April @ dressuurtraining na ons dipje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aprillicious

April @ dressuurtraining na ons dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 01:03

Ontmoet mijn 8 jarige haflingermerrie April. Het is alweer een tijdje geleden dat we trainingfoto's hadden, mede ook doordat we, in iedergeval ik, een zware dressuur dip zaten. De afgelopen 2 maanden zijn we dan ook alleen maar een buitenrit gaan maken, en nu afgelopen week heb ik haar weer opgepakt. Ik heb het idee dat onze training-stop geholpen heeft, want ze gaat erg fijn.

Onze punten:

April:
* haar favoriete houding is diep en lang lopen. In onze training waren/zijn we dan ook bezig om haar steeds wat meer te verzamelen en op te richten. Dit doe ik nog niet lang. Zeg zo'n 5 a 10 min aan het einde van de training.
* Galop is haar en mijn moeilijkste gang.

Waar ik problemen mee heb zijn mijn benen. Met me bovenbenen ben ik geneigd om te klemmen/knijpen en mijn onderbenen kan ik nog steeds niet stil houden. Ik vraag me af of ik het ooit nog zal leren om ze stil te kunnen houden ;-(

Ik heb haar nu iets langer dan 4 jaar en we zijn L2+1.

Hieronder de foto's die genomen zijn door mijn vriend, in volgorde:

1. (losrijden, beginnend met lang en laag)
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. (haar vliegende galop ;-))
Afbeelding

4. (middengalop)
Afbeelding

Na het losrijden doe ik altijd even een rondje stappen met losse teugel, daarna pak ik haar meteen iets op.

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. (uitdraven en klaar)
Afbeelding

Tips/commentaar over training of mijn houding, hoe ik deze kan vebeteren, hoor ik graag!
+:)+

Pollewoppy

Re: April @ dressuurtraining na ons dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 04:31

Ik vind het hele fijne foto's.
Weinig meer te zien van een dip. Een pauze inlassen voor een tijdje kan heel helpend zijn :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 05:15

Ik vind het er ook heel netjes uit zien. Ik heb alleen een beetje het idee dat ze wat hangt. Ik weet niet, er zit toch nog iets van gespannenheid in de kaak en bovenlijn.
Ach, nog een beetje doordtarien en dan geeft ze wel toe ;) Dat weet ik zeker.

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 06:02

ziet er heel netjes uit, maar probeer vooral in de gallop meer in balans te komen. omdat je je balans niet echt kan vinden ga je naar mijn idee erg aan de binnenteugel hangen. dit belemmert je paard. neem anders eens wat zitlessen bij je instructrise. zij houd je paard aan de longeerlijn en jij gaat zonder teugels en op een gegeven moment ook zonder beugels rijden. zo kan je nergens aan en in gaan hangen en moet je wel gaan "zitten". probeer ook je teugels iets minder lang en je handen meer dragend te houden. ook moet je proberen je tenen niet naar buiten te draaien. rug recht en bekken kantelen. succes!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:01

Ik geloof dat jullie uit de dip zijn hoor ;-)
Mis hier en daar nog net wat die ontspanning in nek/kaak, maar dat geef je zelf ook al aan.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:04

Ziet er goed uit! Leuke haf! Mijn paard heeft ook de neiging om zoveel mogelijk diep en laag te gaan lopen. Ik heb toen (op aanraden van Imke Schellekens) mijn paard geleerd zich te plaatsen op mijn handpositie. Als ik mijn handen wat breder en lager zette, mocht hij lang en laag, als ik ze boven het zadel bij elkaar hou, dan komt hij bovenin. Sindsdien loopt hij veel ontspannender en heeft minder problemen met het hoger instellen. Misschien een leuke tip ? ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:19

Het enige wat mij 'zo' opvalt is dat je handen zo plat houd. Netjes recht ophouden dus :)

Hrc12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:38

Wat een leuke Haflinger! Het ziet er goed uit. Probeer wel je tenen wat meer naar binnen te houden, en zoals hierboven ook al is gezegd je handen mooi rechtop te houden.

Spikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:23

leuke foto's. Ziet er netjes uit. Jullie pauze zal zeker goed hebben gedaan!

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:04

Ziet er netjes uit! Denk er wel om dat je een constante lichte druk op je teugels houd. Hele leuke combi vind ik jullie!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:29

leuke haf! Ik vind alleen dat je heel ''breed'' rijdt.. en dat je je heel losjes rijdt, iets te.. zoals rocksyboy al aangaf.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:20

Ik vind dat je er heel mooi en netjes op zit!! Succes verder! +:)+

Mendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:38

ik vind het er netjes uitzien!
dat lang en laag vind ik wel meevallen :)
tips zijn al gegeven.
het ziet er leuk uit, ga zo door!

okkie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:38

Ziet er goed uit,mooi beestje heb je.
Je mag van mij je handen wat meer dragen dan ziet het er nog beter uit!
Succes verder

Lovebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:44

lovesFIRE schreef:
Het enige wat mij 'zo' opvalt is dat je handen zo plat houd. Netjes recht ophouden dus :)

dat valt mij ook een beetje op, je handen lijken soms wat op pianohanden. maar op andere foto's zie je ze juist weer duidelijk rechtop. maar probeer er wat op te letten. ;)

ragazzza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:09

Ik was iets aan het zoeken op google, maar kwam zomaar hier terecht. Ziet er leuk uit hoor! Vind je handen prima. Heb nog een tip voor het klemmen. Probeer extreem je tenen naar binnen te draaien, lukt het klemmen niet meer en het lijkt ook netter :). Twee vliegen in 1 klap!

Sharidl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:14

Ik vind dat ze een beetje zwaar toont op je hand (niet op alle fotos). Maar je zegt zelf da je bezig bent met het verzamelen, dus da gaat er wss me den tijd wel afgaan ;) Door het verzamelen word de achterhand sterker en gaan ze ook nie meer hangen of op hun voorhand lopen :) Maar ik vind ze wel netjes lopen en je hebt een hele mooie houding :))

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:15

Ziet er goed uit alleen ja handen let op je handen ;)