Als eerste, ik vind het stiekem heel eng om dit topic op HAW te openen, maar ben wel benieuwd wat jullie vinden en tips zijn heel welkom..
Dit is mijn pony Black Beauty, een alweer 17 jaar oude New Forest merrie. (ik heb haar naam niet bedacht
)Ze is nu ong een half jaartje van mij. Ons niveau is op dit moment nog onbepaald haha maar we zijn hard aan het oefenen voor de B dressuur ( we moeten eerst nog wel wat oppakken, zie hieronder)
Ik wil zelf heel graag nog starten voordat ik 18 ben, dus daarom ook mijn vraag of dit haalbaar is.
Beauty heeft op 23 mei een veulen gekregen, en is daarna naar Brabant gegaan om opnieuw gedekt te worden. Dit heeft veel energie van haar gevraagd dus ze is op dit moment aan de magere kant.. en doordat ik heel lang niet heb kunnen rijden zijn ook bijna al haar spieren weg. Op dit filmpje reden we weer voor de 10e keer ofzo, pakken het weer op.
Het was eergister mooi weer en het rijden ging de dagen ervoor wel lekker dus mams meegenomen om filmpje te maken. Ben thuis heel erg geschrokken van mijn houding.. Ik dacht dat ik wel aardig kon zitten maar ik moet echt véél stiller gaan zitten en zeker mijn handen.. Ik heb dit vooral als ik aan het doorzitten ben (dat doe ik dus veel op het filmpje).
We zijn op dit moment vooral bezig met de basis.. lekker ontspannen en nageeflijk rijden. We beginnnen volgende week ook weer met lessen.
Mijn probleem is dus mijn houding, maar ik vind ook van mezelf dat ik altijd veel te veel wil doen.. rij ook snel te veel op mijn binnenhand. Daar ben ik me bewust van en dat ben ik aan het afleren. Op het filmpje vind ik zelf ook dat het veel actiever mag.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden en wil heel graag jullie mening en tips horen..

xx
Want de B is meer dan alleen een rondje rijden.