Ik zal eerst even wat vertellen over mijn probleem(pjes). Ik rij nu 9 jaar 1x per week op de manege. En ik blijf natuurlijk bijleren. En wat je altijd te horen krijgt is hakken uitdrukken. Voor mij is dit nooit echt een probleem geweest en dat gaat dus ook goed. Maar een paar jaar geleden ben ik met het hakken uitdrukken ook mijn tenen naar buiten gaan draaien, waardoor ik nu dus kapstokjes heb. Door de kapstokjes liggen mijn knieën eigenlijk altijd los en door mijn holle rug draai ik men bekken ook niet de goeie kant op en zit ik dus voorop men kruis. Het voorop men kruis zitten is echt niet prettig en ik heb dus ook bijna men hele paardrij carrière met een doorrij onderbroek van gonso gereden. Maar daar wil ik nu vanaf omdat het bekken kantelen er niet minder op wordt en ik dan maar gewoon moet leren op men kont te zitten
.Ook heb ik nooit men benen stil kunnen houden, maar de laatste tijd wordt het steeds erger en vooral als ik opsta tijdens het lichtrijden zwaaien mijn benen alle kanten op. Ik rij de laatste tijd ook wel is op een paard met een dressuur zadel en dan merk ik pas echt hoe erg het is. Ik zit gewoon de hele tijd mijn paard te schoppen. Gister heb ik aan mijn instructeur gevraagd wat ik er nou aan kan doen en hij zegt tenen naar binnen draaien en je knieën aangesloten houden. Maar dan kantel ik men bekken alleen nog maar meer naar voren en kan ik helemaal niet meer doorzitten. Met het lichtrijden komen mijn knieën dan tijdens het opstaan over de wrongen van het dressuurzadel en dat terwijl ik echt wel lang zit juist om dat te voorkomen en om men benen lang te maken.
Ik heb een keer ergens iets gelezen over dat de spieren aan de binnenkant van je bovenbeen zorgen voor een stille en onafhankelijke beenligging, er stonden ook oefeningen bij. Ik kan dit helaas nergens meer vinden en ben ook op zoek naar andere tips en oefeningen voor stillere benen en het kantelen van de bekken.
Alvast bedankt!

!