Tik voor de tweede keer eerste in M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SheeNegro

Tik voor de tweede keer eerste in M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 11:07

Haha, ik denk dat ik maar een abonnement neem :=

Maar ik had het totaaal niet verwacht.. Eerder midden erin, aangezien ik wel goede concurrentie heb.
Ik had 2 vieren, een keer voor mijn middendraf, mijn domme fout _-:( maar had hem absoluut niet zien aankomen.
En weer waren ze in de opwarming véél beter.. Kan mezelf wel doodslagen. ;(
De andere 4 weet ik niet meer, ik gok achteruit gaan en hij deed het zo goed in de opwarming 8)7
Een 3 voor mijn aanspringen in de linkergalop, dat is altijd al een knelpunt geweest,
deze keer was mijn voorbereiding te weinig, maar teveel is ook niet goed. Ik had gehoopt dat hij het wel deed,
buitenbeengebruikfout _-:(

Ik heb tijdens het inrijden aan mijn handen, hielen (stille benen) en tempo gedacht. Alleen die handen blijven een knelpunt }:0
Voor tempo, gedragenheid en impuls kreeg ik een 7 met als commentaar "meer gedurfd", het dansen dus. Al denk ik niet dat het bij hem nog veel meer kan, hij heeft absoluut geen dressuurgangen, maar hij kan het wel.

Eens zien wat jullie nu beter vinden, al weet ik het antwoord wel. ;)
Mijn jury was heel correct en is zelf een goede ruiter, ze kende mijn voorlezer *D

185 punten

2 weken geleden :

197 punten

Def

Re: Tik voor de tweede keer eerste in M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:44

Ik had in je vorige topic ook gereageerd, vandaar dat ik ook bij deze terecht kwam!
Moet eerlijk zeggen dat ik in deze twee proeven niet heel veel verschil zie. Wat mij erg stoort is nog steeds de wiebeligheid waarmee je rijdt. Je zit is niet onafhankelijk! Je benen en handen gaan nog teveel heen en weer, waardoor je idd stomme fouten in de middendraf, achterwaarts gaat.
Ik vind het heel goed dat je dit laat filmen, zodat je het zelf ook ziet en je wil er ook van leren, helemaal top!

Mijn commentaar blijft eigenlijk hetzelfde: ga terug naar de basis, stille handen en stille benen. En heel belangrijk: jouw rechterhand is continue veel hoger dan je linker. Bekijk dit maar eens goed in beide proeven. Ik zou hier met je instructeur veel aandacht aanbesteden, want dit kost je echt punten in je middendraf (tactfouten) achterwaarts (scheef, kantelen), schouderbinnen (lengtebuiging).

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:20

Ik zie toch wel een groot verschil hoor! :j
De proef van het vorige topic oogde wat slordig en overhaast. Deze proef is veel gecontroleerder en de oefeningen zijn netter afgewerkt. Je ziet dat de oefeningen van jou zijn. Bovendien lijkt het allemaal vanzelf te gaan, terwijl de eerste proef wat moeizaam overkwam.

De aanleuning is mooi stil en ik vind dat je paard "lichter" oogt. Daarmee bedoel ik dat hij mooi op eigen benen loopt en opgericht blijft, terwijl hij bij de eerste proef af en toe naar beneden dook en op je hand ging hangen.

Je zit is ook beter, je gaat beter mee met de beweging en je hebt minder de neiging achterover te gaan zitten. Alleen je handen storen mij nog. Hou ze lager en dichter bij elkaar.

Enja, achterwaarts gaan, middendraf en galopaanspringen moeten nog beter, maar dat weet je zelf ook wel. Ook van galop naar draf moet je nog beter werken aan de controle, nu valt hij eruit.

Ik vind trouwens dat je paard lekker ontspannen loopt, in allebei de proeven.
Veel succes nog in de M! Op naar de volgende eerste plaats! ;)

SheeNegro

Re: Tik voor de tweede keer eerste in M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 17:39

@Orlinapaard: Dankje, ben blij dit te lezen? Geeft me al weer moed! Blijven oefenen op die handen dus..

@Def; zou ik wel graag wil zo *knip* terug naar de basis gaan, maar dat zou teveel zonde zijn van mijn paard, ik ben van plan om zitlessen te volgen, want de vorige hebben mijn zit verprutst.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:02

hey Kirsten :wave:

ik vind je proef er al beter uitzien dan de vorige hoor !! tempo is beter waardoor hij veel minder tactfouten maakt :)
je sb en galopverruimingen op de volte vind ik ook netjes gereden !!
voor een M1 proef zou hij wat meer gedragen moeten lopen (achteraan meer gaan zitten), dan zou je middendraf ook een stuk beter moeten gaan, want die vind ik nu niet M1-waardig ... & die kleine foutjes moeten er ook uit é ;)

ik ben met Tic ook hard aan het werken aan de gedragenheid in draf. Op stage zeiden ze mij dat Tic wel veel energie stopt in zijn draf, maar hij zet die enegrie nog teveel om in snelheid ipv in gedragenheid. ik moet hem nu meer terug rijden in draf en zorgen dat ik meer lucht heb in mijn handen, véél tempowisselingen rijden (meer terug en minder vooruit) & ook veel sb rijden om zijn binnenachterbeen sterker te maken ...
want dat lukt natuurlijk niet op 1 weekje ;)

& voor je zit, steek je buik goed vooruit tijdens het doorzitten ;) hierdoor ga je je bekken lichtjes kantelen en kom je dieper in je zadel te zitten. je benen gaan dan ook mooier liggen...

Jij & Tik zijn echt een super team +:)+ jullie hebben echt al veel bereikt samen op korte tijd :)

tot de volgende ;)

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:57

Proficiat met je mooie resultaten!! Ik vind jullie als combinatie nu beter rijden dan in je vorige proef. Er is meer rust in het geheel. :) Zoals je zelf al zegt, je paard heeft geen bijzondere dressuurgangen, maar door 'foutloos' te rijden, tijd te besteden aan de afwerking en je oefeningen/figuren er netjes uit te rijden, kunnen jullie het Z halen. In het M2 mogen die achteruit-foutjes en middendraf-fout niet meer gebeuren, dus daar moet hij iets meer bevestigd in worden. Als hij het met inrijden en thuis trainen wel perfect kan, moet je proberen na te gaan waar het dan fout gaat in de proef. Rij jij anders of heeft je paard veel stress? MIsschien weet hij dat je hem niet kunt/durft te corrigeren in de proef? Succes er mee!! :)