nina @t work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sam_lub

nina @t work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 08:37

hoi even voorstellen dit is mijn 11 jarige friese merrie nina
we starten om l2 niveau wat erg goed gaat.

we hebben nog wat moeite met het wijken dat zijwaarts vind ze maar onzinnig maar ze probeerd het wel.
ook de galop verzameld te houden is een punt waar we aan werken, hierin wil ze wat aan je binnenbeen plakken
of lang worden.

voorderest is ze heel makkelijk te rijden licht in de hand en voorwaarts aan het been.
ze loopt wel graag onder je vandaan dus soms zijn de overgangen terug wat moeizaam.

de bedoeling was haar voor het eind van het jaar naar de z te rijden maar door mijn zwangerschap oefenen we nu op
een laag pitje maar dit gaan we zeker in januarie of februarie weer oppakken (moet in december bevallen) en gaan dan
met volle moed aan ons doel verder!

graag opbouwend kritiek en het moet wel leuk blijven.

Afbeelding

drafje

Afbeelding

galopje

Afbeelding

halthouden en groeten steek mn benen af daar hebben we de laatste tijd hard aan gewerkt

Afbeelding

stukje wijken vind ze soms nog wat moeilijk vooral op gras loopt ze niet graag

Afbeelding

en voor de leuk we springen ook wel is.

xSwanHeart

Re: nina @t work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:40

Ziet er leuk uit! Wat een prachtig dier!
Let er wel op dat ze in het wijken niet wegloopt! Ze lijkt nu wat loperig. Ze mag niet versnellen. Doet ze dat wel, dan zet je d'r weer recht en neem je tempo terug. Zorg dat je de buitenkant goed begrenst!

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 08:41

ze heeft indd zoals ik in de intro vertelde de neiging onder me vandaan te lopen en indderdaad vooral met wijken is goed punt om aan te werken maar o zo moeilijk als ze versneld

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:47

Haha, ik loop met het paard dat nu rijd tegen exact hetzelfde probleem aan! :P
Ik moet hem altijd zo veel mogelijk verzamelen voordat ik afwend en dan eerst rechtuit en tempo controleren. Daarna pas 't wijken inzetten ;) Het gaat wel beter nu, dus misschien ook voor jou een idee?

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 08:50

is inderdaad een goed idee om te proberen en ik ga gewoon kleine stukjes tegelijk proberen zodat ze niet over haar schouder weg kan vallen dus daarvoor weer recht uitgaan. het gaat nu ook alwel beter als toen maar dr zijgangen blijft ze moeilijk vinden haha

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:38

mooie fries!
lijkt alleen wel een beetje alsof je haar wat strak houd maar dat kunnen ook gewoon momenten zijn..
ziet er wel goed uit verder ;)!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:05

de merrie lijkt erg in haar houding te lopen en zo te zien is ze niet los over de rug.
Probeer haar op verschillende hals houdingen in te stellen tijdens de training en het losrijden.

je probleem van wijken is makkelijk op te lossen. afwenden, paard bij je houden paar pasjes wijken en weer rechtuit weer paar pasjes wijken en weer rechtuit en gezien het paard graag over de schouder wegloopt, nooit tot aan de hoefslag wijken hiemee haal je de steun weg. door steeds kleine stukjes te wijken en weer rechtuit te gaan voorkom je dat ze over de schouder wegvalt.

vind het er zelf eerlijk gezegt zo van de foto's niet L2 waardig uit zien.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:26

Wat een leuke fries, zo te zien vond ze het wel leuk met die oortjes er op :D

@ pashon, je kunt toch niet van 4 foto's oordelen dan het niet L2 waardig is. ? :P

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 14:41

hoi bedankt voor de complimentjes dat het ene mooie fries is ze is echt mn trots en inderdaad pashon zo ben ik nu bezig het wijken er in te krijgen en het gaat al beter.
op een wedtsrijd kan ik haar moeilijk halverwege de proef zomaar lang en laag gaan rijden...?! dit doen we wel veel in de training alleen ze vind het nog moeilijk langere tijd achter elkaar verzameld te blijven waardoor ze soms lang wil worden in haar lijf wat weer gecompenseerd moet worden door haar achter te gaan activeren en dan ziet het er inderdaad zo uit.
ze heeft heel veel plezier in haar werk en is altijd berijd lekker voor je te lopen! en het springen vind ze super!