lucydan weer eens op de film

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shantal

lucydan weer eens op de film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 14:26

hey hey

heb van de week weer heerlijk gereden op me verzorgpaardje lucydan
vriendlief heb weer een filmpje geschoten

ik vind dat ik zelf wel al een heel stuk vooruit en gegaan met vergelijking de laatste keer en met de tips

dit is het oude filmpje
[RIJ-ITP] lucydan@dressuur

en hierbij het nieuwe filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=_noKeUZfU1Q

tips zijn altijd welkom maar wel opbouwend

gr

Anoniem

Re: lucydan weer eens op de film

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:30

Paard heeft erg weinig balans, ik zou graag binnenhoefslagen zien ipv langs het hek rijden, maar de bak is zo klein dat je dan helemaal geen ruimte meer overhoudt. Lastige ruimte om in te rijden.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 14:33

het is zeker wel een hele kleine bak ik begin der zelf al wat aan te wennen
ik rij soms ook nog als de mogelijkheid er is op het weiland dan heb ik meer ruimte die is namelijk even groot als een bak maat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:36

Dat lijkt me dan idd veel prettiger rijden. Goed op eigen benen leren lopen, en letten op het rechtrichten. Dan heb je d'r een leuk beestje aan.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 14:44

ja best wel heb ik ook meer de ruimte

ik ben nu een bezig om der omspannen naar binnen te laten lopen met der hoofdje en voltes te rijden zodat ze ronder in der lichaam word

want ze probeert nu nog als een vierkant op een volte te rijden
ik vind ook dat we zelf al een heel stuk vooruit zijn gegaan met ontspanning en ik zit er ook een stuk rustiger op

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 15:42

niemand meer tips ?

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:45

Sonja schreef:
Paard heeft erg weinig balans, ik zou graag binnenhoefslagen zien ipv langs het hek rijden, maar de bak is zo klein dat je dan helemaal geen ruimte meer overhoudt. Lastige ruimte om in te rijden.

:j
en je tenen wijzen wat naar buiten..

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 15:51

ja klopt ik krijg ze niet verder naar binnen dan dit dan heb ik met 10 min geen enkels meer over
en me knie heeft er ook gelijk last van

misschien is het een kwestei van steeds weer leren leren leren

wcrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:53

Gebruik je been niet alleen om aan te sporen maar ook om te sturen, zoals bij het afwenden moet hij als het ware om jou been heen lopen en niet in een keer na de bocht op de hoefslag staan, ook heb je enorme kapstok voetjes probeer daar wat aan te doen! :D

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:20

idd proberen om in een grotere bak te kunnen rijden zodat je op de binnenhoefslag kan rijden.
ik rijdt ook altijd op de binnenhoefslag en het werkt echt heel goed.
verder met je race-overgang van draf naar galop moet je proberen om hem een vloeiende overgang te laten maken.
dat is in het begin makkelijker als je dat vanuit een volte doet, dan heb je als het goed is ook de juiste stelling en buiging zodat je een mooie overgang kunt maken.
daarna wil ik zeggen dat ik afentoe even in me handen kneep als je in galop weer bijna met je been tegen de bakrand aankwam!
ik zou in galop ook veel voltes maken en dan niet helemaal naar de hoefslag toe te gaan, voor je het weet zit je met je been achter het hek....

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 11:36

de weiland is helaas niet altijd vrij ,maar als die vrij is rij ik daar altijd in.

ik ben nu wel al bezig met de galop goed te krijgen het gaat al steeds beter voorheen was het hoofd naar voren hard draven en dan pas in de galop.

ja klopt ik vind het soms ook erg lastig met de bakrand ik zit met mijn benen op de gelijke hoogte .
ik denk dat de bak te klein is om in galop een volte te kunnen maken ,ik kan dat wel gaan proberen op het weiland

dankje wel voor de tips

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:32

Ik heb van beide filmpjes maar ff gezien, maar vind het eerste filmpje fijner om naar te kijken.
Het tweede filmpje: teugels meer in verbinding houden die swabberen te veel, voordat je een overgang naar de galop maakt moet je doorzitten, niet constant aandrijven , laat je paard zelf lopen.goede been lichtrijden als je van hand veranderd en als laatste meer op je kont zitten in de galop.
Succes

