Mizjana arabische volbloed @ work ( vooruitgang!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CARAAA__

Mizjana arabische volbloed @ work ( vooruitgang!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 12:45

hallo allemaal!
Sommige kennen ons nog wel! :D

Vele van jullie weten dat ze echt niet ontspannen liep
dat ze haar rug wegdrukte
en ik had echt geen moed meer
we zaten in een dipje
waar ik mijn ander paard heb laten zadelmak maken is mizjana een maandje op training gegaan
wat ben ik blij met het resultaat!
er is nog werk aan maar met dit ben ik al zeer tevreden!

Hier komen de fotos dan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit:
een foto van hoe ze eerst liep !
Afbeelding

Commentaar mag maar opbouwend !

vorig topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1268029&hilit=mizjana+arabische+volbloed
:wave:

Anoniem

Re: Mizjana arabische volbloed @ work ( vooruitgang!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:56

Aller eerst wil ik zeggen dat ik het een goede beslissing vind van je dat je haar in training heb gezet.

Verder heb ik nog wel wat op en aan merkingen. Je beugels mogen ong. 3-5 gaten langer. ook zit je wat naar voren. Maar met langeren beugels zal dit wss al minder zijn.

Ook vind ik je paard nog steeds niet heel erg ontspannen. En mag ze van mij nog veel meer zakken in de hals. Persoonlijk zou ik dit doen door de hals te laten strekken. En dan van achter naar voor haar weer op te pakken. Zodat ze haar rug beter gaat gebruiken. En ze haar hals lager houd.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:58

Anoniem schreef:
Aller eerst wil ik zeggen dat ik het een goede beslissing vind van je dat je haar in training heb gezet.

Verder heb ik nog wel wat op en aan merkingen. Je beugels mogen ong. 3-5 gaten langer. ook zit je wat naar voren. Maar met langeren beugels zal dit wss al minder zijn.

Ook vind ik je paard nog steeds niet heel erg ontspannen. En mag ze van mij nog veel meer zakken in de hals. Persoonlijk zou ik dit doen door de hals te laten strekken. En dan van achter naar voor haar weer op te pakken. Zodat ze haar rug beter gaat gebruiken. En ze haar hals lager houd.

Hier sluit ik mij bij aan.

heb je een bepaalde reden voor een mex neusriem?
misschien dat ze ook wat fijner te rijden is met een gewoon hoofdstel met een gecombineerde neusriem.

Succes.
Je bent ii wel zeker weten vooruit gegaan.

CARAAA__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 12:58

Anoniem schreef:

ja weet ik , maar ik kan niet lang zitten op mijn springzadel dan zit ik onstabiel ..
en zoals ik zeg, er is nog werk aan maar ben al blij met dit resultaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:01

CARAAA__ schreef:
Anoniem schreef:

ja weet ik , maar ik kan niet lang zitten op mijn springzadel dan zit ik onstabiel ..

In je oude topic kan ik de foto's niet zien. Dus kan ik ook niet zien of er veel vooruitgang is geweest. Verder is dit HAW dus ben ik verplicht commentaar te geven. Dus geef ik je wat adviezen zoals ik dit probleem zou oplossen. Krijg je ook les?

CARAAA__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 13:03

Citaat:

In je oude topic kan ik de foto's niet zien. Dus kan ik ook niet zien of er veel vooruitgang is geweest. Verder is dit HAW dus ben ik verplicht commentaar te geven. Dus geef ik je wat adviezen zoals ik dit probleem zou oplossen. Krijg je ook les?[/quote]

Nee nog niet,
ben opzoek naar een geschikte lesgever :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:05

TS: Heb je een bepaalde reden voor de Mexicaanse neusriem?
Denk dat je paard een stuk ontspannender loopt met een gewone gecombineerde neusriem

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:06

Ik moet zeggen dat ik met Nini_Roosje meega in het commentaar.
Verder vind ik haar op je laatste foto eigenlijk beter lopen als de fotos erboven :o
Het gaat niet om de halshouding van je pony, en ik heb een beetje het idee dat je meer van voren naar achteren rijd als van achteren naar voren, en dat is zo belangrijk voor de ontspanning in de rug en hals en het ondertredend achterbeen.
Probeer veel te schakelen, veel schijnovergangen te rijden en het komt dan vast goed!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:08

TS: Op de laatste foto heb je je beugels langer en kan je zien dat je hele houding meteen een stuk netter is, weliswaar met een ander zadel, maar toch.

Succes

CARAAA__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 13:10

kimmie88 schreef:
TS: Op de laatste foto heb je je beugels langer en kan je zien dat je hele houding meteen een stuk netter is, weliswaar met een ander zadel, maar toch.

Succes

ja idd,
en ik heb altijd al met een mexicaanse neusriem gereden ..
zal eens kijken hoe ze nu reageert op de andere

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:11

Ik vind de voor foto er eigenlijk meer ontspannen uit zien dan de na foto's. Ze loopt niet "in de houding" maar 't ziet er wel een stuk rustiger uit. Het het idee dat er nu juist heel veel spanning ontstaat door het nagevelijk lopen. Vooral in jouw armen lijkt heel veel spanning te zitten.

