springprobleempje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Breezke

springprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 09:42

Dag bokkers,

Als hier al een topic van is spijt me dat heel erg maar kon niets vinden bij de zoekfunctie.
Dan komt nu mijn probleem..

Binnenkort ga ik op voor het ruiterbewijs samen met mijn merrie Breezey.(eind september dacht ik)
Mijn merrie is bomproof,doet alles voor je,lessen gaan vrij goed en ze is dus vrij braaf.
Maar heeft een enorme hekel aan springen. Weigert eerst 20x en springt er dan pas overheen.
En om te slagen voor het ruiterbewijs moeten wij over een oxer van 50 cm breed en 60cm hoog springen.
En ik denk niet dat het gaat lukken, aangezien mijn merrie niet hoger wil springen dan 40cm en in het begin veel weigert.

Overigens kan ze wel heel goed springen.(we hebben een aantal keren gesprongen,toen ging dat vrij goed.)
Als we naar buiten gaan met vriendjes springt ze met gemak over boomstammetjes van 60cm maar in de bak wil het maar niet lukken.

Toen ik haar kocht werd mij ook verteld dat ze niet zo'n zin heeft om te springen, maar aangezien ik zelf ook niet zo van springen houd, leek het voor mij geen probleem.

Dus hoe laat ik mijn merrie toch een beetje springen?
Zou springles helpen?

Apple

Re: springprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:44

Springles zou zeker helpen.

Als je weet dat je paard niet springt en je weet ook dat dit gevraagd wordt op het ruiterbewijs dan kun je niet meedoen met je paard voor het ruiterbewijs.
Je kunt nog kijken of je het sprongetje kunt doen op een ander paard zodat je kunt laten zien dat jijzelf wel kunt springen.

Breezke

Re: springprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 09:46

Als het echt niet zou lukken om te springen heb ik wel nog een ruin thuis staan die wel een sprongetje aandurft maar heb eerlijk gezegd toch meer vertrouwen in mijn merrie.

Bobbiaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:50

Probeer met andere paarden te springen. Misschien helpt het je paard.... altijd eerst laag beginnen. Gewoon balken lopen en leg deze aan de kant van de bak. Dan heb je in elk geval aan 1 kant steun. Dan caveletti's en dan een keer een sprongetje. Lessen kan nooit kwaad. Suc6!! *D

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 09:54

Bobbiaan schreef:
Probeer met andere paarden te springen. Misschien helpt het je paard.... altijd eerst laag beginnen. Gewoon balken lopen en leg deze aan de kant van de bak. Dan heb je in elk geval aan 1 kant steun. Dan caveletti's en dan een keer een sprongetje. Lessen kan nooit kwaad. Suc6!! *D

Dankje voor de tip!