z

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 20:40

Hz
Laatst bijgewerkt door Aight op 13-04-23 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence_

Re: Tinker 1e keer springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:48

Wat leuk met een tinker springen, :D
ik heb totaal geen verstand van springen dus ik kan jeen tip, commentaar etc.. geven. Maar ik vind je houding erg netjes :j

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:50

Hij springt al goed voor de eerste keer.
Ik zou je beugels wat korter doen.

Ik vind die cavaletti;s wel eng staan met die grote zijkanten in de lucht.

mandaryntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:26

Je beugels mischien nog wat korter en niet met je hele voet in de beugel :D

Verder, echt een superr cute paaard!!!

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:35

Mooi paardje!
ik zou je beugels wel korter doen,
en misschien proberen meer je tenen naar binnen te draaien,dan blijven de beugels ook wel beter zitten denk ik ;)

plukjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 07:47

Probeer voor de hindernis meer terug te zitten met je boven lichaam, meer wachten tot je paard springt. Ook op de sprong niet te veel naar voren te gaan liggen en ook na de sprong weer sneller terug te gaan zitten.
Voor de rest erg grappig om een tinker zo te zien springen!

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:58

Idd, zoals plukjes123 zegt, Wat ik altijd geleerd heb is dat je voor de sprong moet telllen van 3 naar 1 en dan pas gaan springen, moet je maar eens proberen hielp bij mij erg goed :)
Bij de eerste foto lijkt het ook alsof je te veel daar al met je handen meegeeft,
Verder ziet het er super leuk uit :j

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:03

Hé leuk! Een springtink!

Vind het er erg netjes uitzien voor de eerste keer! En je tink vind het erg leuk om te doen, lekker oortjes erop. Leuk hoor.

Mij is altijd geleerd om gewoon in het zadel te blijven zitten tót de sprong, en na de sprong ook weer in het zadel te gaan zitten.

Heel veel plezier met je springcarriere!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 10:08

z
Laatst bijgewerkt door Aight op 13-04-23 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:58

Ziet er netjes uit voor de eerste keer! Heb niet zo veel verstand van springen.. Dus het enige wat ik er over kan zeggen is dat je beugels wel wat korter mogen en dat het op sommige foto's lijkt alsof je op de hals steunt. (weet niet of dit ook echt zo is, lijkt in ieder geval zo ;))

xSuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:32

xlionyx schreef:
Ziet er netjes uit voor de eerste keer! Heb niet zo veel verstand van springen.. Dus het enige wat ik er over kan zeggen is dat je beugels wel wat korter mogen en dat het op sommige foto's lijkt alsof je op de hals steunt. (weet niet of dit ook echt zo is, lijkt in ieder geval zo ;))

Je steunt idd. op de hals. Handen meer naar de mond, net zoals bij dressuuur. Teugels en armen netjes op een lijn. Beugels korter en benen verticaal houden.
Voor de sprong, knijp met je knieën zodat je paard voor de sprong blijft, of ie nou springt of niet springt. Hij breekt niet uit! En wanneer hij dat niet doet, zal hij het ook niet leren. En dat is een groot voor deel.
Je blijft wachten, met je boven lichaam. Maar wel voorwaarts blijven, anders heeft het geen nut. Boven de sprong gwn nog steeds die handen netjes, niet met de manenkam mee, maar naar de mond toe. Op je beugels steunen. En met je "kruis" boven het zadel blijven, kont naar achteren. Rug hol, naar beneden gebogen. En naar voren kijken over de sprong. Na de sprong nog een pas van het paard in de verlichte zit blijven zitten. En op de beugels steunen, zodat je het paard daarmee niet tegen zit. Dit is ook een voordeel voor je zelf zodat je na de sprong minder kans hebt op onbalans.
Oop dat je zo al een lekkere lading tips hebt gekregen, zodat je beter wordt. Hier nog een plaatje met een paar houdingen voor- en boven de sprong.

Afbeelding

groetjes Kiki

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:36

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.