Calypso aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

calypsoo

Calypso aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 20:49

hey!

vandaag weer 's foto's gemaakt van het rijden. ben benieuwd wat jullie er van vinden. 't gaat de laatste tijd een stuk beter want calypso vloog er heel vaak vandoor maar de laatste 2 weken is het veel minder geworden. waar ik nog wel veel moeite mee heb is om m terug te halen uit galop of draf.heel graag tips. ook om calypso terug te halen na de sprong want hij sjeest er vandoor |( heb natuurlijk wel ingestapt en uitgestapt ;)

mijn grootste punt om aan te werken is rechterop zitten( helaas zijn mn beugels te kort, daarnaast mn handen meer naast elkaar houden en nog meer onstpannen. 8)7

vorige topic: [RT-HAW] Calypso training. Verbetering?

1.
Afbeelding

2. wat doe ik met mijn handen? >;)
Afbeelding

3. c-x-c grote volte
Afbeelding

4.van hand veranderen, moet veeeeeeeel meer recht op zitten.
Afbeelding

5. rechterop zitten, zit een beetje ingekakt :')
Afbeelding

6. ugly sta moment :o
Afbeelding

7. hij kan op de voorhand lopen maar de bak loopt in die hoek af ;)
Afbeelding

8. galopje
Afbeelding

9. idem
Afbeelding

10.idem ;)
Afbeelding

11. moet mn benen iets naar achteren leggen. en mn laarzen zijn te groot.
Afbeelding

12.
Afbeelding

had ook nog een filmpje van strekken maar die krijg ik er niet op. mischien zo nog stills ;)
:wave:
Laatst bijgewerkt door calypsoo op 25-07-10 21:10, in het totaal 3 keer bewerkt

wcrol

Re: Calypso aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:58

Paard loopt te opgekropt en niet over de rug.
Ik weet hoe moeilijk dat is met een Fries (rijd er zelf 2 ), maar ze moet echt meer ruimte hebben aan de voorkant.
Ik zou de teugels ietsje langer laten.

Galop is gewoon een kwestie van veel doen, zodat ze sterk wordt.
Ik ga zelf met de friezen veel het bos in om lekker lange stukken rechtuit te galopperen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:01

Ik vind dat je teveel in een stoelhouding zit, misschien beugels een gaatje langer. Verder ziet het er netjes uit, let op je handen :)

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 21:03

wcrol: helaas is ie niet echt verkeersmak.
Romytjuuh: ja klopt. had ze nog op springbeugels staan van gister. ik zal er op letten ! :)

Joscaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:25

vind dat je op foto 11 erg netjes zit :) alleen je beugels zouden inderdaad wat langer mogen, en je handen íets meer dragen.
ik heb geleerd dat de beste manier om een paard van galop terug te rijden naar draf is om je binnenbeen lang te maken en een lichte spanning zetten op je buitenhand (ik bedoel dus niet overdreven trekken he :+ )
veel succes verder nog! :)

Matheso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:22

Probeer voor je uit te kijken, vaak ga je dan vanzelf meer rechtop zitten. Op sommige foto's mag hij iets actiever, maar het blijven natuurlijk momentopnames, en op andere foto's loopt hij wel weer netjes actief. Misschien nog een puntje om niet je handen vast te zetten. Weet niet of dit in het echt ook zo is maar het lijkt wel zo op de foto's..
Succes :)!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:12

Joscaaaa schreef:
vind dat je op foto 11 erg netjes zit :) alleen je beugels zouden inderdaad wat langer mogen, en je handen íets meer dragen.
ik heb geleerd dat de beste manier om een paard van galop terug te rijden naar draf is om je binnenbeen lang te maken en een lichte spanning zetten op je buitenhand (ik bedoel dus niet overdreven trekken he :+ )
veel succes verder nog! :)

ben ik het absoluut niet mee eens!
op foto 11 zie ik een ontzettende stoelzit en de handen zijn te laag+uit elkaar.
vindt foto 4 qua houding van de pony een mooi beeld geven.
verder dus je beugels lang doen! dat zal je ook veel helpen met je stoelzit

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:02

Ik ben het er ook niet mee dat je houding daar goed is, eigelijk op geen enkele foto vind ik het goed, en ik denk voornamelijk dat dat komt doordat je beugels te kort zijn (op springmaat zoals je al zei ja). Sommige foto's loopt hij erg opgekropt, probeer dan die spanning eruit te rijden. Als hij na de sprong niet terug te krijgen is probeer dan voor de sprong al die controle te hebben, lukt je dat niet kan je hem voor de sprong gewoon voor de hindernis wegsturen, zo word hij onzekerder en zal hij zich meer op jou richten wat jij beslist en heb je hem waarschijnlijk meer onder controle. ik hoop dat je het wat snapt!
verder wel een mooi paard, succes!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:07

Ik zou hem liever meer over de rug en meer buiging in zn lijf zien,hij lijkt daar nu wat vast te houden en wat spanning op te bouwen, lekker veel schakelen,en volte vergroten volte verkleinen wil ook goed helpen! Een mooie combinatie !

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:24

ja dankjewel,

t gaat de laatste keren pas weer beter maar de spanning moet er nog meer uit. daar zal ik goed op gaan letten.
het probleem is ook dat ik geen les meer heb maar daar wil ik snel weer aan beginnen.

As_LoveYou: ja ik begrijp t, dat doe ik ook maar soms vliegt ie er overheen. dan merk je pas hoe sterk hij eigenlijk is.

waar ik nu dus op moet letten is m lekker over de rug laten lopen. me handen meer loslaten, en veel schakelen.

Juuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:07

Wat een mooi paard! een echt een leuke naam; calypso!
Ik zou als ik jou was iets rechter op gaan zitten, daardoor ga je meer mee met de bewegingen en loopt je paard meer ontspannen. Maar verder ziet jullie er heel leuk uit samen!

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 20:07

oke dankjewel!

zal er op letten, ben heel erg bezig met mn houding..