6 jarige KWPN merrie - Dressuur - voor het eerst op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jo89

6 jarige KWPN merrie - Dressuur - voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:47

Hej iedereen !

Ik ben sinds kort terug in het zadel na een tijdje non actief te zijn geweest. ik ben met een nieuw paardje begonnen. Ik zou ze ook enorm graag starten. Ik heb altijd in België gereden, maar deze merrie zal ik in Nederland uitbrengen.
Wat vinden jullie ervan ? Graag wat opbouwende kritiek of vriendelijke afbrekende :D.

Nog wat informatie:
Het is een merrie van 6j - KWPN - 1m60 ( een ukkieeeee :D)
Ikzelf ben 20jaar

Op deze foto's reed ik ze net voor de 8ste en 9de keer :).
Nu rijd ik ze al 4 maand - foto's van de vooruitgang volgen later :).

Foto 1 - Lekker klaarmaken - Wat een guitig kopje toch ?! :D
Afbeelding

Foto 2 - Drafwerk
Afbeelding

Foto 3 – Draf
Afbeelding

Foto 4 – Galop
Afbeelding

Foto 5 – Draf
Afbeelding

Foto 6 – Middendraf
Afbeelding

Foto 7 – Galopwerk
Afbeelding

Foto 8 – Drafwerk op een andere dag
Afbeelding

Foto 9 – Drafwerk op een andere dag
Afbeelding

Ziezo :-). Ik weet het, het is niet perfect, en dat weet ik zelf. Ik zie bij mezelf ook veel fouten, maar hoor graag toch jullie mening over het paard, de combinatie, enzoverder.

Alvast bedankt !

Aanvullende informatie:
Wij zijn momenteel B aan het trainen, maar de bedoeling is om ze meteen in de L2 te starten. Aangezien ik ze nog maar kort rijd, had ik graag wat kritiek gehad, waardoor ik wat gerichter kan doortrainen. Ze heeft het probleem gehad dat ze heel moeilijk te rijden viel, omdat ze enorm sloom en slecht in haar vel zat. Nu loopt ze weer lekker voorwaarts, maar hoopte te horen wat de andere leden ervan vinden & of ze het een goed idee vinden dat ik ze meteen in L2 zal starten als ze klaar is.
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 28-07-10 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aanvullende informatie bijgeplaatst.

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:49

wat een parchtig beesje!
ik zou wel iets minder achter over hangen.

succes met wedstrijden! :D

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:51

calyppie_ schreef:
wat een parchtig beesje!
ik zou wel iets minder achter over hangen.

succes met wedstrijden! :D

Heb je helemaal gelijk in !
Natuurlijke reflex bij mij geworden.

Nu is het al beter, nu ik wat meer rij en er hard op heb gelet, is dit stilaan beter aan het worden.
Bedankt voor je commentaar ! :D

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:53

mooi beestje zeg :D
ik vind jouw houding erg netjes :j
alleen inderdaad iets minder achterover hangen,verder niks op aan te merken :)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:54

Wat mij opvalt is dat je zo verschrikkelijk achterop je zadel gaat zitten. zowel in de draf als in de galop. Dus probeer goed midden in het zadel te blijven zitten. :) En let op je handen dat ze je netjes recht op houd! Veder vind ik dat je een erg mooi paardje hebt, waar je erg trots op kunt zijn ! :D

MariekeS_

Re: 6 jarige KWPN merrie - Dressuur - voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:09

knap dier! :9

Ik vind je eerlijk gezegd wel wat streng in je handen, niet zozeer onrustig maar wat krampachtig ogen...dit kan ook vertekenen doordat je naar achteren zit maar ik heb het idee dat je soms wat onstabiel zit en dan steunt op de teugels? Ik zie het namelijk vooral in de middendraf...
Ik weet niet op welk niveau jullie trainen maar ik zou haar ook graag toch wat lager zien lopen, dit is een mooie proef houding maar voor op de training zou ik haar liever wat meer vanuit de schoft zien zakken... ;)

Maar, het is zeker een knap dier en jullie komen er wel, je zit er verder keurig op! Veel succes!

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 21:03

MariekeS_ schreef:
knap dier! :9

Ik vind je eerlijk gezegd wel wat streng in je handen, niet zozeer onrustig maar wat krampachtig ogen...dit kan ook vertekenen doordat je naar achteren zit maar ik heb het idee dat je soms wat onstabiel zit en dan steunt op de teugels? Ik zie het namelijk vooral in de middendraf...
Ik weet niet op welk niveau jullie trainen maar ik zou haar ook graag toch wat lager zien lopen, dit is een mooie proef houding maar voor op de training zou ik haar liever wat meer vanuit de schoft zien zakken... ;)

Maar, het is zeker een knap dier en jullie komen er wel, je zit er verder keurig op! Veel succes!

