help met mijn handen in me haar ik weet het niet meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

darkness666

help met mijn handen in me haar ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 00:42

hey hey

fijn dat je me verhaal even wil lezen !
het ging zo goed met darkness en mij ...
maar nu het is een ramp ik weet niet meer wat ik moet doen misschien kan iemand mij helpen of advies geven ik weet het zelf niet meer of iemand iedeen ook welkom .
wat mijn darkness dus doet is als ik aan het rijden ben gaat het heel even goed en dan begint het drama .
hij gaat rennen en bokken en dan schuin door de bocht zo erg doet hij dat dat je niet meer kan blijven zitten .
nu maakt hij me met dit grapje heeel erg onzeker en vind ik het ook moeilijk om het hier te typen !
nu heb ik al verschillende mensen over gesproken maar die zeggen dat ik of door moet zetten of hem verkopen hoe erg ik dat ook vind het is dan wel voor me eigen veiligheid.
als hij dit nou doet maakt hij me echt bang de stap om er dan weer op te klimmen is dan heel groot.
kan iemand mij helpen of heeft iemand tips of iedeen ?
ik hoor graag van jullie bedankt voor het lezen !
groetjes francis

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 00:46

Mijn vriendin heeft dit dus ook gehad met haar vorige paardje... Ze heeft hem flink doorgepakt want het ging niet anders... Maar zo wist hij wel wie de baas was en zo 1 x in de 2 maanden probeerde hij het weer eventjes.. Maar ze heeft er daarna wel een super paardje aan gehad!
Duss succes ;)

darkness666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 00:51

thnx !!
jaah is is nog wel jong maar ik weet echt niet wat ik er aan moet doen hij word best heel gemeen
en vandaag ( nou ja gister ) probeerde iemand anders hem te rijden en hij ging bij haar ook aan het rennen en bokken en scherpen bochten maken ...
en nou weet ik wel dat ik moet door zetten maar ik vind het echt eng om er weer op te stappen en dat is mijn probleem
maar thnx voor et advies !!!

Nirvana_29

Re: help met mijn handen in me haar ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 01:29

Wat mij heel erg geholpen heeft is dat ik op les ben gegaan met mijn paardje..
Weet niet of je die mogelijkheid hebt of dit misschien al doet?
Iemand anders ziet vaak dingen die jij niet door hebt en kan je hopelijk wat tips geven..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 01:33

Heb je hem al eens na laten kijken daar je DA? Misschien heeft hij pijn in zijn rug. Past zijn zadel nog goed? Wanneer is dat voor het laatst nagekeken. Heb je wel les? Hoop vragen maar je zituatie is me niet helemaal duidelijk. Dit gedrag kan meerdere oorzaken hebben. Eerst alles uitsluiten en dan kun je eens gaan denken over doorpakken of proffessioneel laten corrigeren.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:51

Denk dat als het probleem niet lichamelijk is en niet aan het tuig ligt het probleem toch bij jou zelf ligt,
Het paard snapt of niet wat jij wil of jij snapt niet wat je moet doen.
Hoe jong is het dier?
Krijg je les?
Doorpakken en corrigeren heeft geen zin als de ruiter niet weet hoe verder, is dan ook oneerlijk tegenover het paard, het paard maakt geen fouten doet precies wat er van hem gevraagd word, en dat is in dit geval vluchten en hard gaan rennen, het zijn tenslotte vluchtdieren en hij zal daar zijn rede voor hebben.
Je stapt al met angst op. hoe denk je dat het paard zich bij voelt??
Zeker een jong en onervanren dier zal daar vaak voor op de vlucht gaan dan ga jij waarschijnlijk ook alles nog op sluiten met je hand been en zit , ha logisch dat hij plat door de bocht gaat, dus ik zou zeggen werk aan jezelf, je kan het paard niet kwalijk nemen dat hij paard is en zich niet aan jou aan gaat passen, het za; andersom moeten gaan gebeuren en denk als jij eens je gaat verdiepen in los en grondwerk en wat cursussen gaat doen dat dit dan echt niet zo`n gevaarlijk paard blijkt te zijn, maar een onzeker paard die geen juiste leider heeft.
Helaas staat de MP er mee vol.

