Jasper @ Dresuur & Springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke86

Jasper @ Dresuur & Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:11

Halloo!

Had al vele topics gemaakt over Jasper ITP, en men kleine shetjes ITP, maar had nu zoiets ik laat ook eens zien hoe het is als men ventje aan het werk is :)

Jasper is een 19jarige ruin, vanaf jan 2009 helemaal van mij :D!!!
En ben nog elke dag erg trots op hem!
Het hele verhaal is te lezen in mijn profiel :)

Heb Jasper eigelijk puur voor buitenrijden :)
Dat vind ik het fijnst, en hij ook, en we springen wel eens even, ook daar draait hij zen hoeven niet voor om ! :D
Dressuur matig rijden doe ik nooit, omdat ik daar persoonlijk niet zoveel aan vind, en hij is ook moeilijk na beneden te krijgen, en in de bak loopt ie super traag en heeft ie eigelijk nergens zin in :+
Alleen al er een sprong staat is hij niet te houden }:0

Naja genoeg gepraat hier een paar foto's, zou graag commenaar krijgen op mijn zit, zowel bij de ' dressuur' foto's als bij de spring foto's :)
Hou het wel netjes :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Best trots op men mannetje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Men eigen commentaar bij de 'dresuur' foto's heb ik niet veel op aan te merken, omdat ik het ook nooit doe, ma ik friemelde wat met de teugels, en hij had schijnbaar een goeie bui haha :)

En de spring foto's, moet ik men voeten niet zo afsteken!!
En wat meer meegeven.

Binnekort maak ik wat meer @work foto's maar moet even fotograafje hebben :)

En nog even 2 gewone foto's van mijn mooie kanjer <3

Afbeelding
Sexy!!
Afbeelding
:9

Bedankt voor het kijken en lezen, reactie zou ik leuk vinden *D

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:15

Wat een leuk paard zeg! Leuk combi zijn jullie!

Zie dat jullie meer in het bos rijden dan heb je hem toch wel leuk aan het lopen hoor! Probeer je handen eens iets lager en wijder te zetten dat hij wat meer gaat zakken en zijn neusje meer naar voren gaat 'drukken' dan gaat die wat fijner over zijn rug lopen :)

En met springen, probeer hoe moeilijk het ook is naar voren te kijken..

Succes!!

shirleyp
Blogger

Re: Jasper @ Dresuur & Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:06

Wat ligt er veel rommel bij jullie in de bak! Zwepen, her en der een afgekauwde hindernisbalk. Lijkt mij geen prettige omgeving om in te rijden. Eerst opruimen, dan rijden.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:10

Leuk paard, probeer bij het springen voor je te kijken en je handen niet op zijn hals vast te zetten. Blijf ze dragen.
Verder wil je nog wel wijzen op je schoenen op de eerste foto's, ik zou liever zien dat je rijlaarzen of rijschoenen aan deed, dit kan erg gevaarlijk zijn in verband met het doorschieten in je beugel.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:14

Zoals je paard nu ''rond'' loopt is er niks dressuur matig aan, je ziet dat je jouw handen vast zet (aan het zadel) en hij heeft een hele verkeerde ''knik'' in zijn nek. Voor je dus dit soort dingen zou gaan proberen zou ik het met les doen. Springen ziet er voor zover je daar iets over kan zeggen leuk uit!b :) Mooi dier hoor :) Sabino of niet?

Groetjes

Mendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:20

shirleyp schreef:
Wat ligt er veel rommel bij jullie in de bak! Zwepen, her en der een afgekauwde hindernisbalk. Lijkt mij geen prettige omgeving om in te rijden. Eerst opruimen, dan rijden.

inderdaad, en de bak lijkt ook wel ongelijk?
verder ziet het springen er leuk uit, en vind ik aan het dressuur niet zoveel dressuur?
meer een rondje stappen door de bak en je handen vastzetten?

neem voordat je aan dressuur begint wat les! ik snap dat je liever in het bos rijdt en dat dit één keer was :) maar 't zijn tips!

verder ziet het er leuk uit

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 15:22

@Shirley: Tsjah heb je wel gelijk in, maar ben niet van plan de rotzooi van anderen op te ruimen ;)
Men eigen spullen ruim ik wel op, maar de troep van anderen die er ook wel komen heb ik vaak genoeg gedaan, dus blijf neit bezig :)

