Banaika (Gribaldi x Ferro)@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne37

Banaika (Gribaldi x Ferro)@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 14:09

Dit is Banaika (Nikki), mijn 4-jarige (01-03-2006) merrie van Gribaldi x Ferro. Ik heb haar nu een anderhalf jaar en tot een paar maanden geleden heb ik haar weinig gereden omdat ze nog zo jong en groot was/is: 1.75 m. De laatste tijd zijn we wat fanatieker aan het trainen en het begint zijn vruchten af te werpen. Ik heb veel begeleiding/les en een kennis rijdt haar nu ook regelmatig wanneer ik tegen een probleem aan loop waar ik niet helemaal uit kom (is mijn eerste jonge paard :D ).
Nikki is ontzettend lief, eerlijk en ik kon al vanaf het begin dat ik haar had overal komen: super verkeersmak.
Met trainen kan ze zich soms erg sterk maken en vind het vaak nog wat moeilijk om haar rug los te laten maar het gaat steeds beter.
We rijden B-dressuur en zijn vooral bezig met de basis.

Zo, dan nu de foto's!

Na 10 minuten losgestapt te hebben, lekker los draven:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier wilde ze niet zo goed terugkomen uit de galop en werd wat sterk (die kop van mij :o :D )
Afbeelding

En weer terug naar de ontspanning.
Afbeelding

Galopfoto's zijn allemaal mislukt. De fotograaf (mijn man) moet nog leren om op het juiste moment te klikken! ;)
Puntjes waar ik aan moet werken: hakken laag houden, trotser en meer rechtop zitten en vrolijker kijken als ik rijd. :+

Ik zou zeggen: brand los!

Hrc12

Re: Banaika (Gribaldi x Ferro)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:15

Dat is een grote zeg! Wel een mooie combinatie, het ziet er fijn uit!
Probeer je handen iets meer rechtop en bij elkaar te houden.

Klavertjes4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:27

Wat een groot paard zeg, maar ziet er al echt lekker uit.

Wat hierboven al is gezegt probeer je handen iets meer rechtop te houden. En probeer recht op te blijven zitten, op de foto's kukkel je nog weleens naar voren. Maar dat geef je zelf ook al aan.
Succes! ;-)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:36

Jullie zijn een leuke combinatie.

Ik heb af en toe het idee dat je je hand, ook in de lage lijn, wat te veel vastzet voor het zadel en weinig ontspant. Af en toe zie je dat ook terug in haar mond (foto 2). Probeer nog meer van je hand te blijven en niet neer te drukken.
Daarnaast moet je opletten dat wanneer je haar meer oppakt je niet met je ellebogen achter je lijf komt te zitten.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:38

Wat een leuk paard zeg! Die eerste foto's zien er erg ontspannen uit maar zodra je hem oppak vind ik hem ook erg gespannen eruit zien, lijkt ook wel of jij je handen daar wat vast zet.

1dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:25

ziet er goed uit!!!

probeer zelf wat meer te ontspannen het ziet er nu wat stijf uit, vooral als je hem wat op pakt.
niet je handen naar je buik zetten, maar voor je houden.

verder vind ik jullie een leuke combinatie, komt helemaal goed!!!!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 17:01

Bedankt!

Klopt, ik heb idd de neiging om mijn handen wat vast te zetten. Ze is ook nogal gauw afgeleid en nieuwsgierig naar alles om haar heen.
Ik moet dus nog vaak haar concentratie bij mij zien te houden maar houd dan net te lang vast. Hier zijn we druk mee bezig en daarom rijd ik ook weinig alleen thuis en meestal onder begeleiding.
Wordt aan gewerkt! :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 06:47

Knappe combi!!!!

Misschien een tip om mee aan de slag om echt jezelf te dwingen om maar een paar seconden een ophouding te maken en dan meerdere achter elkaar.

Even sluiten, openen en weer sluiten en openen....

Verder even wat doorsluiten en dan er weer uit weg draven (weg-terug) om wat meer activiteit te krijgen maar ook om gehoorzamer te maken voor de "sluit" hulp.

Succes!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:35

Thanks, ga ik zeker mee aan de slag!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:42

Ziet er al goed uit zeg! *D De eigenaar van mijn verzorgpaard heeft ook een 4 jarige Gribaldi x Ferro (zoon van de merrie die ik rijd) die nu wordt door gereden is ook een hele koele kikker en flink aan de maat.