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:54

Laat je paard eens doorrrijden door een goede ruiter die problemen kan aanpakken en jouw kan begeleiden.
Laatst hadden wij een paard op stal die bijna naar de slacht moest .....
Problemen zijn opgelost en ruiter wordt begeleid om nieuwe problemen te voorkomen. Blijf niet klungelen............maar ga naar een professionel! Ookal kost dit even geld maar het is het echt waard.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:55

Hallo,

Ik zou:
- dierenarts laten komen of paard helemaal gezond is, geen last van zijn rug heeft etc
- tandarts laten komen om gebit te controleren
- zadelmaker laten komen om te kijken zo zadel nergens klemt en goed past
- je paard in eerste instantie laten rijden door zeer ervaren ruiter
- daarna les nemen om samen met je paard dit probleem te leren oplossen

Succes!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:04

Ik denk niet dat wij vanachter de pc kunnen beoordelen of je tuig en zadel goed zijn!!!!
Net zo min kunnen wij jou hier niet beoordelen op je manier van rijden. ;)

Ik denk datje gewoon even op zoek moet gaan naar de oorzaak.
Ik snap heel goed dat je er onzeker van word.

Mijn merrie vond het ook een leuk spelletje om met regelmaat eens flink door de bak te crossen en mij te laten schrikken.
Na een paar keer was ik dat zooooo zat.
Als ze dan klaar was met rennen omdat ze te moe werd, drukte ik mijn benen er flink in en liet haar nog 10 min. door rennen.
Na 3 keer deed ze nog wel een poging maar bedacht zich na 5 renpassen :+

Maar voordat ik deed heb ik wel eerst het zadel door meerdere vakmensen na laten kijken en ik heb de osteo op haar los gelaten.
Tandarts was pas geweest en het voer aangepast.
Zo wist ik zeker dat er verder niks mis was waardoor ze dit gedrag vertoonde.
Nu, na lange boxrust, wil ze het eigenlijk opnieuw gaan doen.
Maar d.m.v. goede lessen blijft het onder controle.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:00

Oei dit is ontzettend vervelend, want het ontneemt echt je lol in het rijden zo! Ik weet niet of je op stal staat met andere paarden? Ik stel voor dat je eens kijkt wat er gebeurt als je een zadel van iemand anders gebruikt voor een keer. Wel eentje die goed zit natuurlijk. En als dat helemaal niets uitmaakt, dan zou ik het eens proberen zonder zadel. Wat gebeurt er dan? En als ook dan het gewoon doorgaat, wat gbeurt er dan aan de longe? Doet je paar dhet dan ook? Als je dit alles eens hebt bekeken dan zou ik er een arts bij halen om zeker te weten dat er geen rugproblemen zijn, en als die er ook niet zijn dan denk ik dat je idd een paard met gedragsproblemen hebt. En die zijn zooo lastig op te lossen. Dan zou ik me richten tot een bepaalde zienswijze als parelli en zo, om door grondwerkoefeningen je contact met je paard te verbeteren. Succes hoor, echt waardeloos dit!

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:12

Gooya schreef:
Hallo,

Ik zou:
- dierenarts laten komen of paard helemaal gezond is, geen last van zijn rug heeft etc

Succes!

Helemaal mee eens!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:17

Gooya schreef:
Hallo,

Ik zou:

Succes!

Precies. :j

En waarom ik het hier mee eens ben: Het is me zelf ook overkomen, een stukje erger nog zelfs.
Achteraf bleek dat mijn paard last had van zijn rug. Durende de training (ik had haar pas net) werd de bespiering anders, waardoor het zadel niet meer paste.
Door het bokken maakt ze mij onzeker, waardoor mijn paard meteen door had wie er de baas was. En let daar heel erg mee op, ik lag vorig jaar in het ziekenhuis.
In die tijd is ze gereden door een heel ervaren iemand, en met wat les daarna zijn we nu heel ver gekomen!

Het kan zoveel zijn, laat je paard echt even nakijken! Kost misschien wat, maar ik kan je bevestigen dat je waarschijnlijk je oude paard weer terug krijgt of zelfs nog veel beter. :)