Waiki (Stravinsky), nieuwe bijrijdpaardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Waiki (Stravinsky), nieuwe bijrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 14:55

Sinds afgelopen donderdag rijd ik dit leuke paardje bij. Mijn eigen paard staat al 2 maanden kreupel.
Gisteren voor de 2e keer erop, hij is erg fijn te rijden maar kent wel heel veel truukjes om onder het werk uit te komen en gebruikt deze ook graag }:)

Ik kan nog niet echt problemen aangeven, wel gooit hij snel zijn buiten schouder eruit. Ikzelf heb soms moeite met contact te houden, vooral de buitenkant, je ziet op de foto's dat ik mijn buitenhand soms wat hoger heb, dit is om vbeter contact te houden.
Ook heb ik wat last van pianospelende handen en kijk ik graag naar beneden.

Wees een beetje lief :D Ik heb zelf alleen tinkers dus dit was wel weer even wennen :=

Foei die handen... en ik kijk dus naar beneden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik merkte zelf dat ik erg mijn handen plat legde en ging er even wat meer op letten, ook zie je hier goed dat ik mijn buitenhand wat hoger heb,
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even mijn (bijna) altijd aanwezige mascotte Frummel, die het wel fijn vond dat er eens iemand in de bak was die niet op het paard zat.
Afbeelding

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:06

hey, is dat Waikie van Carlijn? ;-)

en dan omdat het HAW is;
de 3de foto vind ik het fijnste beeld geven, daarna lijkt ie weer iets onder je weg te lopen.
probeer ervoor te zorgen dat je, je bovenlichaam niet teveel naar voren plaatst (vooruit kijken en op je billen zitten ;-) ) en dan je onderbeen op gaat trekken (5de foto).
Wat ik kan zeggen is alleen op basis van deze foto's hoor, maar probeer 'm in jouw tempo te laten lopen zonder teveel aan de voorkant te zitten. Ik heb van de foto's een beetje het idee dat hoe meer jij op de voorkant gaat letten, hoe sterker hij zal worden en wat gaat kantelen.
Lekker ontspanenn rijden, veel (schijn)overgangen en los maken in z'n lijf.
veel plezier!
Laatst bijgewerkt door Jolo op 26-07-10 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Re: Waiki (Stravinsky), nieuwe bijrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 15:10

Jep dat is Waiki van Carlijn :) Die staat bij mij :j

Ik val inderdaad wat voorover, dit komt omdat ik mijn bekken kantel (ben 1.5 jaar geleden in het ziekenhuis terecht gekomen na een val en heb een verschoven wervel, heb er nu niet veel last meer van maar heb het mij zo aangeleerd, moet er weer even uit). Daardoor gaan idnerdaad mijn benen ook de verkeerde kant op :P

Soms loopt hij inderdaad wat onder mij weg, maar over het algemeen is hij juist wat 'sloom'. Toen ik het zweepje erbij pakte werd hij wat voorwaartser. Hij wil graag achter de LL gaan kruipen en dan rijd ik hem wat meer voorwaarts om het neusje er weer uit te krijgen.

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:18

leuk om 'm hier voorbij te zien komen :)

Kan me voorstellen dat het even duurt om dat weer af te leren als je last hebt gehad van rug/ bekken etc. Rijden zie er verder wel vriendelijk uit.
Als ie een beetje wisselt tussen wat sloom zijn (voor je been?) of onder je weglopen inderdaad die (schijn)overgangen rijden (zonder teveel aan de voorkant te zitten), goed over de rug laten lopen en los maken in de lengtebuiging.
Waar je dan naartoe wil is dat ie wel vlot voor je been is, maar zonder onder je weg te lopen of te sterk te worden aan de voorkant.

veel plezier met 'm en groetjes aan Carlijn ;-)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 16:21

Bedankt, zal het meenemen met rijden de volgende keer :j. Ik heb morgen ook les met hem, zal mij benieuwen wat mijn instructie ervan zegt :j

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:57

Wat Leuk weer een stravinsky tegen te komen :)
Heb er zelf ook eentje, al moet ik zeggen dat ze niet heel veel op deze lijkt. De meeste Stravjes lijken wel op elkaar :)

Wel zie ik dezelfde problemen als bij die van mij, beetje op de voorhand vallen, over de buitenschouder wegvallen. haha

Ik ga mee met het bovenstaande, de 3e foto geeft het fijnste beeld, de rest drukt die de rug weg en inderdaad op je houding letten!

Is misschien wel leuk om een kijken te nemen in het stravinsky topic. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=392733&hilit=stravinsky

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 19:01

Op de voorhand vallen doet hij graag inderdaad :D Moet zeggen dat hij de 1e keer dat ik erop zat fijner liep. Maar gisteren was de eigenaresse er niet bij en was hij met opzadelen wat druk. Ik durfde er vervolgens niet zoveel aan te rijden als afgelopen donderdag. Maargoed, we moeten nog even aan elkaar wennen, maar denk dat het wel goed gaat komen :j
Bedankt voor de tips, ik ga het topic even bekijken :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 19:06

Niemand meer...? ;(

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:50

wat me heel erg opvalt is dat je op elke foto naar beneden kijkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 11:52

Ja had net het onkruid uit de bak gehaald en was aan het controleren of er niet toevallig nog wat stond :')

Nee gekheid natuurlijk, is een groot probleem van mij :j

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:19

Mooi paard!
je hebt een beetje pianohandjes ;)

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:46

hej!! ... ziet er leuk uit hoor :D .. leuk beestje om te zien!
het lijkt op de foto's (kan uiteraard ook een vertekening zijn) of het paard erg veel op stelling naar binnen hangt, zo ook gewoon de rechte lange zijde lijkt het paardje naar binnen te kijken??

klopt dat ??
groetjes,

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:40

@Magictwist, ik heb alleen maar op de volte gereden op de foto's dus geen rechte lijn gepakt :P haha, rechtsom valt hij snel naar buiten en linksom heeeeel erg naar binnen, dat is zijn moeilijke kant en moet ik hem echt goed recht maken :j Ookal is het op de volte :j

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:44

oke, dat verklaart een hoop :P
verder leuken combinatie!! :) veel plezier er verder mee

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:16

Leuk ding om te zien.
Je gooid alleen je kin op je borst.
Als je die omhoog zou houden ziet het plaatje er al een
stuk mooier uit.
Maar lekker wennen aan elkaar en dan komen de puntjes er ook wel.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:13

Ziet er goed uit :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:17

Wow, dat zal even wennen zijn geweest voor je, na jhet rijden op Tinkers...
Aangezien je er nog niet lang op rijd, kan ik je wel verytellen dat het er netjes uitziet.
Je bent zelf heel bewust van je leerpunten en het is te zien op de foto's dat je met je handen aan het werk bent. Nu nog trotser op dat mooie paard zitten ;)