Wessa @ Work, L1 dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Wessa @ Work, L1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 14:15

hallo allemaal..!

het is alweer een poosje geleden dat ik hier foto's heb geplaatst..
Wessa is een 7 jarige merrie van Elcaro x Wanderbursch II x World Cup II. Wessa is nu ruim 100 dagen drachtig van de bonte hengst Douwe van Nassau..! :D dit is een Bonte Willem x Ico Sun x Samber..! ik hoop hier een bonte nakomeling van te krijgen..! :D

Wessa en ik zijn een klein poosje uit de running geweest, want wessa had last van haar rug.
hier is ze voor behandeld en langzaam heb ik haar weer opgepakt...!
17 juli hadden we weer ons eerste wedstrijd, dit was tevens onze laatste B wedstrijd. hier behaalden we 176 en 187 punten..! :)
http://94.100.124.65/1023100001-1023150 ... _8LUo.jpeg

tijdens de trainingen ben ik erg bezig met de nageeflijkheid en soepelheid...dit gaat nu steeds beter..! soms wil ze haar hoofd nog wel eens kantelen en moet ik nog leren om haar optijd te begrenzen....Ik rijd altijd veel voltes en slangenvoltes.....
ik ben wel erg geschrokken van mijn houding...ik val vaak voorover zie ik...hier ga ik dus nu ook meer op letten...
ik weet dat ik kapstopvoeten heb...dit blijft bij mij een probleem omdat mijn knieën ook naar buiten draaien (ik sta zeg maar ook vaak met mijn voeten naar buiten)

Gisteren hadden we ons L1 debuut..! de 1e proef was nog erg wennen en ging nog niet zo soepeltjes. hier hadden we 173 punten op. de 2e proef ging voor mijn gevoel iets beter. de onderdelen kon ik er beter uithalen...hier hadden we 191 punten op :oo wat goed was voor een 7e plaats. helaas waren er maar 6 prijzen :(

21 en 23 juli zijn er nog wat foto's gemaakt van de training..we hadden namelijk een nieuwe fotocamera gekocht..!

Afbeelding
jup, lekker voorover

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
galop, achterhand begint er nu ook echt onder te komen :)

Afbeelding

Afbeelding
moet wat meer in het zadel gaan zitten

nu wat foto's van 23 juli
Afbeelding

Afbeelding
hmm, zit ik weer raar

Afbeelding

Afbeelding
zitten blijven }>

Afbeelding
uitstappen

tips zijn welkom..! graag wel vriendelijk houden }>
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 01-08-10 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

PrimaDonna_

Re: Wessa @ Work, L1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:41

Ik vind dat je haar lekker aan het lopen hebt, mooi actief achterbeen ook.
Als je alleen nog aan die puntjes gaat werken die je zelf al aangeeft komen jullie al een stuk verder. Let verder goed op dat als Wessa haar hoofd kantelt dat je, je binnenhand gewoon op zijn plek houdt, deze wilt soms nog wel eens te ver naar je been komen. Verder voor het naar voren vallen, heb ik zelf ook een tijd gehad, goed je bekken kantelen en IN het zadel zitten.
Heel veel succes verder met trainen en in de L! :D

anne_hendrik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:49

Lekker paardje :)
Probeer je handen ook wat rechterop te houden, duimen omhoog. En idd handen zelf dragen, niet op je been zetten of naar je toe trekken.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:50

Ziet er al netjes uit Lindy, Wessa is een leuk paard, ben heel benieuwd wat er volgend jaar uit komt :D

Ik zou nog wel wat meer gaan werken aan de buiging, ik heb het idee, van de foto's voral in galop, dat ze nog wat strak is en wat vast houdt.
Als ze wat soepeler wordt, dmv inbuigen bijv., krijg je een minder strak en dus fijner, beeld.
Probeer haar met losrijden lekker over de rug te laten lopen en dan in stap, draf en galop haar wat naar 2 kanten te laten buigen.
Succes met haar ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 14:55

klopt, in de galop houd ze nog vast...zijn we ook mee bezig...voor haar rugprobleem galoppeerde ze altijd op haar voorhand..dus dat is al enorm verbeterd..! :D

met les thuis zijn we ook altijd flink bezig met buigen.. :)

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:19

Denk aan je binnenhand (2e galopfoto). Verder ziet het plaatje er netjes uit.

__Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:41

ziet er goed uit & mooie dekjes.
probeer inderdaad wel goed te blijven zitten in het zadel.