Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Stybba schreef:Toevoeging op Sin: Wat krijgt hij te eten?
Tijdens het rijden helpt het vaak om veel overgangen te maken. Heb je les?
chocobroodje schreef:Tja niet elk paard is even aktief, ik denk dat je dit in bepaalde mate zult moeten accepteren. Hoe ziet zijn dag eruit? Staat hij veel in de wei? Wat krijgt hij aan voer?

cadee schreef:Hallo,
ik heb een paard dat nog al heel lui is.
sporen en zweep worden evengoed genegeerd ?
ik zou niet weten hoe ik dit paard actief kan laten werken en paardvriendelijk blijven ....
cadee schreef:[wanneer druk niet helpt eens goed benen geven, wanneer dat niet helpt tik van de zweep..
midgie schreef:Misschien wat meer je eigen in de techniek gaan verdiepen, ook de theorie
Je paard heeft een eigen basis tempo, aan jou de taak dat uit te vinden en vandaar uit te gaan trainen, mij heeft het heel erg geholpen om me heel erg in het rechtrichten te gaan verdiepen en zo is mijn slome paard veel meer voorwaarts geworden in haar beweging waardoor ook haar tempo beter is geworden, heeft echt tijd nodig en vooral je eigen ontwikkelen, jij bent de gene di ehet paard rijd en misschien ben je zelf niet actief en open genoeg, een zweep en sporen zijn nooit de oplossing , die komen pas aan bod als je wil gaan verfijnen,
Misschien heb je wat aan de site http://www.paardenbegrijpen.nl is een heel paard vriendelijke manier om je paard goed te trainen,
goede tip !