Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xXLianneXx schreef:je moet niet naar een kant gaan hangen, als je rechtsom wil moet je op je binnenzitbeenknobbel zitten, je schouders naar binnen draaien waardoor je naven ook mee draait. Als het goed is gaat je buitenbeen automatisch iets naar achteren en je binnen been blijft op de plaats net zoals je heupen.
xXLianneXx schreef:je moet niet naar een kant gaan hangen, als je rechtsom wil moet je op je binnenzitbeenknobbel zitten, je schouders naar binnen draaien waardoor je naven ook mee draait. Als het goed is gaat je buitenbeen automatisch iets naar achteren en je binnen been blijft op de plaats net zoals je heupen.
hij gaat dwars door de bak heen!! Ligt dat aan mij of speelt hij gewoon een spelletje met mij, hij is soms nogal ondeugend, maar gewoon als grapje, als ik bijvoorbeeld een beetje sip ben gaat hij mij duwen of met zijn hoofd tegen mijn borst staan oid. 
Motje11 schreef:Waarom zou je zonder zadel ineens op je zit willen gaan rijden?
Dat moet je altijd doen, dus ook met zadel zodat je zo min mogelijk met je teugels hoeft te sturen. Je paard kent dan de zithulpen en zal hierop reageren waardoor je steeds minder teugelhulpen nodig hebt.
Het gebruik van je binnenzitbeenknobbel staat hierboven al een paar keer goed uitgelegd. Ik wil er nog aan toevoegen dat in voor mijn gevoel die binnenzitbeenknobbel naar beneden laat zakken en mijn been lang maak terwijl mijn bovenlichaam recht blijft.
Probeer hem bij het springen met en zonder zadel altijd rechtuit te rijden na de sprong. Hiervoor kun je ook een poortje van 2 pionnetjes neerzetten waar je doorheen stuurt. Wanneer hij beter rechtuit gaat wordt het ook makkelijker te blijven zitten zonder zadel.
In galop denk ik dat hij in de gaten heeft dat jij wat minder stabiel zit en daarom letterlijk een loopje met je neemt. Gewoon oefenen en doorgaan.
Succes!