Amour @ Work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Futurefox

Amour @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 20:25

Na jaren op bokt hier maar eens een topic van mij en Amour. Amour is sinds april in mijn bezit. Ze is een bijna 5 jarige merrie van Sydney x Flemmingh. Ik heb haar van mijn vriendin gekocht die helaas geen tijd meer voor haar had. We rijden geen wedstrijden (Zijn dat ook niet van plan) maar heerlijk in onze bak en lekker in het bos. Iedere dag geniet ik van dit super leuke paard. Het is een flinke merrie van 1.76 (Ik ben 1.86) dus veel paard om bij elkaar te rijden. Ze heeft een half jaar stil gestaan voor ik haar kocht en we zijn nog steeds bezig met haar lekker los te krijgen, ontspanning en wat sterker te maken. Iedere week krijg ik les van Tamara die ook de mooie foto's heeft gemaakt om haar nieuwe camera te proberen. Bedankt Tamara!

Van jullie hoop ik op kritiek waar ik wat van kan leren. (Dat is er genoeg...)

Rustig beginnen
Afbeelding
Mooi stilstaan (Is wel eens anders geweest.....
Afbeelding
Afbeelding
Wat meer oppakken
Afbeelding
Lekker nekje he!
Afbeelding
En klaar!
Afbeelding

Dank jullie wel voor het kijken!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:31

Alleerst super dat je afwisselende activiteiten met je paard onderneemt.
Niet enkel die bakrondjes maakt juist afwisseling maakt het voor beide leuk.

Puntjes die mij zo opvallen; Recht opzitten dus geen hangende schouders, je handen [zo lijkt het op de foto's] zet je vast zie de eerste foto, daar zie je je middenhandsbeentjes zelfs overduidelijk van het vasthouden. Houd je handen netjes rechtop en niet op de piano-wijze.

Heel veel succes!

Futurefox

Re: Amour @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 20:52

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn pip gewricht ontzet in mijn vinger waardoor hij haast niet meer wil buigen en moet die teugel zo raar vast houden anders glipt die uit mn hand.....Vinger word langzaam aan al weer wat recher gelukkig. Moet ook echt weer leren mn hand te ontspannen dat klopt idd. Zal ze meer rechtop houden ook. Idd die hangende schouders was me valt me nu ook op. Dankjewel!

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:54

En miss je beugels een gaatje langer?

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:18

Fijne plaatjes hoor! En knap dier heb je daar :) Voor het mooie zou je je handen nog wat meer mogen dragen, maar ik heb eigenlijk niet echt het idee dat je ze nu vast zet. Succes nog samen!

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:07

Ten eerte Super leuk paard zeg!!! :D en mooie laarzen heb je ;) (heb ze ook)

Als ik jou was Zelf verzekerd er op zitten je heb mooi paard! je teugels kilometer korter

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 10:44

Dank jullie wel. Heb altijd een beetje gelanterfanterd te paard. Is nu echt wennen om die teugels zo kort te nemen hahaha. Is de zin die ik het meeste hoor tijdens de les....Teugels op maat...hahaha
Laarzen zijn mooi maar zitten ook heerlijk!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:54

Bij de naam Amour dacht ik, een zweetvos met een brede bles en 4 witte voetjes, maar dit paard is ook prachtig :D
Ik zou je beugels 1 of 2 gaatjes langer doen en idd meer rechtop gaan zitten ;)
Paard loopt wel lekker ontspannen rond :D

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:56

Erg mooi paard, de ontspanning zie ik dus dat is goed. Je mag alleen je teugels nog wat korter nemen en je handen meer dragen dan is het plaatje helemaal compleet !
Succes ! :D

AlzahraShams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:57

Wat een gave Sydney! Ik heb er ook 1 gereden, die lijkt er sprekend op! Zelfde koppie en kleur :)

En omdat het HAW is;
Ik heb het idee dat je teugels wat aan de lange kant zijn, daardoor leg jij je handen op je bovenbenen :)

Dit is de Sydney die ik heb gereden, ook een 5jarige, Audi.
Afbeelding
let niet op mijn kop :')

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 16:06

haha grappige foto, jou teugels mogen ook wel wat korter he :+
Leuk paard ook, Kan er niet zo heel veel van zien....Was dat ook zo'n lekkere braverd?
Heb gister al poging gewaagd met kortere teugels en langere beugels. Zelfs manlief zag het verschil. Ik moet idd ook niet te voorzichtig aandoen met dr.....En wat meer zelfvertrouwen hebben.

AlzahraShams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:18

Futurefox schreef:
haha grappige foto, jou teugels mogen ook wel wat korter he :+
Leuk paard ook, Kan er niet zo heel veel van zien....Was dat ook zo'n lekkere braverd?
Heb gister al poging gewaagd met kortere teugels en langere beugels. Zelfs manlief zag het verschil. Ik moet idd ook niet te voorzichtig aandoen met dr.....En wat meer zelfvertrouwen hebben.

