Haflinger Alves gaat lekker ohz!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doei

Haflinger Alves gaat lekker ohz!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 19:31

Hoi bokkers!

Ik heb al eerdere topics gemaakt over mijn 3,5 jarige haflinger die sinds 26 Mei onder het zadel is :D
- De eerste 10x ohz: [RT-HAW] Haflinger Alves net zadelmak
- Na 15x ohz: [RT-HAW] Haflinger Alves gaat een stapje verder ohz!!!

Ik heb Alves nu 1,5 jaar en heb hem zelf alles geleerd, aan de hand was het al een super braaf beest en na al die tijd wachten blijkt hij het onder het zadel ook erg leuk te vinden!

Ik rij hem onder goede begeleiding en wil mijn instructrice "Equimon" bedanken voor alle goede hulp en fijne lessen! Na iedere les groeien we weer... Ik had niet durven dromen dat we staan waar we nu al zijn gekomen!

Genoeg getypt!!!

- Filmpje van aan de longe trainen: http://www.youtube.com/watch?v=ZSOz3fJyNcM

- Een stukje van een zitles: http://www.youtube.com/watch?v=mtOF-cnCv3w

- Vandaag tijdens de les/ vandaag liep hij wat voorzichtig omdat het land was nat geregend!: http://www.youtube.com/watch?v=NazRry0bkO4

- Vandaag een stukje halsstrekken *\o/* : http://www.youtube.com/watch?v=MLUdjzfhA5o

Ik kan ook foto's posten: Afbeelding
Maar een filmpje zegt toch meer en hierop kan ik mijn eigen houding niet verhullen :o

Waar werken we aan?
- Rechtrichten aan de hand (we hebben hier les in van Janna de Vries)
- Inbuiging rechtsom vragen (de voltes komt hij steeds beter door en ik voel een stijgende lijn)
- Reactie van Alves vragen op druk van mijn been (zodat hij met zijn achterkant ook de bochten door komt), reageert hij niet een tikje erbij...
- Op beide teugels evenveel contact houden met de mond (hier zijn we beide vind ik de afgelopen tijd heel erg in gegroeid)
- Mijn benen STILLLLLLL (ik persoonlijk vind het al beter worden) en benen niet optrekken bij aandrijven...
- Mijn eigen hand ontspannen wanneer ik aandrijf... Doe ik dat niet dan valt hij op de voorhand...
- Meer in het middelpunt van mijn zadel zitten, half augustus komt greendistance langs voor hopelijk een passend massimo dressuurzadel!
- Mijn beugels mogen langer en mijn teugels kunnen korter. Kortere teugels neem ik de laatste 5 minuutjes... Als ik een nieuw zadel heb gaan de beugels langer!!!

- Een beetje samen klooien, spelen, poging tot spaanse pas LET NIET OP MIJN MA FLODDER OUTFIT!!!: http://www.youtube.com/watch?v=Ept9xMBaTqY

Wanneer iedereen weer met de paarden op het strand kan rijden gaat Alves mee op de trailer!!! Wij hebben vertrouwen in elkaar en ik heb controle, heb er helemaal zin in!!! Heerlijk door de zee stappen en stukjes galloperen :D

Een berichtje vind ik leuk! Weet wel dat ik me best doe voor me houding en eraan gewerkt wordt...

Hij is zo braaf en ben gewoon heel erg trots op mijn puppy!!!

foufer

Re: Haflinger Alves gaat lekker ohz!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:32

leuk ;) alleen als je vrijheidsdressuur gaat oefenen , doe alsjeblieeft dichte schoenen aan ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:00

Heee Alves :D ! Wat issie groot geworden zeg. Zie je hem nog dagelijks wassen en poetsen :D ! Ziet er netjes uit hoor, wat issie braaf! Denk wel om je tenen, je draait ze naar buiten.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 18:25

@foufer en fjordje1
Ja dat van die slippers is helemaal waar!
Er was toevallig visite die zijn kunstjes wilde zien, maar dat mag geen excuus zijn...

@Prinslover
Iloon dat wassen en poetsen is nog steeds :o
Hij is idd super braaf, ik sta steeds opnieuw versteld over hoe braaf zo een jong paard kan zijn...
Bedankt voor je berichtje! :)

@xxHaffiesxx
Wat leuk dat je het herkend! Bedankt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:14

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW zijn verwijderd.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:33

Voor zo'n puppy ziet het er lekker uit! Lekker op eigen benen laten lopen nog, je kunt goed zien dat ie nog moeite heeft met zijn balans. Stelling naar buiten in draf. Hij loopt wel lekker vlot!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 19:12

@Paloedie
Dat klopt inderdaad! Rechtsom is de stelling naar binnen nog moeilijk...
We doen veel buigoefeningen aan de hand en ohz merk je ook dat het steeds een stukje beter gaat.