Problemen in de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

inggieee

Problemen in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 16:45

hoii,
ik heb sinds mei een leuke verzorgpony, een haflinger ruin van 19.
nu is het een echt recreatie paardje en rijd ik hem ook verder (bijna) nooit in de bak.
nu heb ik eigelijk 2 problemen;
1~als ik ergens op een veldje rijd of ergens gewoon op het gras, stopt hij opeens, en doet z'n hoofd naar benede om een hap te nemen. Streng aanpakken heeft niet veel nut, hij doet het dan 10 sec later toch weer opnieuw.

2~als ik een x in de bak rijd.. zit er dus totaal géén tempo in. Buiten is hij altijd heel actief en voorwaarts, maar zodra ik de bak in rij, zakt hij helemaal in. Hij tilt zijn benen niet op, en als ik een keer een sprongetje neem, stoot hij hem er standaard af. Op zijn donder geven daar reageert hij amper op, met als resultaat dat ik dus na 2 minuten al moe ben van het aansporen etc.

Iemand tips?

midgie

Re: Problemen in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:36

Op zijn donder geven helpt nooit,

De enigste tip kan ik geven zelf meer gaan snappen van een paard goed technisch rijden, dus les nemen , eerst starten met los en grondwerk om vertrouwen en respect te krijgen en daarna het rijden weer op pakken

wcrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:38

Een paard is altijd slomer in de bak dan in het bos, misschien sporen proberen?>

Fien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:44

Dat klinkt als een eigenwijze boef!
Met eten zou ik toch doorzetten met streng zijn, en het voor zijn, voordat ie duikt al been om voorwaarts te gaan en hand eraan zodat ie je niet voorover trekt.
In de bak zou ik les nemen van een goede instructeur,die kan je vast goed op weg helpen.
Succes!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:48

heb je les?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:49

Ben het eigelijk wel met Fien1 eens.
Je moet hem niet de kans geven. Voorwaarts houden en hem bezig houden. Jij bent aan het rijden dus jij zegt wanneer hij stil kan staan.
En ja les nemen lijkt me verstandig. En met het springen zou ik wachten tot je dressuurmatig de basis er in hebt zitten.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:50

wcrol schreef:
Een paard is altijd slomer in de bak dan in het bos, misschien sporen proberen?>

Sporen zijn niet om je paard voorwaarts te rijden. Sporen zijn om de hulpen te verfijnen ;)

Verder zou ik er een zweepje bijpakken.
1 x been is reactie, geen reactie? nog een keer been. Nog geen reactie? TIK.
En dat streng volhouden. Les is in dit geval ook wel handig :j
Mijn paard was ook zo. Heb heel veel aan les gehad toen!

inggieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 22:13

@melizz13
Nee, heb geen les. Mogelijke maneges zijn te ver rijden en een instructeur naar mij toe laten komen is meestal prijzig.. Ben wel op zoek naar iemand die niet al te duur les geeft, maar wil niet erg lukken

@de rest
tnx voor de tips, ik ga morgen eens kijken!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:15

Je hebt geen overwicht op je pony, ik zou als ik jou was toch echt achter die instructie aangaan.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:33

inggieee schreef:
@melizz13
Nee, heb geen les. Mogelijke maneges zijn te ver rijden en een instructeur naar mij toe laten komen is meestal prijzig.. Ben wel op zoek naar iemand die niet al te duur les geeft, maar wil niet erg lukken

ik heb ook het probleem gehad met les
heb nu eindelijk mijn ouders kunnen over halen dat ik les mag
moet het wel allemaal zelf betalen
kan dus ook maar 2 keer in de 5 weken lessen
maar het is toch iets!
probeer gewoon iemand op te zoeken en dan les je maar niet iedere week
dan heb je teminste les!