Probeer meer ontspanning in je lijf te krijgen dan zal je paardje ook sneller gaan ontspannen en die bovenijn los laten. Lekker veel overgangen rijden.

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:46

Op de foto's lijkt het net of je continu naar je paard kijkt, waardoor je kin naar je borst gaat,
Het klinkt mischien heel stom wat ik zeg maar als je continu naar je paard blijft kijken, word zij er na een poos zenuwachtig van. Ik spreek met ervaring ik deed het vroeger altijd! en na veel opletten met gewoon vooruit kijken merkte ik dat m'n paardje beter liep en met meer plezier, miss heb je er wat aan ;)

Het is een onzettend mooi beestje hopelijk zien we hier meer van! :D succes!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 15:12

Bedankt allemaal!

Ze is ook zo mooi om naar te kijken :D maar je hebt gelijk. Ik moet meer rechtuit kijken.
Dat mijn bovenlijf er gespannen uitziet komt omdat m'n nek, schouders en rug heel erg vastzit en ik er nogal last van heb. Komt dus niet door spanning op het paard. Ook hier wordt aan gewerkt door de fysio. ;) Dat ze de bovenlijn vastzet klopt maar dat moet ik dus oplossen door mijn hand niet vast te zetten en op tijd weer lucht te geven zodat ze zich ontspant.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:43

Wow, wat een gave foto's!
Ik vind haar echt zo leuk Suzanne.
Heb echt respect voor jullie tweetjes hoor, wat je nu al met haar bereikt hebt.
Ik heb niet echt tips, omdat je gewoon goed bezig bent, dat merk je denk ik zelf ook wel.
Zorgen dat je haar lekker aan 't been houdt misschien, want volgens mij is het wel een eigenwijze tante.
Groetjes!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 22:31

Thanks Hilde. Ik ben ook heel blij hoe het al gaat en we blijven leren. Vanavond op de clubles fanatiek bezig geweest met de tips en het ging heel goed. Het is idd wel een eigenwijze tante met een eigen willetje maar wel heel eerlijk en ik geniet dus ook volop van haar.

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:41

Ze is zeker een plaatje daar geef ik je 100% gelijk in :D
Oei dat is wel minder zal wel moeilijk ontspannen rijden zijn niet?
M'n zus heeft dat aan 1 schouder en wat ze ook doet ze krijgt hem niet ontspannen waardoor ze met 1 sterk opgetrokken schouder zit en de ander mooi ontspannen.
Ik hoop dat er langzamerhand verbetering in komt.
Knap van je dat je dat geduld hebt! :D
Jullie zijn geweldig om te zien!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 22:47

Dank je wel! Ik heb er vanavond ook echt op gelet om voor me uit te kijken en dat ging best goed. Mijn spieren waren vandaag ook iets gewilliger dus ik kon zelf ook wat meer ontspannender zitten.

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:57

Dat is altijd goed om te horen, hopelijk gaat het steeds en steeds beter, Ja dat voor uit kijken, ik betrap mezelf er soms nog steeds op :o
Gewoontes die jezelf hebt aangeleerd zijn altijd het moeilijkst af te leren vind ik zelf,
Maar wie niet waagt :D

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:47

Hey Suus. Ziet er goed uit joh +:)+
Ze begint het echt goed op te pakken he :)
Het meeste is al gezegd. Ik denk dat voor het beeld het wel het mooiste is als je lekker vooruit blijft kijken idd.
Dat doe je al meer op de laatste fotos. Nikkie mag nog meer vanuit het achterbeen gaan lopen. Maar gezien haar leeftijd kun je dat rustig aan opbouwen. Succes met haar en zie je vast wel op concours voorbij komen :D

Zou trouwens bijna zeggen dat er wel een galop foto tussen zit. Foto 7.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 09:36

Heb je gelijk in Juut. Foto 7 is idd een galopfoto. Is er toch nog eentje redelijk gelukt. ;)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:01

Ik zie je topic nu pas!
Nikki ziet er goed uit en zo te zien ben je lekker aan het rijden, enne gezien je winstpunten gaan jullie goed vooruit, top! +:)+

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 21:47

Dank je Rens, het gaat idd de goede kant op.