Ik heb de filmpjes en foto's bekeken en ik heb het idee dat het niet zozeer aan zijn gebrek aan voorzichtigheid komt, maar door jouw rijstijl. Ik vind dat je wel erg hard op de hindernissen af zeilt, niet alleen met deze, maar ook met die armageddon, dan kunnen ze ook haast niet knap over zo'n hindernis heen komen. Ik vind het er erg ongecontroleerd uitzien, zeker als je op dergelijke hoogtes springt.
Dus ik zou zeggen, ga je concentreren op jouw techniek en die van je paard. Tot nu toe hebben ze je er waarschijnlijk wel uit gered, maar je zult er toch voor moeten zorgen dat ze knap rond kunnen komen. Kortom, zet eerst die sprongen eens een cm of 40 lager en zet een klein parcoursje uit (4 sprongen kun je met gemak kwijt in die bak, nog wel meer zelfs). Op die manier kun je namelijk een mooi ritme erin krijgen. Elke keer maar 1 sprong oefenen met een noodvaart zorgt niet voor ritme of techniek.
Heb je daarnaast ook nog les, of niet? Zo niet, dan zou ik toch eens voor een goede instructie gaan kijken. Maar begin voor nu eerst met lagere sprongen en probeer om je paarden in een mooi ritme te krijgen. Dus een mooie gecontroleerde sprong, en geen zeilwerk meer, dus houdt controle over het tempo en zorg ervoor dat je afstanden kloppen. Het hoeft niet snel, maar het moet wel goed.
Het vermogen zit er ruim en breed in, dus daar zit het probleem niet en in de onvoorzichtigheid ook niet naar mijn idee

. Ze kunnen er alleen niet knap overheen zonder controle.