Andersom dag!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Andersom dag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 19:07

Jullie zullen wel denken :+ wat een titel zeg,maar dat is waarop het hier soms lijkt.

Op vreemd terrein als bij de ponyclub en op wedstrijd kan ik haar goed rijden,lekker ons ding doen en oefenen. Maar hier thuis heeft ze vaak geen zin. Ze toont weinig inzet en is snel 'moe'.

Vooral met springen gaat het dan niet zo lekker. Over paarden die ergens anders niet fijn lopen hoor je wel vaker wat, maar paarden die het andersom hebben? Nog nooit van gehoord maar hier thuis is het toch echt zo :Y)

Kan ik hier wat aan doen? Ik zoek een manier om haar te stimuleren thuis ook goed haar best te doen. Maar op een rustige manier,we hebben na veel knokken eindelijk het tempo onder controle en dat wil ik niet allemaal 'vergooien' omdat we wat meer activiteit willen zien toch? :+

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!

Kom maar op met die tips :D

Elise95

Re: Andersom dag!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:23

Vaak afwisselen. Mischien is ze de omgeving gewoon een beetje zat. Vind ze het saai.
Probeer heel veel af te wisselen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:39

Ik heb inderdaad precies hetzelfde probleem :+
Op wedstrijdterrein loopt hij prachtig, maar thuis traint het niet zó geweldig :P
Ik volg dit even.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:45

In de eerste instantie zeg ik ook afwisseling! Niet elke dag in de bak werken, maar ook eens longeren, een buitenritje, een wandeling aan de hand of zo.

Het kan ook zijn dat je paardje zich op stal niet goed voelt, in dat geval is het mischien beter een andere stal te zoeken waar je paard zich wel goed voelt.

Succes!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 13:26

mick75 schreef:
In de eerste instantie zeg ik ook afwisseling! Niet elke dag in de bak werken, maar ook eens longeren, een buitenritje, een wandeling aan de hand of zo.

Het kan ook zijn dat je paardje zich op stal niet goed voelt, in dat geval is het mischien beter een andere stal te zoeken waar je paard zich wel goed voelt.

Succes!

ze staat thuis :+ dat gaat dan wat lastig haha

nee maar afwisseling krijgt ze echt genoeg! Longeren,een dagje wei,1 keer in de week naar de ponyclub,dressuur,springen,buitenrit.

:Y) pff lastig zeg.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:32

Zo een heb ik ook. Heb er nog geen oplossing voor gevonden, alleen blij zijn dat ie ergens anders wel braaf is. Mijn andere wil op wedstrijd echt een draak zijn en thuis een engeltje. Dat is een stuk minder leuk dan andersom!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 13:34

Roxxiejj schreef:
Zo een heb ik ook. Heb er nog geen oplossing voor gevonden, alleen blij zijn dat ie ergens anders wel braaf is. Mijn andere wil op wedstrijd echt een draak zijn en thuis een engeltje. Dat is een stuk minder leuk dan andersom!

ja dat is natuurlijk ook zo :j liever thuis vervelend als ergens anders.

Ik laat het je weten als ik een oplossing heb bedacht ;)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:48

Hoe oud is je pony en hoe intensief train je haar?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 14:22

ze is 8 en word zo'n 4 keer per week gereden :)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:40

En hoe intensief rijdt je haar? Qua niveau, duur e.d.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 14:43

chrisje_83 schreef:
En hoe intensief rijdt je haar? Qua niveau, duur e.d.

valt allemaal reuze mee. We rijden B,ze hoeft niet aan de teugel want hier zijn we nog niet aan toe,gewoon tempocontrole en wat voltes en overgangen etc.

Voor het rechtrichten af en toe nog schoudervoor en wat sprongetjes op zijn tijd. Niet alles op één dag uiteraard ;) we rijden meestal een halfuurtje/45 min.

emma7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:48

Is de bak thuis misschien zwaarder? Rijd je op de ponyclub altijd met instructie en thuis niet? Ben je zelf thuis net zo gemotiveerd?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:52

Herkenbaar hoor, die van mij ziet er de meerwaarde ook niet van in. Op concour moet het gebeuren en thuis ach :Y)

Veel afwisselen, lekker in het bos trainen (als het te doen is met de dazen) een dag longeren, een keer op de wei rijden ipv in de bak? Een keer naar de vereniging etc.

Heeft ze paardenvriendjes? En staat ze dagelijks op de wei?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 14:54

emma7 schreef:
Is de bak thuis misschien zwaarder? Rijd je op de ponyclub altijd met instructie en thuis niet? Ben je zelf thuis net zo gemotiveerd?

de bak is iets zwarrder als op de pc. Niet veel,wel wat oemdat hij nieuw is. Op de ponyclub rijd ik altijd met instructrice en thuis kan je natuurlijk niet altijd alleen maar les hebben. :)

Die laatste vraag is lastig! :P Dat is moeilijk om over jezelf te zeggen,maar volgens mij ben ik ook thuis goed gemotiveerd.

@percyleen ja ze staat met eendraver en ernaast staan er nog 5. Ze staan gewoon de hele dag op de wei :)

emma7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:00

Ik weet van mezelf dat ik tijdens de les latijd fanatieker rijd dan alleen, vandaar mijn vraag. Tijdens de les word ik net wat meer gepusht om door te zetten op het moment dat ik het alleen al zou opgeven. Tijdens de les heb ik net wat meer activiteit en moet ik hem net wat meer achter zijn broek zitten. En mijn paard loopt een stuk moeilijker op een zwaardere bodem (kan bij ons thuis zelfs van dag tot dag verschillen, hebben helaas geen Agterbergbodem). Maar die van mij heeft ook wel wat artrose in zijn voetjes (is niet kreupel, hoor), dus ik let altijd wel op hoe de bodem is. Iets om in je achterhoofd te houden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:02

Die van mij vindt het werk in de bak gewoon gruwelijk saai en daarom houdt ik het altijd kort. Hij is makkelijk te rijden dus hoef (gelukkig) geen halfuur los te werken.

Ga je weleens naar buiten? Die van mij vindt het heerlijk..op de zandpaden kun je ook prima schakelen en een pasje opzij of schouder voor :)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 15:27

PercyLeen schreef:
Die van mij vindt het werk in de bak gewoon gruwelijk saai en daarom houdt ik het altijd kort. Hij is makkelijk te rijden dus hoef (gelukkig) geen halfuur los te werken.

Ga je weleens naar buiten? Die van mij vindt het heerlijk..op de zandpaden kun je ook prima schakelen en een pasje opzij of schouder voor :)

ja :) ik probeer elke week een keer het bos in te gaan zodat ze er wel plezier in blijft houden. Dat heeft ze ook echt nodig,anders zou ze helemaal niks doen.