Quilvana van de Kapel (v. Churchill) op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Quilvana van de Kapel (v. Churchill) op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 22:24

Op 21 juli, had ik tornooi. Omdat Leonie nog eens heel graag wilde komen (en wij nog wel eens graag (goede en mooie) foto's wilden en het toevallig in Leonie haar dorp te doen was, is ze ons komen bezoeken en komen supporteren !!

Citaat:
Op onze nationale feestdag was er in mijn dorpje een LRV-wedstrijd en bij toeval moest bokker BlanCarla daar ook rijden met haar paard Sylvana (officieel Quilvana van de Kapel). Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog eens fotootjes te trekken. De kwaliteit is niet zo, want ik heb heel de dag ruzie gehad met mijn camera, maar het geeft wel een impressie van Esther met haar paard.

We rijden nog maar een klein jaartje bij de LRV, vorige zomer heb ik maar 4 tornooien kunnen meerijden, waarop we gelijk de B1 dressuur doorwaren en over mochten naar de B2. Dit was de 3e keer B2, met een 3e plaats als resultaat ! Ze liep iets té actief, maar ze liet zich best fijn rijden. Dus ik was meer dan tevreden ! Er valt nog veel bij te schaven aan mijn houding (voor me kijken, handen hoger en rechtop,... en vooral : lachen !!! :+ maar ik had best wat pijn aan m'n rug en nek van een val eerder die dag := dus ik vrees dat het verbeten gezicht daar een beetje mee te maken had :o al kijk ik bij het springen al even gek :+ ) en nog een gaatje langer zitten mag precies ook wel :o

Springen ging iets minder, maar ach, we komen er wel weer :D

Bedankt aan Leonie voor de gezellige dag en de leuke foto's !! :+:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Nog een klein beetje extra informatie :)
Ik ben nog maar pas terug 'echt' aan het trainen met haar, doordat ik afgelopen jaar heel weinig heb kunnen rijden doordat ik in mijn afstudeerjaar zat, waaronder 3 maanden buitenland e.d.
Als ik de foto's zie, vind ik haar toch nog redelijk op de voorhand lopen. Hoewel we sinds kort echt erop oefenen om de achterhand actiever en er meer onder te krijgen. Maar dat vraagt veel tijd en oefening. Maar tijdens het rijden voelde ze ook niet zo op de voorhand en op het filmpje valt het ook heel goed mee eigenlijk! :o Filmpje volgt wanneer ik het kabeltje heb :)

Leentje_

Re: Quilvana van de Kapel (v. Churchill) op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:50

Heey Esther,

leuke foto's weer !! :)
ben erg benieuwd naar je filmpje ..

Ik kan wel zien dat je wat zenuwachtig was ! :) Want op de foto's die ik eerder heb gezien van je in het HK topic van niet zolang geleden, liep Sylvana helemaal niet op de voorhand en was ze heel actief in de achterhand !

Wel opletten dat je haar niet teveel met je sporen prikt .. :)

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:25

Mooie foto's indd, ze loopt goed ondanks de paar maanden weinig/geen training :)

En omdat het HAW is :+ : je mag nog iets trotser op je mooie paard gaan zitten :D

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:43

Leuke foto's Esther! Ze ziet er goed uit! En proficiat met je 3e plaats!! :)
Je mag je handen wat meer dragen, en je beugels mogen 5 gaten langer, maar dat heb ik je al gezegd. Haha :P Daardoor gaat je houding in een klap veel trotser zijn :)
Zoals je zelf zegt, mag ze actiever vanuit de achterhand en dan gaat ze vooraan vanzelf meer omhoog komen.
Op foto 12 kantelt haar hoofd wat door je strenge binnenhand. Maar ik geloof dat dat momentopname is, want op de andere foto's vind ik je heel zacht in de mond :)
Ik weet zeker dat dit allemaal na een beetje doortrainen weer dik in orde komt. Heel veel succes in ieder geval! Ik ben benieuwd naar de volgende foto's! :)

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:28

Wat een leuk paard! Tziet er goed uit, probeer wel wat rechter en trotser op je paard te zitten, maar zoals gezegd zal het al heel veel helpen om je beugels een paar gaten langer te doen. Als je dan rechter zit zal waarschijnlijk ook je handhouding beter worden, iets hoger en iets dichter bij elkaar.
Het zal vast goedkomen, nog veel succes ermee!

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:41

Mooi paard!
sommige foto's lijkt het alsof je minder contact hebt, maar dat kan ik ook mis hebben. ;)
ik denkdat als je je beugels wat langer doet, ook je houding wat beter word?
dus dat je dan wat trotser zit

__Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:04

Ziet er goed uit, wel wat gespannen en soms wat te veel op de voorhand.
ik vind het een leuk paardje.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 22:54

Bedankt voor de leuke commentaar en tips. :)
Had vandaag m'n beugels een gaatje langer (gaatje per gaatje ;) ) En het ging behoorlijk goed. Voelde ook best wel fijn !
Ze liep echt heel erg fijn, lekker ontspannen en ze nam alles goed aan. Ook heb ik op m'n handen en glimlach gelet ;) Scheelde al veel ! Helaas van vandaag geen foto of ander beeldmateriaal. Camera is een beetje stuk. Maar volgende zondag hopelijk weer wel :) (En hopelijk met verbeteringen ;) )

melaniex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:21

Probeer in draf met het omhoog gaan niet te ver voorover te gaan. en niet naar beneden kijken :D verder heel netjes

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:03

Valt het dan niemand op dat ze constant met haar sporen in zijn lijf zit?

