L'Espoir dressuur trainen en standfotos in het bos!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

guppekop

L'Espoir dressuur trainen en standfotos in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 12:52

Hallo allemaal,

Vandaag was ik gewoon aan het rijden, toen er een vriendin langs liep met fototoestel, en ook wat fotos heeft gemaakt,
l'espoir heeft zo'n 4 jaar niet nagevelijk hoeven lopen en dit vinden we allebei heel moeilijk, ik houd haar nu eigenlijk nogal lang omdat ik het zelf fijner vind werken, zeker in het begin om met langere teugel te rijden, ik wissel het wel af, probeer ook stukken met teugels op maat te rijden.
we zitten nu in het L2 en hebben in september weer wedstrijd :)
L'Espoir is een 17 jarige volbloed (le val blanc) x KWPN (Flemmingh)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. galopje, hier word ze wat lang...
Afbeelding

4. van hand veranderen in galop..
Afbeelding

5. dit vind ik wel een fijn beeld
Afbeelding

6. onze moeilijkere kant
Afbeelding

7. stukje uitstrekken, hier komt ze tdh
Afbeelding

8. ontspanning weer terug zoeken
Afbeelding

En de bos fotos!! :D
9.
Afbeelding

10. hier wou ze aan mn tenen zitten :o
Afbeelding

10. mijn prachtige meisje <3
Afbeelding

Commentaar en tips mag altijd, graaf zelfs, ik vind het meestal erg fijn en probeer er graag iets mee te doen, maar liever wel opbouwend :D

my_luf_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:17

Probeer wat meer verbinding te houden met de mond. Ik vind het er erg netjes en ontspannen uit! :+

Nummus

Re: L'Espoir dressuur trainen en standfotos in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:24

Hey Evy! :) Mooi paardje blijft het toch he... Gelukkig komt ze volgens mij alweer wat aan.

Hoezo heeft ze 4 jaar niet nageeflijk hoeven lopen? Je kunt wel zien dat ze het wat ontwend is, ze lijkt een beetje te trekken. Heb je al tips gehad hoe je dat op kunt lossen? Verder ziet ze er wel uit of ze goed haar best voor je aan het doen is. :)

Wist niet dat ze al 17 was joh, ziet ze niet naar uit.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 19:41

@ nemurin, omdat ik heel lang bang geweest ben, en het enige waar ik mee bezig was, was zorgen dat ze rustig bleef, nu ik het vertrouwen op haar heb, begin ik pas met het 'echte' rijden :)

@mohica, heel erg bedankt <3

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:45

En ik altijd maar denken dat jij zoveel stoerder was dan wij zielepootjes... :+ Is wel goed voor mijn ego zo hoor. Maar wel heerlijk dat je het vertrouwen terug hebt!

Wat mij met een van de manegepaarden verteld is, is dat als ze aan je hand gaat hangen, binnenhand de teugel iets van een cm omhoog doen en beetje binnenbeen geven, dan moet ze weer op zichzelf lopen.
Maar ik kan op de foto's niet goed zien of ze dat echt doet, of dat het maar zo lijkt. :o

Ben in ieder geval heel benieuwd!

@Marian: de buitenbak is ergens toen de winter net voorbij was "dicht" gemaakt, maar dat is maar aan 2 kanten. Denk dat het toch te erg waaide. Aan de andere lange kant zit nog gaas.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:47

Volgens mij weet je prima hoe je haar moet rijden Evy. :j Krijg je les van Anneke? En ze ziet er ook goed uit. :j Rechts is je moeilijke kant? Ik zou met losrijden lekker veel figuren rijden, zo min mogelijk op de hoefslag. Gewoon slangevoltes met tig bogen rijden, linksom en rechtsom, hand veranderen, pasje weg, pasje terug etc. Galopje links en rechtsom. En met dit alles gewoon nog niet te veel aan de voorkant zitten. Niet in het begin iig. Daarna kan je haar wat meer oppakken en pasje wijken meenemen.

Succes met je komende wedstrijd! :D

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:48

Hai,
Aller eerst vind ik dat je een erg leuk paard hebt. Je zou niet zeggen dat ze al 17 is.

Maar persoonlijk vind ik, van wat ik van deze foto's kan zeggen, het niet echt L2 waardig.
Naar mijn idee rij je haar idd met te weinig teugeldruk en probeert ze er vaak tussenuit te glippen. Je geeft aan dat je dit zelf prettiger vind, maar op die manier lijk je haar minder compact te kunnen rijden.

Succes

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:49

je hebt een hele nette houding vind ik!!
echt heel netjes :D
alleen wat meer verbinding houden met de mond maar dat geef je zelf ook aan
en soms loopt die wat weg over de schouder maar dat komt wel ;)
ziet er heel ontspannen uit!

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 23:55

@Nemurin nee ze trekt niet naar beneden, daar doe ik juist moeite voor O:) want ze loopt zo graag met haar hoofd in de lucht.. ik probeer haar laag en rond over de rug te rijden maar zo makkelijk is dat niet echt.... :(
@ marlies, dankje :D ik doe nu veel voltes, voltes verkleinen en vergroten en veeel van hand veranderen
@ kimmie, nee ze loopt absoluut niet l2 waardig, maar we zijn er nog mee bezig, het klopt idd dat ik haar met te weinig teugeldruk rijd, ik rijd ook met 'open vuisten', ik probeer dat af te leren :)
@dieketje dankjewel :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:07

Dan heb ik niks gezegd. :o Denk dat jij veeeeeel beter kunt rijden dan ik namelijk.