Stender na 4 maanden les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bianc_Sten

Stender na 4 maanden les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 18:03

Hier ff een stukkie over ons
Stender is een 17 jarige haflinger die sinds 1,5 jr in mijn bezit is.
Stender is 12 jaar karpony geweest en was amper onder het zadel gereden.
Dit heb ik dus met hem opgebouwd en we zijn al aardig op weg.
Ik had totaal geen vertrouwen meer in een paard (door een val en mun bekken brak).
Stender heeft me al het vertrouwen weer terug gegeven en sinds een paar maanden heb ik weer priveles.
Stender zijn achterhand was nogal zwakjes en dat ben ik met behulp van de lessen aan het proberen te verbeteren.
Stender liep voornamelijk voor in galop en achter in draf.
Ik heb ook een tijd geleden een topic geplaats over hoe ik hem sterker kon maken en we zijn al een eind.
Deze keer heb ik niet echt op mijn houding gelet maar meer op de activiteit van zijn achterhand.
Mijn zoontje (9jr) heeft de foto's gemaakt dus vaak in de zelfde hoek gefotografeerd.
Tips en commentaar zijn welkom maar hou het wel rieeel.

Drafje links
Afbeelding

Galop links
Afbeelding

Let op zijn achterhand, die kwam voorheen niet van de grond
Afbeelding

Ook voor steeds actiever
Afbeelding

ff een rondje uitpuffen
Afbeelding

Drafje rechtsom
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galopje rechts
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weer ff lekker uitpuffen
Afbeelding

En klaar
Afbeelding

Zo trots op mijn oldtimertje
Afbeelding

Soow nog ff gerolt en klaar voor terug naar de wei te gaan
Afbeelding

Barbabientje

Re: Stender na 4 maanden les

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:03

Lekkere Sten!

Ziet er goed uit :) Probeer alleen niet in galop hem met je handen vooruit de 'pushen' lekker vanuit zn kontje!

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:40

Ah ziet er goed uit en wat een ontzettend lekker ding .... :~ :~
Probeer je hakken goed uit te drukken, dan komt het allemaal goed! *D

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:54

Wat een onwijs leuke haflinger, Let op dat je je hakken niet gaat optrekken en je hakken goed uitdrukt. Wat ben je op de rechtse galop met je handen aan het doen? je binnenhand ligt bijna op je been. Netjes voor het zadel houden en je handen ook recht op. Veder zie ik soms nog wat spanning in jouw lichaam, probeer lekker ontspanne te gaan zitten dan komen jullie er wel ;)

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 20:59

lovesFIRE schreef:
Wat een onwijs leuke haflinger, Let op dat je je hakken niet gaat optrekken en je hakken goed uitdrukt. Wat ben je op de rechtse galop met je handen aan het doen? je binnenhand ligt bijna op je been. Netjes voor het zadel houden en je handen ook recht op. Veder zie ik soms nog wat spanning in jouw lichaam, probeer lekker ontspanne te gaan zitten dan komen jullie er wel ;)

Jah dat is me ook opgevallen van mijn hand, ik weet ook niet waar die ineens vandaan kwam
Maar goed wat ik al zei, ik was ff niet met mijn houding bezig en dat is ook goed terug te zien op de foto's vind ik

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:01

Weet je zeker dat Stender amper onder het zadel is geweest? of ken je hem al van jongs af aan?
Ik ken nl een haf met de naam Stender een jaar of 10-12 terug bij ons in de regio (zuid west friesland) in het Z dressuur bij de pony's heeft gelopen.
( de naam Stender is ook niet echt een alledaagse naam... :o )

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 21:14

reeskees schreef:
Weet je zeker dat Stender amper onder het zadel is geweest? of ken je hem al van jongs af aan?
Ik ken nl een haf met de naam Stender een jaar of 10-12 terug bij ons in de regio (zuid west friesland) in het Z dressuur bij de pony's heeft gelopen.
( de naam Stender is ook niet echt een alledaagse naam... :o )

nou de oude eigenaar heeft me verteld wat hij allemaal gedaan had en bij wie hij had gestaan maar hij is nooit ver uit de buurt geweest volgens haar
En Z dressuur das wel grappig want hij kon nog niet eens galoperen onder het zadel toen ik hem had dus dan moet hij wel heel veel afgeleerd zijn

Via pb reageerde er ook al iemand die dacht dat ze mijn haf kon dus miss hebben jullie het wel over de zelfde maar niet de mijne ;)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 02:04

Wat een stoere haf 8-) , ik had hem echt niet op 17 geschat!

Je ziet vooral op de laatste foto's dat hij zijn achterhand meer meeneemt in draf ;)
Misschien omdat je net gegallopeerd had en hij wat actiever en losser van daaruit is...

