rijden in het bos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willie10

rijden in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 12:21

Ik doe vaak dressuur maar ik ga af en toe ook wel eens in het bos rijden. Ze weet dat ze daar soms mag galloperen dus als ik dan eerst ga stappen dan ga draven en dan ga galloperen en ik ga dan in stap gaat het allemaal best, maar zodra ik weer ga draven wil ze alleen maar galloperen en kan ik ze nauwelijks houden. In stap is het geen probleem! tips??

vanLotje

Re: rijden in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:23

zodra ze wil gaan galoperen, terug zetten in stap, en dan opnieuw aandraven. Pas in galop laten als ze keurig draafd.
En ik weet niet of je altijd op bepaalde stukken gallopeerd, maar dat kan dus ook een soort conditionering zijn. "oh, lang recht stuk, ik mag".

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:23

In ieder geval niet toegeven!! Want dan vlieg je dadelijk ieder bospad over ;-)
Wat doet ze als je de galop eens helemaal overslaat?
Ze mag best weten dat het niet altijd galopfeest is :+

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 12:24

vanLotje schreef:
zodra ze wil gaan galoperen, terug zetten in stap, en dan opnieuw aandraven. Pas in galop laten als ze keurig draafd.
En ik weet niet of je altijd op bepaalde stukken gallopeerd, maar dat kan dus ook een soort conditionering zijn. "oh, lang recht stuk, ik mag".

oke dus ik ga wel proberen op andere plekken te galloperen als normaal en op die plekken waar ik normaal gallopeer stappen zou dat een oplossing zijn?

Jinthe1

Re: rijden in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:26

Maar dan neem je dus steeds dezelfde stukken in galop?
Dat verklaart heel veel ;-)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:27

ik zou, wat Popke zegt, ook eens de galop helemaal achterwege laten.

Mijn verzorg haf mocht ALTIJD op een bepaald stuk crossen. Heeft me weken gekost om dat eruit te krijgen :D

En inderdaad veel afwisselen, dus op andere stukken zodat ze niet voor jou gaat denken.
Zet 'm op!