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 21:57

melaniex schreef:
Probeer in draf met het omhoog gaan niet te ver voorover te gaan. en niet naar beneden kijken :D verder heel netjes

Dank je voor de tip :)

Tarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:12

Dat ziet er erg leuk uit. Je tenen misschien ietsje meer naar binnen draaien maar voor de rest vind ik het er echt heel leuk uitzien!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 16:14

Dank je wel Tarck :) Ik ga erop letten ! Hopelijk scheelt het ook met de stijgbeugels een gaatje te verlengen :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:43

leuk paard,

maar probeer je hakken niet in je paard te duwen,helemaal omdat je nu erg met je sporen prikt,misschien die even achterwege laten?verder kan je proberen om je handen netjes naast elkaar te houden,boven de schoft

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:45

Dank je voor je reactie en tips.

Op foto 10 en 11 raak ik haar idd met mijn sporen. Maar voor de rest eigenlijk niet. Want ze is erg gevoelig aan m'n sporen (het zijn er trouwens heel erg korte en stompe), want als ik er constant met mijn sporen in zou zitten, zou ze gewoon door mijn hand lopen en niet meer te houden zijn ;)
Verder rijd ik thuis nooit met sporen. Het is enkel op wedstrijd dat ik ermee rijd. En als ik constant met mijn spoor aan haar zou zitten, dan krijgt ze wondjes, dus daaraan kan ik heel goed zien of ik mijn spoor veel gebruikt heb of niet ;)

Afgelopen zondag heb ik mijn stijgbeugels ook op concours een gaatje langer gemaakt, en het was even wennen, maar het scheelde heel veel. Mijn kuit kwam beter aan mijn paard :) Dus ben echt blij met de tip!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:39

je schrijft dat ze actief loopt en je rijd nog b geloof ik.
mag ik vragen waarom je de sporen aan heb. want je gebruikt ze eigelijk bij elke foto. en je heb je hakken niet goed uitgedrukt.
ik zelf zou zonder sporen gaan rijden. en eenmaal ver dat ze misschien keer kan gebruiken. maar ik zou ze afdoen en eerst aan je benen en voeten werken.

je moet even ietsie verder achterover gaan dan is het plaatje mooi. want las al dat je beugels langer heb gedaan :)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 22:28

Dank je Eikaam en Lisje94 !!

Pinkie87: Bedankt voor je commentaar. Maar als je iets hoger leest, dan krijg je wat meer uitleg. O.a. dat ik NOOIT thuis met sporen rijdt. Het is enkel op wedstrijd voor net dat ietsje meer reactie te krijgen. Heb vandaag haar vandaag ook losgereden zonder sporen. Enkel voor het proefje de sporen aan. Ik rijd momenteel B2, omdat je bij de LRV nu eenmaal bij de B moet beginnen als nieuwe ruiter. Voorheen heb ik af en toe eens losse wedstrijden in L e.d. gestart.
En geloof me, mijn paard zal het me heus wel duidelijk maken als ik (teveel) spoor gebruik ;) Dan gaat ze niet meer ontspannen tijdens het lopen en bovendien krijgt ze snel wondjes, als ik echt een ietsje teveel spoor gebruik !! :)

Verder achterover zitten probeer ik, maar door problemen met rug en nek, kan ik gewoon niet volledig ontspannen en op bepaalde manieren 'zitten' doet bij momenten gewoon pijn. Wat niet wilt zeggen dat ik er niet op let/ aan denk / aan werk, integendeel ! Maar het moet wel mogelijk zijn natuurlijk.. :o Maar daarin geef ik je dus volkomen gelijk ;)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 22:53

Dank je Laurie !!

Springen vorige week en vandaag foutloos !
Dressuur vorige week 8e en deze week 9e. :)
Heb jij gereden?

Dit is een foto van vandaag het springen :D Ze sprong echt super :j

Afbeelding

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 01:42

Die teugels mogen wel een heeel stuk korter en je moet je hand wat meer dragen, die ligt nu steeds op de schoft.
gaaf paardje heb je trouwens onder je kont

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:07

Moderatoropmerking:
Berichten tegen de regels van RT-HAW verwijderd. Offtopic geklets kan beter via de pb.

1Olifantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:10

de laatste foto, van 'vandaag' vind ik er fijner uitzien, je laatste foto in je begin post is naar mijn gevoel een 'herten' sprongentje geweest, hij hem dus lekker over de rug !

vind het er verder erg leuk uitzien!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 23:07

1Olifantje schreef:
de laatste foto, van 'vandaag' vind ik er fijner uitzien, je laatste foto in je begin post is naar mijn gevoel een 'herten' sprongentje geweest, hij hem dus lekker over de rug !

vind het er verder erg leuk uitzien!

Klopt !! :o
Ik nam haar teveel terug, dus dan kreeg ik zo'n sprong. Als ik haar voldoende vooruit laat galoperen, komen haar afstanden vanzelf beter en kan ze ook veel makkelijk mooi 'rond' springen. En dat lukte bij het parcours van de laatste foto ook beter :) (Filmpjes volgen ;) )

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 23:45