We waren aan het stappen met lang teugeltje ^)
Jaa was een heerlijk braaf beest, maarkon op zijn tijd ook echt gigantisch tekeer gaan, maar al met al een geweldig paard om te rijden, heel flexibel, doet niet moeilijk en heel koelbloedig :))
Ik ben fan van de Sydney's <3

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 16:53

Dat gigantisch tekeer gaan heb ik nog niet mee gemaakt gelukkig. Alleen als ze een hindernisje ziet. Ze springt over de staander ipv de balk. Dat moeten we nog maar even oefenen he....( : Ook al ontploft er een bom dan gebeurt er nog niks.
Sydney'szijn echt leuk ja! Ik hou van dit makkelijke werkwillende karakter. Die gaat echt voor je door het vuur.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:52

Idd. beugels gaatje langer, dan ga je denk ik netter zitten.
Op de voorlaatste foto lijk je in je middel/heup naar rechts in te knikken - blijf recht!
Verder stapje voor stapje met les, geleidelijk zal je teugelvoering echt wel beter worden en kun je je paard dan ook meer aan elkaar gaan rijden.
(Had van de foto's nooit gedacht dat paard zo groot zou zijn, maar goed, jij bent ook niet bepaald de kleinste...)

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:57

Ontspanning! Super! Ik word er helemaal gelukkig van, van die superontspanning!

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 11:14

Heb de beugels nu 2 gaatjes langer gedaan en idd ik zit vooral in gallop veel beter. Ziet er ook veel beter uit. Probeer echt op die handen te letten...Is niet zo moeilijk zou je denken nou.... hahahaha Recht zitten werd en word aan gewerkt.
Zal over een tijdje nieuwe foto's plaatsen nav jullie tips!

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:34

wat een heerlijk paard om naar te kijken :D
en wat ziet het er heerlijk ontspannen uit!
paar puntjes, probeer voor je uit te kijken ipv naar je paard ;)
en je handen meer dragen dan ziet het er gelijk al een stuk netter uit (heb het probleem zelf ook hoor :o )
succes, maar dat komt wel goed :D

_Jamillaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:35

Wat een plaatje !!! :D
echt fantastisch mooi paard..
ik heb enkel maar te zeggen misschien iets rechter zitten , vooruit kijken en beugels iets langer en voor de rest geniet van het rijden op zo'n prachtdier :D

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 17:38

_Jamillaaa schreef:
Wat een plaatje !!! :D
echt fantastisch mooi paard..
ik heb enkel maar te zeggen misschien iets rechter zitten , vooruit kijken en beugels iets langer en voor de rest geniet van het rijden op zo'n prachtdier :D

Wat lief van jou, ben ook altijd best onzeker hoor. Dit is echt zo leuk om te horen. En helemaal van jou als "'expert" als ik zo in jou profiel spiek. Ik ga van zo'n topic haast vanzelf rechter op zitten :+ hahahaha

Shaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:33

Ziet er mooi uit! Zorg dat je veel (schijn)overgangen rijdt, zodat hij wat meer op de achterhand gaat lopen.

JorindaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:00

Gaaaaf paard! Ik vinnd zn kleurtje erg mooi!

Je zit er goed op! Let alleen wel op je hand houden en goed voor je uit kijken.

En zorg dat hij wat meer op de achterhand komt!
Ziet er prima uit hoor verder!

Anneloes1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:55

Wat een prachtig paardje heb je! Waarschijnlijk heb je niet zoveel waswerk als mij met m'n schimmeltje.
De dingen die mij opvallen zijn eigenlijk boven mij al genoemd. Zoals je teugels korter, beugels langer en je handen wat hoger en rechtop. Probeer op je tenen te letten. Je paardje loopt mooi ontspannen.

Veel succes verder!

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 09:56

Dank voor de tips. Het gaat inmiddels een stuk beter. Is wel moeilijk hoor voor zowel paard als mij....Ik merk wel dat ze linksom moeilijker zit als rechtsom....inmiddels wordt ze al wat rechten en losser op links.

Zoech

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:16

Ziet er super uit lekker ontspannen,
ik rij ook z'n paard en die was heel stijf(gaat nu al beter) maar dan moet ik nu ook wennen om de teugels korter te nemen.
Maar alsnog is het goed voor elk paard om de teugels soms ook lekker los te hebben dat ze lekker kunnen ontspannen.
Probeer het dus wel. En je handen wat rechterop te houden.
Veel succes verder hoor.

Sunshineee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 00:44

wat een leukerd, let wel erop dat jeje schouders wat meer naar achter brengt ;)