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:46

in het begin zie ik een zwalpend paard; zoals nog al opgemerkt weinig balans dus. Om dit op te lossen moet je inderdaad van de hoefslag af komen en veel figuren rijden, zodat het paard los van de omheining moet lopen en beide kanten afwisselend belast ipv eindeloos in dezelfde richting, een keertje omwisselen en dan weer rondjes rijden in de andere richting.

verder zie ik een ruiter die hardnekkig zn handen laag probeert te houden, maar wel op een stijve manier. als je ze zo hardnekkig laag houdt, verlies je de souplesse in je armen. je moet met gebogen ellebogen en losse polsen kunnen rijden bij voorkeur. ook zie ik een klein beetje een holle rug. een beetje meer in je zadel kantelen zou kunnen helpen.
je tenen is dan weer gewoon een schoonheidsfout volgens mij. anatomisch is het immers zeker voor de mensen die niet gezegend zijn met meterslange slanke benen erg moeilijk om je tenen naar voor te houden. als je er pijn van krijgt in je gewrichten, kan je lichaam deze houding niet aan. als je boven het zwaartepunt zit en geen holle rug maakt, is het ook enkel een schoonheidsfout vind ik persoonlijk

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:11

idylle schreef:
Ik heb van beide filmpjes maar ff gezien, maar vind het eerste filmpje fijner om naar te kijken.

het eerste filmpje was naaar mijn mening ook wat meer ontspannen...
valt me ook op de dat buitenbeen er vaak helemaal los van is
verder wens ik je veel suc6!

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 06:16

hey,
deze dame en dame zijn nog niet zo lang een combinatie.
en ik kan als eigenaar zeggen dat ze echt door bijna niemand behalve mijzelf (ik heb er als enigste 4 jaar op gereden) een beetje leuk en mooi door de bak heen te sturen is. bij mij gaat het nu goed.
shantal is naar mijn idee bezig met ontspanning opzoeken door er niet te veel aan te rukken en te plukken.
bij lucy ligt het er maar aan wat voor en dag ze heeft (ze is over het algemeen vrij pittig.)

als tip wil ik je mee geven dat je wel echt contact mag houden op 2 teugels dan ''zwalkt'' ze wat minder.

groetjes, kim

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:11

Kleine bak voor het paard wel minedr en hij loopt onder je uit jammer probeer dat langer otspannen testappen eniet alles te gehaast te doen. adem in adem uit je hab de tijd ;)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:04

@helmab:
je moet echt wat meer op je spelling letten hoor ;)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 12:26

hoezo vinden jullie het eerste filmpje er beter uit zien dan.
ik vind het persoonlijk wat rommelig,en als ik het filmpje van nu zie ,zie ik meer dat we beide ontspannen zijn.

hoezo loopt die onder me vandaan dan,vind het wel mee vallen ,het is geen slome haf misschien is dat het verschil.
en ik ben met haar overgangen gaan rijden zodat ze meer om me beenhulpen reageerd

voor de rest heb ik de tijd met haar en probeer eerst de ontspanning te zoeken voordat ik der naar beneden rij
want heb niks aan een paard onder me wat prachtig loopt en gespannen

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:33

Als je paard onder je uit loopt heb niets temaken eigenlijk met of dat die hard of zacht loop

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 12:36

helmab schreef:
Als je paard onder je uit loopt heb niets temaken eigenlijk met of dat die hard of zacht loop

ik weet wat het betekend onder je vandaan lopen,maar dat doet zij niet

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:39

nou ja als jij dat vind zal het wel zo zijn toch probeer je alleen tehelpen maar ja suc6
shantal schreef:
helmab schreef:

ik weet wat het betekend onder je vandaan lopen,maar dat doet zij niet

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:28

ik heb het idee dat je teveel met je benen doet.
Dit in combinatie met je arm/handhouding waarmee je haar op de handrem houd geeft een loperig beeld.