Dankje ! Je kan wel gelijk hebben hoor dat ik wat strenger was in mn hand. Ik had juist 5 maanden niet meer gereden, en stapte na lange tijd terug op. Het was een tijdje zoeken. Ik denk dat het nu al een totaal ander beeld zou geven :). En hoop dan ook zo snel mogelijk wat neiuwe foto's erop te zetten van hoe het nu is. ik rijd ze nu al een dikke 3 maand, waarvan 2 maanden al 5x per week. Al een groot verschil ! Ik voel me zelf nu ook groeien :).

Het lager lopen klopt ook ! en eerlijk gezegd is dat ook wat ik normaal doe, soms een kwartiertje tussen de rest door laat ik ze wat hoger lopen, en dat was het moment van de foto's. Ik let hier wel heel erg hard op, want ze loopt van haarzelf liever opgericht dan laag, tenzij ze moe wordt :D .

Maar héél erg bedankt voor je commentaar ! Het zijn telkens punten die ik in acht neem als ik de volgende keer ga rijden ;) ! x

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:12

Leuk paardje, en qua formaat past tie prima bij jou. jij vond het een ukkie, maar zo'n uitstraling heeft tie echt niet.
wat mij opvalt is dat je inderdaad achterin het zadel zit. voor de rest vind ik het wel netjes.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:15

Erg leuk beestje heb je daar :j
Hij heeft een mooie ruime draf. Alleen wat me wel een beetje stoort aan het gehele plaatje is dat ik je
nogal streng vind ogen in je handen. Het ziet er best hangerig uit, al helemaal omdat jij ook zo achterover leunt.
Niet doen!
Lekker alles ontspannen en rechtop in het zadel zitten. En wanneer hij eenmaal lekker beneden loopt ook gewoon je
handen ontspannen. Dat zal niet alleen voor jouw prettiger rijden zijn, maar ook voor je paard :j

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 21:27

sheela schreef:
Leuk paardje, en qua formaat past tie prima bij jou. jij vond het een ukkie, maar zo'n uitstraling heeft tie echt niet.
wat mij opvalt is dat je inderdaad achterin het zadel zit. voor de rest vind ik het wel netjes.

Het is inderdaad een kleintje, maar ik ben zelf ook een ukkie eigelijk :D, dus ben dan ook meer dan tevreden met deze maat. Grotere paarden zijn voor mij al zeer moeilijk te rijden, dus ben blij met mijn kleintje!
Ik zit inderdaad wel fel vanachter in mn zadel op sommige foto's. ik kan je garanderen dat het al veel beter is, nu dat ik intensiever aan het rijden ben. Het is een punt waar ik nu wel heel erg op werk, waaronder velen :D. En heb gelukkig ook een heel goede trainster die alles op tijd en stond bijstuurt.
Bedankt voor je reactie ! x

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 21:30

_Bitje_ schreef:
Erg leuk beestje heb je daar :j
Hij heeft een mooie ruime draf. Alleen wat me wel een beetje stoort aan het gehele plaatje is dat ik je
nogal streng vind ogen in je handen. Het ziet er best hangerig uit, al helemaal omdat jij ook zo achterover leunt.
Niet doen!
Lekker alles ontspannen en rechtop in het zadel zitten. En wanneer hij eenmaal lekker beneden loopt ook gewoon je
handen ontspannen. Dat zal niet alleen voor jouw prettiger rijden zijn, maar ook voor je paard :j

Ik begrijp wat je zegt :), en geef je ook 100% gelijk. Ik was meer dan 5 maanden non-actief, en dat was het eerste foutje dat er na al die tijd terug was ingeslopen. Les 1 die ik kreeg op de manege: naar achter zitten, dan blijf je altijd in je zadel zitten !
Zo fanatiek als ik was als jong kind, deed ik dat direct :D . Nu merk ik dat het een foutje is dat me nog steeds blijft achtervolgen.

