ik heb een draver merie van 7 en het rijden dressuur matig ging eigelijk heel erg goed! tot.. nu.. ik wil links zij gaat rechts.. ik wil rechts.. zij gaat rechtdoor! dit is alleen zodra ik mijn teugels licht oppak, of normaal oppak om haar rustig naar beneden te rijden.. zodra ik mijn teugels lang laat doet ze precies wat ik van haar vraag.. zelf op mijn zit!
medisch eerst alles uitsluiten dus zadel nalaten kijken rug ook, tanden ook en ook even kritisch naar jezelf kijken of jij niet te ruw bent. is dat alles goed dan toch maar even goed doorpakken al gaat ze op de kop naar die kant waar jij heen wilt
Zoals onley zegt, eerst even alles nalaten kijken. Als je alles hebt uitgesloten kan je verder kijken. Ik weet niet of je een instructeur hebt ofzo? Zo niet, zoek dan naar een goede instructeur/trice die jou paard en jou kan observeren en je verder kan helpen. Het is zo moeilijk om vanaf deze kant te zeggen wat je moet doen.
ik denk zelf dat het probleem gewoon bij jezelf ligt hoor
bassie01
Geplaatst: 23-07-10 08:59
hoop dat je snel een oplossing vind. gr
Azmodania
Geplaatst: 23-07-10 11:05
Stuur je haar op de binnenteugel of de buitenteugel? Als je het net andersom doet dan zij gewend is, dan is het logisch dat ze precies de verkeerde kant op gaat.
Hoe is ze als ze verkeerd gaat, doet ze verder braaf?
ik ga mee in het bovenstaande, laat haar een keer na kijken door de tandarts. en het is erg goed dat ze zo op je zit reageer, probeer hier dan meer aan te werken