Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Denk niet dat je het moet hebben over niet willen en eronderuit knijpen, maar meer het niet snappen, die fout zul je dan helemaal bij jezelf moeten zoeken, snap jezelf hoe je een paard meer op gericht moet laten lopen?
stitchlover schreef:Tijdens het oppakken probeerde ik haar te laten zakken van voren (bijdrijven van achteren en ophouding van voren). Dit bleek ze niet te snappen (willen?) Na een paar keer stevig duidelijk maken wat ik bedoelde zakte ze van voren alleen nog niet zoals ik het bedoelde.
Citaat:Je wilt je paard opgerichter krijgen. Dit is een gevolg van je paard meer op de achterhand krijgen. Dit bereik je absoluut niet door je paard "stevig duidelijk te maken" wat je bedoelt.
Als jij dressuurmatig zo ver wilt komen dat je paard meer gewicht op de achterhand gaat dragen en daardoor meer oprichting in de hals krijgt zul je je eerst meer moeten verdiepen in het dressuurmatig trainen van een paard. Je kunt dit namelijk niet afwdingen maar alleen maar bereiken door geduld en je paard dressuurmatig op de juiste manier te trainen.
Ik vind het leuk om te lezen dat je bitloos wel probeert! Gewoon met geduld lekker verder trainen onder goede begeleiding en dan kom je er vast wel!