Mooi de voorbenen gestrekt naar voren en de achterhand een beetje breed.
Mijn vraag, hoe leren jullie je paard een goede middendraf aan?? iemand speciale technieken?

Ben benieuwd!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Daarbij komt middendraf altijd aan bodt en ook andere dingen als recht richten, verzamelen, etc. midgie schreef:Je zegt het goed, techniek.
Denk dat je nog heel veel moet leren, want de achterhand breed beteken dat het paard niet in balans loopt, het paard moet juist met de achterbenen naar het zwaarte punt gaan.
Een goed uit gevoerde middendraf komt vanuit achter maar dan wel technisch goed en lift de schouders waardoor er een mooie uit gesterkte draf getoond word,
Dus een oprichting van uit achter en niet een dat het paard omhoog getrokken word van voren.
Maar dat vergt wel tijd, ga aan de gang met rechtrichten , de achterhand sterker maken , zijgangen enz
Maar vooral belangrijk dat je zelf de theorie gaat leren, want zo te lezen is daar nog het nodige werk, leer wat er gebeurd in het lichaam van het paard voor hij de schouders kant liften

petitparis schreef:wat bedoel jij met achterhand breder? als een paard meer ondertreedt kan het dat de bespiering op de achterhand zodanig "bijeen plooit" dat het lijkt of het paard breder wordt
MAAR dit is iets totaal anders dan een paard dat z'n achterbenen iets wijder uit elkaar zet tijdens een middendraf. dit laatste is dus wel uiting van te weinig balans en kracht in die achterhand en ik denk dat dit is wat midgie bedoelt.
een middendraf kan je mooier doen uitkomen door eerst enkele passen te "verzamelen" en je paard iets meer op de achterhand te brengen, waardoor de schouder al iets meer ruimte krijgt en de verruiming beter tot z'n recht.
off topic: niet elke grand prix ruiter hoeft een goed instructeur te zijn, ik "ken" ook grand prix en st george ruiters die ik nog niet in de buurt van m'n paard wil hebben...
Gini schreef:Wat maakt nou in godsnaam uit wie de instructrie is van TS? In dit topic wordt gewoon een vraag gesteld en blijkbaar is het heel moeilijk om daar op te antwoorden.
Want ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe verschillende mensen de middendraf aan een paard aanleren. Dat wil niet zeggen dat ik dan maar meteen ga experimenteren zonder goede begeleiding.
Precies __Carmen__ schreef:Wat ik me dan meteen afvraag: waarom zou je willen weten hoe anderen hun paard middendraf aanleren als je zelf een goede instructrice hebt??