mn paardje Sproet:

ik heb Sproet nu bijna 3 maanden, hij is hartstikke lief en leuk! hij is pas 5 geworden, 1.62m groot.
het rijden gaat super goed.
we rijden volgens de antoine de bodt methode.
toen ik hem net 3 weken had werd hij kreupel, we wisten niet waar het van kwam en de dierenarts wist dat ook niet, en ook niet wat we eraan konden doen. dus we hadden al een afspraak in de kliniek staan. en dat toen we hem pas 1 maand hadden!
toen zij een stalgenoot dat ik AdB moest proberen voordat ik naar de kliniek ging, misschien hielp het wel.
dus wij hebben Els gebeld, ze geeft volgens die manier les. sproet stond al 3 weken op boxrust en alleen 2x per dag een kwartier gestapt, dus hij was lekker druk, eerst ging ze hem longeren en ze zag er niet veel aan (in de stap liep hij rotter dan in draf) dus toen zij ze nou stap maar op. ik wilde dat eerst niet want ik dacht dalijk word het erger.. maar uiteindelijk toch erop, hij ging eerst helemaal bokken hij had te veel energie!
maar even later toen liep hij egt zoo ontspannen zo had ik nog nooit op een paard gezeten! en hij liep weer helemaal goed
egt bizar!afgelopen week heeft mijn vader wat foto's gemaakt, dit is dus na ong. 7 x les via de adb methode.
hij was een week alleen gelongeerd toen ik op vakantie was, en 2x gereden toen ik terug was en de derde keer sinds ik terug was zijn deze foto's gemaakt.
wat mij is opgevallen is dat ik de teugels op sommige foto's veelte los heb..
het was die dag ook heel druk (met zn 5en in de bak) terwijl ik normaal altijd alleen of met zn 2en rij,
hij was ook meer op de andere paarden aan het letten dan op mij.
ik heb geen foto's van de galop, de galop gaat linksom wel goed maar rechts gaat hij wel is bokken en galopwissels maken, maar dat gaat al een stuk beter.
ik zal later graag wedstrijden met sproet gaan doen, maar nu zijn we nog niet klaar voor de B, eerst nog heel hard trainen.
wel een beetje lief zijn voor ons, ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat maar wel opbouwend kritiek.
hier komen de foto's ze staan op volgorde:
1)

2)

3)

4)

5)

6) teugels langer aan het maken voor hals strekken.

7)

8) veel te losse teugels..

9) weer mn teugels te lang

10) even poseren! zo trots op hem!

groetjes Anne
! Beetje offtopic want ik heb er niets over te zeggen verder.