mijn pony schrok daar zo van dat ze met een giga sprong er overheen sprong en toen ze neer kwam een beetje uitgleed.
daarna was ze niet kreupel ofzo en liep ze gewoon door alof er niets aan de hand was
maar nu het probleem! ze is daarna bang geworden van alles wat blauw is! en het blauw is mijn lievelings kleur dus ik heb nogal veel blauwe spullen
hier een paar voorbeeldjes:
ik heb een blauw halster voor der waar mee ik der niet meer kan vangen uit de wei.
vroeger was ze gewoon verliefd op der jollybal (en ja die is blauw!) en nou is ze er doodsbang van.
ik heb een blauwe borstels voor der en kan haar amper meer borstelen zonder dat ze wegspring.
ik heb een blauw dekje voor het rijden en als ik die op haar rug leg dan gaat ze een soort van bokken sprongetjes maken
ook als ik in een blauw t-shirt of zo aan kom dan is ze doods bang voor me ineens
ik heb blauwe peesjes maar als ik die om wil doen dat gaat ze slaan en springt ze steeds weg
ik heb een blauwe longeerlijn en kan der helemaal niet meer longeren want steeds springt ze weg van de lijn.
we hebben ook springles en normaal springen we super goed! (ons record is 1,20
dit zijn een paar voorbeeldjes van dingen waar ze ineens helemaal bang van wordt!
ze is helemaal onderzocht door een dierenarts en ook nog zelfs een fysiotherapeut en die zeiden dat ze kern gezond is
dus lichamelijk is ze helemaal in orde!
pas ben ik weer met der naar het dorp gereden naar de blauwe strepen en dan krijg je weer het zelfde en springt ze met een giga sprong er overheen
ook heb ik der over een blauw stukje zeil laten lopen maar dat liep niet zo goed af (ze schrok en rende bijna een kwartier als een gek door de bak)
heeft er iemand een idee???
ik sta er voor open want dit gaat eigelijk niet langer zo! ik heb binnenkort zelfs onze eerste springwedstrijd en daar komen natuurlijk wel wat blauwe dingen in voor
ow ja ik heb niets met de tip: koop nieuwe spullen voor haar die niet blauw zijn ofzo want dan kan ik bijna alles weg doen!