Ga zo door met trainen en lessen! Jullie zijn een leuke combi!

Foto 8 laat vind ik goed zien dat hij de power wel heeft!
Misschien kan je over balkjes heen galloperen dan moet hij zijn voetjes wel van de vloer doen ;) ... Je kan ook beginnen door dit aan de longe te oefenen.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:42

Leuke haf zeg!
Fijn dat stender je vertrouwen weer heeft terug gegeven.
Ik vind het een fijn beeld geven absoluut niet gedwongen oid.
Waar komt stender vandaan en wie was de eigenaar? Mag ook via pb.

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 14:27

wendely schreef:
Leuke haf zeg!
Fijn dat stender je vertrouwen weer heeft terug gegeven.
Ik vind het een fijn beeld geven absoluut niet gedwongen oid.
Waar komt stender vandaan en wie was de eigenaar? Mag ook via pb.

Thanks, nee sten hoeft van mij ook zeker niks te doen wat hij niet wil doen.
Het moet wel leuk blijven voor beide en dat is het tot nu toe zeker.
Niet alleen onder het zadel maar ook afwisseling met de kar en vrijheidsdressuur

Stender was voorheen van Anja Koolen en die woonde in Leerdam toen ik hem kocht en heeft ook in Wijk bij Duurstede gewoond
Zij heeft Stender 4 jaar in bezit gehad dus van zijn 11jr tot 15jr en daarvoor was hij van ad kok die er ook altijd mee mende en die woonde ook in wijk bij duurstede.
Daar is Stender heen gegaan vanaf zijn 2,5 tot zijn 11de jr.
Ik heb zelf ook contact met de fokker van stender en die heet Bennie Oostveen uit Werkhoven

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:41

Leuke haf!
Alleen wel op je pianohanden letten die je op sommige foto's hebt.

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 21:16

xlionyx schreef:
Leuke haf!
Alleen wel op je pianohanden letten die je op sommige foto's hebt.

Klopt, normaal let ik ook goed op mijn houding en handen maar nu wilde ik hem gewoon ff goed voorwaarts laten lopen en laten zien met foto's vandaar dat ik ook in het begin had gezet dat ik dit keer niet op mijn houding enzo heb gelet.

Tis geen leuke haf maar een geweldige haf ;)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:50

*\o/*

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:55

Hai,
Wat goed dat hij je het vertrouwen weer heeft terug gegeven.

Wat mij eigenlijk meteen opvalt is dat imo je zadel teveel naar voren ligt en dus teveel op de schouders lijkt te zitten.
Hierdoor kan je paard zijn bewegingen net niet netjes afmaken, of uberhaubt maken.

Je houding weet je, zoals je al aangaf, had je hier vandaag niet zo opgelet, maar probeer in de galop niet zover naar achteren te leunen. Hij vindt de galop al moeilijk en je lijkt hem nog wat meer tegen te houden, wanneer je naar achteren gaat hangen.

Succes verder

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:13

Knap hoor!! Super dat de klik tussen jullie 2 zo goed is. Je zit af en toe wat achterover. Hakken net je naar beneden en lekker gaan ontspannen dan komt het helemaal goed!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 05:36

Fijne haflinger heb je.

Alleen het woord 'karpony' dat vind ik als menner toch minder. Er klinkt uit dat je weinig respect heb voor haflingers, die hun werk voor de koets doen. :D en mennen is een goede basis voor het rijden onder het zadel. Mijn haflinger loopt Z dressuur voor de koets.

Ga je zelf ook mennen met Stender? Dan kan je samen met je gezin op pad. Wij vinden het zalig met man, kind en honden op de koets en dan samen met de Haflinger het bos in.

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 07:22

janouk schreef:
Fijne haflinger heb je.

Alleen het woord 'karpony' dat vind ik als menner toch minder. Er klinkt uit dat je weinig respect heb voor haflingers, die hun werk voor de koets doen. :D en mennen is een goede basis voor het rijden onder het zadel. Mijn haflinger loopt Z dressuur voor de koets.

Ga je zelf ook mennen met Stender? Dan kan je samen met je gezin op pad. Wij vinden het zalig met man, kind en honden op de koets en dan samen met de Haflinger het bos in.

Ik bedoel het absoluut niet minderwaardig hoor :o , ik vind het geweldig mennen toen ik dat vorig jaar leerde
Sten en natuurlijk een goede leermeester hebben het me geleerd.
Ik doe idd ook mennen met stender en zoonlief gaat wel altijd mee maar manlief... uhmm nee die komt niet bij Sten in de buurt |(
Ik vond het echt heerlijk om mijn eigen paardje voor de kar te zien staan en hij bloeid dan ook echt helemaal op, en ik ook ;)