Pjelk en ik hebben ooit L1 +9 dressuur gereden maar zijn al een aantal jaren met andere dingen bezig; buitenrijden, NH volgens Parelli, vrijheidsdressuur en, natuurlijk, ook nog wel dressuur in de bak maar dat op een wat lager pitje. Ongeveer 1x per week.
In de Wim-week hebben we gewerkt aan:
- schouderbinnenwaarts, schouderbuitenwaarts, renvers, wijken
- meer verzamelen in stap
- Remmen met minder teugeldruk
Ik zou het leuk vinden feedback te krijgen op hoe Pjelk loopt en op mijn houding

Hierbij een selectie van de foto's

Stap. Misschien dat dit een aanzet tot schouderbuitenwaarts was gezien mijn naar buitengedraaide schouders en aangenomen binnenteugel. Ik weet het niet zeker meer. In ieder geval hebben we in de lessen aan schouderbinnen- en buitenwaarts en travers gewerkt. Ook de renvers hebben we geprobeerd maar die vond Pjelk nog wel erg lastig!

Volgensmij werkten we hier aan verzameling vanuit heel langzaam stappen. Dat viel nog niet mee om Pjelk heel actief te houden maar zonder dat hij erg sterk werd. We probeerden het daarom maar kleine stukjes. Maar als hij daarna weer voorwaarts mocht, liep Pjelk wel weer superlekker!

Drafje

Ai, mijn houding is hier niet zo super, wat ingezakt. Maar Pjelk loopt best goed!
In de les werkten we veel aan het van mijn binnenbeen naar mijn buitenteugel toe rijden. Ik ben gauw geneigd om, wanneer ik voldoende stelling en buiging wil hebben op de volte, mijn binnenhand wat te strak te houden. Hierdoor krijgt Pjelk minder goed bewegen en blokkeer ik eigenlijk zijn voorbenen als het ware. Wanneer ik alleen af en toe met een ophoudingkje om stelling vraag, kan hij in de rest van de tijd lekker ruim draven.

Mooie actieve draf

En galop.

Pjelk's imitatie van een IJslander
:SNageven in galop vond Pjelk nog heel lastig. Wel liep hij verder goed en was de galop mooi gesprongen. Nu een paar week later gaat nageven in galop al beter. Bij voldoende stelling en buiging op de volte kan Pjelk het ook in galop.

En dit vind ik echt de allermooiste draffoto