Het is nu al een héél pak beter, en zit terug rechter in mn zadel, eruit is het wrs zeker niet, maar ben over het algemeen al veel rustiger, en als je het verschil zou zien in rijden, oog ik zelf rustiger en het paard ook. Er is dus vooruitgang.
Ik blijf er alvast aan werken !
Bedankt voor je reactie x

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 21:31

Astaloca schreef:
Wat een prachtig paardje! unieke kleur!
Je ziet er prima op! Ik ga mee met Sheela qua achterin het zadel.. voorde rest prima! :)

Bedankt ! Het is echt een schat van een paard. Ik volg je raad op, en ga aan dit punt heel erg werken. x

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:58

Haha, dacht eerst dat het een pony'tje van ongeveer 140 cm was! Ziet er echt uit als een klein beestje met zo'n ondeugend koppie. :D
Rijden ziet er netjes uit en wat zit jij netjes. Complimenten. +:)+

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:46

TS heeft aanvullende informatie doorgegeven, die is bijgeplaatst in de openingspost en daarom haal ik dit topic van het slot.

moo_wuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:53

Wat heb je een leuk paardje.. laat ik dat eerst maar even melden!!

Wat ik vooral op de foto`s zag (naar mijn idee en je mag eerlijk zeggen als je vind van niet) dat je best wel grof in je handen bent. Op elke foto staat het bit erg strak in de mond.

Verder vind ik jou zeker geen verkeerde houding hebben. Netjes. Als ik jou was zou ik er zeker trots op zijn..

Als je nieuwe foto`s erop zet wil je dan mogelijk ook foto`s erop zetten dat je lichtere gangen rijd. (ik heb het idee dat je alleen middag draf rijd)

veel plezier en succes met je paardje.

p.s. probeer je paard wel sprongen te laten houden in de galop.. vind het er wel netjes uit zien en kan natuurlijk ook zijn dat je paard net de galop sprong maakt of beeindigt

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 15:42

moo_wuppie schreef:
Wat heb je een leuk paardje.. laat ik dat eerst maar even melden!!

Wat ik vooral op de foto`s zag (naar mijn idee en je mag eerlijk zeggen als je vind van niet) dat je best wel grof in je handen bent. Op elke foto staat het bit erg strak in de mond.

Verder vind ik jou zeker geen verkeerde houding hebben. Netjes. Als ik jou was zou ik er zeker trots op zijn..

Als je nieuwe foto`s erop zet wil je dan mogelijk ook foto`s erop zetten dat je lichtere gangen rijd. (ik heb het idee dat je alleen middag draf rijd)

veel plezier en succes met je paardje.

p.s. probeer je paard wel sprongen te laten houden in de galop.. vind het er wel netjes uit zien en kan natuurlijk ook zijn dat je paard net de galop sprong maakt of beeindigt

Fijn dat je reageert op mijn foto's !
Ik geef toe dat het inderdaad op de foto's lijkt dat ik heel streng ben in de hand. Dat is ook wat me opviel op de foto's. Ik zal erop letten, maar denk dat het probleem niet echt meer aanwezig is. Na een tijdje doorrijden staan mijn handen qua positie ook lager, dan dat ze nu waren op de foto's. Mijn trainster heeft me daar op bijgestuurd.
Ik denk dat het uitzicht dan veel minder streng zal zijn.
ik hou het in het oog, want ken mezelf, en dat is alles wat ik nooit zou willen zijn en dat is een harde hand hebben.

Van de galop heb je ook gelijk ! Het was namelijk net een moeilijke periode dat ze echt niet lekker in haar vel zat, momenteel gaat het een pak beter en loopt ze zelf lekker voorwaarts en graag *D . Dit punt zou er dus ook geleidelijk aan uit moeten geraken :).

Mijn volgende foto's zal ik erop letten dat ik ook de gewone draf heb, al denk ik dat dat bij sommige hier ook echt het geval is, maar zal proberen een ruimere variatie weer te geven bij de volgende fotoreeks.

Heel erg bedankt voor je commentaar ! Ik hou dit altijd in acht als ik de volgende malen ga rijden, en kaart de nodige dingen aan bij mijn trainster. Groetjes x

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:57

leuke combinatie! je zit wel wat achterover en daardoor rij je teveel op je hand. Ik heb het idee dat je paard wel wat sterk is maar probeer hem dan van achter naar voren naar je hand toe te rijden zodat jij naar die druk toe rijdt en niet dat je paard de teugel bijna uit je handen trekt. Erg veel succes en ook met de wedstrijden!

moo_wuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:26

Graag gedaan,, en ik hoor het dan ook wel graag als je de andere fotos erop hebt gezet..

Je heb trouwens wel echt een gaaf paard,, ik zou er in ieder geval een goede uitdaging mee hebben...

Ga zo door..