Rijden met keira, fotoloos verslag...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liekekeira

Rijden met keira, fotoloos verslag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 01:00

Hoi! Ik heb geen fotos want camera heeft ccd probleem. Maar het ging gigantisch de mist in... Ik hoop dat jullie na mijn verslag tips hebben waar ik mee aan de slag kan. We begonnen de les zoals altijd stappend, om de pony's los te maken. benen nog enigzinds rustig. Vervolgens draf, benen al stuk drukker en onrustiger, ja k weet wel waar mijn problemen liggen maar ik weet niet hoe ik ze op moet lossen, en instructrice zegt dat ik de benen eraan moet houden maar ik weet niet hoe. Maar om terug te komen op het rijden, stap, ging wel en toen, galop. Ik weet me dan geen houding aan te houden, en ja hoor daar lag ik in het zand, begon te huilen want had best wel een klap op mn hoofd gekregen, maar ik stapte weer kwaad op mn pony, en toen opnieuw de mist in want ik zette haar in een slordige harde galop en alweer viel ik, nu vond ik het wel een beetje trickie, ik durfde nog wel maar toen ik weer n beetje moed verzameld had zag ik mn instructrice al op keira zitten, toen ben ik nog even de proef gaan rijden en ik zat van schrik wel stiller, en ze liep super!

Ladyson

Re: Rijden met keira, fotoloos verslag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 01:05

Dus als ik het goed begrijp, val je steeds omdat je niet goed kan blijven zitten? En waar denk je zelf dat het aanligt? Zit je zo instabiel dat je alle kanten op vliegt, of stuiter je op en neer omdat je niet goed kan blijven zitten?

Heb je al is geprobeerd om Keira aan de longerlijn te doen (dus dat je instructrice haar longeert, of iemand anders) dan hoef jij niet op het sturen te letten en hoef je alleen maar op je benen te letten. En dan kan je je ook aan je zadel vasthouden en dan hoef je er niet af te vallen, dat is wel zo prettig ;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 01:10

Ik zou een paar goede zitlessen nemen.
En als je iets niet snap wat een instructrice zegt, vraag dan wat ze ermee bedoelt, ze bijt niet (hoop ik :p)
Zie bij heel veel mensen dat ze iets niet snappen en niet durven te vragen wat er bedoelt wordt, maar je betaald niet voor niets die les!!!

Zwartwitje

Re: Rijden met keira, fotoloos verslag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 01:53

Je openingspost voldoet niet aan de regels van RT-HAW, vandaar dat ik hier een slotje plaats. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan. Op RT-HAW is het de bedoeling dat je topic foto's of filmpjes bevat.

Als je toch een topic zonder foto's of filmpjes wilt openen, dan kun je dat doen op RT-P (als je problemen tijdens het rijden wilt bespreken) of VvdD (als je gewoon over je les wilt vertellen).