CARAAA__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 13:12

nikilover schreef:
Ik moet zeggen dat ik met Nini_Roosje meega in het commentaar.
Verder vind ik haar op je laatste foto eigenlijk beter lopen als de fotos erboven :o
Het gaat niet om de halshouding van je pony, en ik heb een beetje het idee dat je meer van voren naar achteren rijd als van achteren naar voren, en dat is zo belangrijk voor de ontspanning in de rug en hals en het ondertredend achterbeen.
Probeer veel te schakelen, veel schijnovergangen te rijden en het komt dan vast goed!

oke zal ik doen.
maar als ik er op zit vind ik dat ze ontspanender loopt dan er voor :)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:14

ik vind haar erg kort en opgekropt lopen op deze foto's.
Inderdaad je beugels een stuk langer, en wat mij betreft je teugels een stukje langer :)
Goed dat je haar in training hebt gezet!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:15

Ojee meis, werk aan je houding! je zit je dier echt in de weg. heel eerlijk gezegd vind ik haar het fijnst lopen op de 'foto zoals ze eerst liep' (qua lichaamshouding, veeeel meer ontspanning)
Laat haar meer los aan de voorkant, veren, ruimte geven. Die valse knik eruit en meer ruggebruik creeeren.
En waar is je cap? Of ben jij van mening dat je er geen nodig hebt? (vind de argumenten van niet-capdragers altijd interessant)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:16

CARAAA__ schreef:
kimmie88 schreef:

Succes

ja idd,
en ik heb altijd al met een mexicaanse neusriem gereden ..
zal eens kijken hoe ze nu reageert op de andere

Ben je je dan wel bewust van de werking van een mexicaanse neusriem ten opzichte van bijvoorbeeld een africhtingsneusriem?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:18

Dat was ook de reden dat ik er naar vroeg, welke reden ze had.
Een mex neusriem geeft een hele andere druk op andere plekken.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:21

Ik ga eigenlijk mee wat hierboven is gezegd, volgens mij zal ze al een stukje meer ontspannen lopen als je zelf wat comfortabeler kunt zitten.
Ook vind ik je vrij streng in haar mond, ze opent haar mond ook een beetje.

Offtopic: Jouw arabier lijkt ONTZETTEND goed op de mijne, mag ik weten wat de afstamming is?
Ik heb de mijne nl. zowat gered van de ondervoeding en haar afstamming is daardoor niet helemaal duidelijk.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:23

Ik zou toch echt je beugels langer doen of een ander zadel erop.
Zo val je naar voren waardoor je ook geen goede hulpen kan geven.
Ook heb ik het idee dat je je handen nogal vastzet.
Ze loopt nu wat opgekropt, ik zou haar wat meer ruimte geven.
Probeer haar van achter naar voren te rijden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:25

De 'voor' foto vind ik ook de mooiste van de hele set. Een ontspannen plaatje. Misschien dat ze nu haar rug beter gebruikt, maar alles straalt spanning uit. En dan niet positieve spanning.

Zelf zou ik ook voor een gewone gecombineerde neusriem gaan. Veel vriendelijker en het moet niet nodig zijn om met dwang een mond dicht te houden. Dat is nl ook een teken dat het paard niet nageeflijk loopt maar in de krul getrokken wordt. Als zij van achteren naar voren gereden wordt en je haar daar opvangt zal ze makkelijker nageven.

Ik vind het trouwens heel goed van je dat je haar naar de trainingsstal hebt gebracht, hebben ze er jou ook een beetje begeleid zodat je er zelf thuis op de goede manier mee verder kunt?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:20

Ik vrees dat je paardje nog steeds ietwat zijn rug wegdrukt.
Geef hem van voren meer ruimte en laat hem je hand opvolgen door goed de achterhand erbij te houden, dan zal hij vanzelf zijn rug wat boller maken.
Ik vrees alleen dat het met zo korte beugels moeilijk is de juiste hulpen te geven en zelf ook ontspannen te gaan zitten, probeer dus misschien eerst en vooral voor een lekker comfortabel zadel te zorgen zodat je al wat stabieler kan gaan zitten.
Zitlessen zijn ook altijd een aanrader!
En let op, een maandje trainingsstal is geen garantie dat het nu soepel zal gaan.

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:28

Probeer je handen te dragen en rechtop te houden, je hebt nu jouw handen plat om je paard zijn nek.
Verder zou ik heel snel de mexciaanse neusriem verwisseln voor een lage- of engelse neusriem en een ander zadel, indien mogelijk. Dit zadel ligt op de schouders van je paard, waardoor ze nooit fijn zal lopen.

Wel een pracht paardje hoor!

Leonie881

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:08

ik vind het er leuk uitzien alleen een cap zou verstandig zijn

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:23

Volgens mij krijg je straks dikke spierballen want op de meeste foto's zijn je armen en handen niet meteen vriendelijk, probeer lengte in dat halsje te krijgen dan word het al stukken beter, ik vind de pony ook veel vriendelijker kijken op de voorfoto dan de nieuwe foto's, je denkt na en bent van goede wil dus het zal wel goed komen.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:27

leuke pony !

op de foto's ziet het er uit alsof de pony best wil ontspannen en met zijn hoofd wil zakken maar je houd hem zo vast, ik zou hem wat losser laten, als hij goed aan het been is en als je met je been naar je hand rijd dan zakt zijn hoofd van zelf. ik denk dat je een heel fijn paard hebt als hij ontspannen is want hij ziet er uit alsof hij wel voor je wil werken. je zult zien dat hij zn passen dan ook langer maakt ;)

succes ermee

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:41

CARAAA__ schreef:

Dat moet je leren dan. Dan is je zit niet goed genoeg. Zie het maar als een leuke oefening, want als je goed zit, zit je op elk zadel stabiel ;)
Ik vind de pony ook te kort in de nek, terwijl haar rug weinig doet en gespannen is. Rij ze wat langer en dieper.