En@ ZusJacobs: Daarom staat dresuur er ook tussen haakjes ;)
Omdat ik wel weet dat het geen echte dressuur is, en als je het verhaal hebt gelezen, lees je dat ik ook nooit zo rijd ;)

En Sabino??
Mischien klinkt ik nu dom maar is wat is dat?
Thnx voor je reactie :D

@Lin Dank je wel, en idd vooruit kijken!! moet ik ook doen :)

@ Mendy : Ga geen lessen meer nemen want ik rijd niet eens zo vaak :)
En rijd meestal buitenritjes met hem, lekker lange teugel

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:55

Sabino is een kleur :+
Hoge witte (achter) benen, wit kinnetje en vaak wit hoofd, en stekelharig.

Ik begrijp best dat dit niet voor altijd was, maar sinds je het bij HAW plaatst moet ik wel commentaar geven. En ookal is het voor 1 keer, dan wil ik je er nog steeds graag op wijzen dat dit niet De manier is om je paard nagevelijk te rijden :)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:26

Toch vind ik leg dan de rommel op een bult dan kan je er niet over heen rijden of je paard bezeren..

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 18:22

Zoveel rommel ligt er niet om een bult mee te maken ;)
En kon er mooi omheen rijden :)
Ma mocht ik weer eens foto's maken ga ik het eerst opruimen....

En @ZusJacobs, aaahh zo ja, nou zou best kunne haha, papieren staat dat het een vos is :)

Thnx voor de reacties

Lovebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:03

Probeer als je over de hindernis gaat, naar voren te kijken.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:57

Wil je nou tips krijgen of foto's laten zien?

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:41

Ben je nou serieus met nike air max aan het rijden?! verder vind ik haar niet heel lekker lopen, totaal geen achterhand eronder, dat vertelde je inderdaad in je verhaal al, maar zou het niet lekkerder zijn om hem goed te hebben lopen voordat je gaat springen?
Springen ziet er leuk uit, blijf naar voren kijken als je over de hindenis gaat!

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:07

nikkiej_86 schreef:
Binnekort maak ik wat meer @work foto's maar moet even fotograafje hebben :)

Ik ben volgende week weer bj men vader, zal genoeg bij de paarden zijn, dus als je wilt :P

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:55

Teugels wat korter, je stuurt bijna vanaf je dijbeen en zoals eerder gezegd kijk waar je naartoe gaat. En behalve dat ik het er niet uit vind zien met sportschoenen op je paard weet je zelf ook wel dat het gevaarlijk is. Verder oogt je paardje wel heel vriendelijk en lief. Echt een goedzak denk ik!

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:59

Volgende keer laarzen aan doen of andere rijschoenen, hij loopt leuk maar probeer je teugels korter tepakken en je handen wat hoger met springen niet op je paard zijn hals gaan leunen verder ziet het er leuk uit, en meschien verstandig om een cap tedragen vooral met springen. :)

meschien eventjes een hoefsmit laten komen en anders de hoeven vaker invetten olïen dat ze niet zo afbrokkelen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:05

Met je teugels "friemelen" en dat hij dan aan de teugel komt. Is niet de juisten manier :n

Verder vind ik het heel onverandwoordelijk. Zonder cap. En zonder goede schoenen.

Ook je handen niet vast zetten en niet op de nek gaan liggen. Zo hoog spring je namelijk helemaal niet. En naar voren kijken.

Ik vind het trouwens wel een erg leuk paard :) ondanks dat ik normaal helemaal niet van dit type paard hou

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:14

Vind verhaal in je pb heel bijzonder

En fijn voor het paard dat je hem gekocht hebt

Hij heeft nu plek voor leven en wordt goed voor hem verzorgt

Heel veel rij plezier met Jasper

my_luf_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:06

Probeer het paard lekker ontspannen na te laten geven, door een keer lang en laag te rijden en een keer boven in te pakken. denk voor de rest aan je eigen veiligheid! Draag dus een cap en goede schoenen, vooral tijdens het springen! :+

x_Mariska_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:00

shirleyp schreef:

Ja, er ligt heel wat..