Ik heb jullie hulp nodig bokkers!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb jullie hulp nodig bokkers!
Miiejs schreef:Mijn pony negeerde het bit in het begin ook en ging met me aan de haal, ik ging alleen recht op de wand af of op andere paarden/pony's en stuurloos. Ik heb het met mijn instrutrice opgelost door ipv op de normale stop manier (met ophoudingen ed) door mijn teugels los te laten en steeds wat langer te laten worden. En het heeft gewerkt in het begin snapte die der niks meer van maar het leek wel als of zijn doel was dat ik zou trekken en nu ik dat dus niet meer doe als hij aan de haal gaat stopt hij gelijk hij vind er niks meer aan!
Misschien dat je er wat aan hebt! Succes iig
H_Nalanta schreef:Is hij al helemaal nagekeken van tanden tot rug? Als dit allemaal gechecked en oke is lijkt me dit een gevalletje uitproberen en winnen.. Wat je moet proberen is hem inderdaad op de volte krijgen en dan steeds kleiner tot hij echt moet stoppen. En anders onder begeleiding een slof erbij, want als het paard bijna de weg opspringt is dit toch wel gevaarlijk. Ik ben absoluut niet van de hulpteugels maar vind dit toch wel vrij gevaarlijk klinken.
Amaretto27 schreef:Paarden gaan vaak steeds harder omdat ze anders hun balans verliezen. Dus ik zou haar zeker niet op een volte of hele kleine volte trekken, want dan raken ze nog meer uit balans. Dan kun je haar beter bij de kant op laten lopen zodat ze vaart minderd. En die hulpteugels hebben echt geen zin hoor.
NinaxFriso schreef:Amaretto27 schreef:Paarden gaan vaak steeds harder omdat ze anders hun balans verliezen. Dus ik zou haar zeker niet op een volte of hele kleine volte trekken, want dan raken ze nog meer uit balans. Dan kun je haar beter bij de kant op laten lopen zodat ze vaart minderd. En die hulpteugels hebben echt geen zin hoor.
Hij is helemaal goed in balans, dat is het juist, als jij ziet hoe hij door de bak heen knalt snap je zelf ook wle dat dit paard volledig in balans is.

NinaxFriso schreef:Amaretto27 schreef:Paarden gaan juist steeds harder om hun balans te bewaren
Heeft niks te maken met scherpe bochten.
Ik weet gewoon dat dit paard volledig in balans is, ga nou niet zeggen dat jij mijn pony beter ken dan ikzelf, alle instructieses zijden dat.
timilon schreef:voor je 11 jaren heb je nogal een grote mond tegen mensen die je willen helpen, ts.
kun je nu helemaal niet meer rijden, of doet hij het alleen in galop?
sommige paarden hebben zich aangeleerd om te gaan rennen, uit angst/onbegrip/onder het werk uit komen etc.
dit moet je eerst uitzoeken, voordat je het gedrag min of meer kunt doorbreken.
heb je geen filmpje waarop we kunnen zien wat hij doet en wat er precies gebeurd?

ikkeweer schreef:Je andere pony is volgens je profiel weggegaan wegens verschrikkelijk slecht gedrag. Deze vertoont ook verschrikkelijk slecht gedrag, denk je dat het dan niet eens tijd wordt om na te gaan denken over je instructrices en over jezelf ??? Arme pony... Voor je 11 jaar heb je trouwens een behoorlijk grote mond !

Citaat:Inderdaad...
Waarschijnlijk ligt het niet eens aan je paard maar aan jezelf,
en (slechte) instructrises.....
Als je vorige pony ook al verschrikkelijk slecht gedrag vertoonde en deze ook dan is er wel wat meer aan de hand....
Ja, ik ben zelf ook 11 jaar, Maar ik ben zelf al veel verder in alles.
Heb het lichaam van iemand van 14/15, mijn gedrag ook.
Dit komt door hormonen die heel vroeg gingen werken e.d
Maar zo'n grote mond door iemand die écht 11 is vind ik niet kunnen...