Arizona (Sandreo x Lancet) aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Exodus

Arizona (Sandreo x Lancet) aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 19:26

Ik rij Arizona weer sinds afgelopen november en hij pakt het echt heel erg goed op. Arizona is een 5 jarige ruin van 174. Hij is heel braaf en lief in de omgang en is een genot om te rijden. Hij heeft hele lange benen waardoor hij soms wel wat slungelig kan zijn. Hij moet echt nog sterker worden in de achterhand. Maar dat is al een heel stuk verbeterd. Ik rij met Arizona L2 en we mogen naar de Brabantse Kampioenschappen. Mijn schoonmoeder was zo aardig om eens fotos te komen maken :D

Toen hij net een aantal maanden ohz was heb ik al eens een topic met fotos van ons geplaatst. Zie:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=987849
Hier was hij 3. Ik heb in de tussentijd een kindje gekregen en derhalve heb ik heel lang niet met hem kunnen rijden. Hij is toen door een ander meisje doorgereden. Zij heeft L1 met hem gestart en ik heb vanaf Januari van dit jaar hem weer gestart in het L2.

Punten waar ik zelf hard aan werk: Ik zit met lichtrijden de 1e 3 fotos teveel naar voren. Dit is met doorzitten al helemaal niet meer zo. Maar moet dat met lichtrijden ook voorelkaar hebben. Ben af en toe wat te streng met mijn binnenhand. Daar word ook aan gewerkt. Verder kan ik mijn handen wel al beter dragen dus dat is een vooruitgang met de laatste keer.
Ik moet erop letten dat Arizona met zijn neusje voor de LL blijft. Hij loopt nu vaak nog te diep. De a.h moet er meer onder dan komt dat neusje er straks ook beter uit.

Nou kijk en geniet van dit heerlijke paard.

1e drie fotos zijn dus nog met lichtrijden (waarbij ik dus teveel voorover hang) Hier is hij wat ronder en lager ingesteld. Hiervoor had ik hem nog lager en lekker over de rug. Daar zijn echter geen fotos van ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van de galop fotos had ik alleen maar hele rare momenten. Met 1 been op de voorhand etc. Deze waren de enige "normale" fotos :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pasje wijken. Moet zelf uitkijken dat ik niet inknik en mijn handjes netjes recht hou ;)
Afbeelding
Afbeelding

En klaar is klara. Wat een lekker dier he :D
Afbeelding

Arizona is trouwens niet mijn eigen paard. Ik rij hem voor iemand anders.

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:31

Wat een super leuk paard heb je onder je kont zeg!
Heerlijk dier, je rijd hem ook goed.
Ik vind alleen de wijk fotos slecht, het lijken meer appuyementen. Bij het wijken moet de hoofd-hals houding naar 'de andere kant' buigen, bij jou is dat niet het geval. ;) En probeer op je schouders en handen te letten, maar dat geef je zelf ook al aan. :) Verder heb je m mooi voor elkaar! Veel succes op de kampioenschappen!
Laatst bijgewerkt door Le_onie op 17-07-10 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:33

Hij blijft een erg leuk paard meid! Dat gaat vast goed komen op de BK!

Je weet hoe ik er tegenaan kijk maar omdat het moet toch maar even commentaar :))
Het neusje moet er meer uit en het mag inderdaad daarbij nog iets meer vanachter erbij komen. Ik denk dat je er wel voor moet waken dat als je hem nu wat meer naar de oprichting rijdt je hem lekker los en door zijn lijf houdt.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:34

Hee Juutje :D Leuke combi ben je met Arizona! Ik vraag me af wie langere stelten heeft, de amazone of het paard _O-
Maar goed, tis HAW dus dan moet ik ook iets rijtechnisch zeggen toch? Dan zou ik in galop de teugels iets korter pakken zodat je je handen mooi boven de schoft kunt hebben. Voor de rest ziet het er, zoals altijd, netjes en vriendelijk uit! +:)+

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:36

idd super lekker dier!
Voor het mooie zouden je handen nog wat meer naar voren mogen, zodat je ellebogen net iets voor je lichaam komen, hiermee geef je hem ook nog net wat meer vrijheid..
maar vind het er super uitzien!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:12

probeer niet met te lange teugels te rijden en tenen naar binnen!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:29

Ziet er super uit Juut! Knap paard! Van de galopmomenten goeie foto's maken valt ook niet mee voor een amateur. Hebben wij hier thuis ook last van. ;) Je houding vind ik erg mooi alleen met het wijken moet je idd opletten dat je recht blijft zitten.

Heel veel succes op de BK: Komt helemaal goed! +:)+

Girl In The Mirror

Re: Arizona (Sandreo x Lancet) aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:02

Je hebt een nette houding! Ik heb alleen het idee dat het zadel niet echt ideaal is voor je. Het lijkt mij wat te laag liggen achter, of het komt doordat je vrij ver achterin het zadel zit waardoor het zadel iets achterover kantelt. Het kan ook met je lengte te maken hebben.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:03

Ziet er netjes uit hoor! Het valt me wel op dat je op bijna iedere foto je rechterhand hoger hebt dan links... De eerste paar foto's dacht ik dat je een blauwe plek had op je arm, oeps, haha!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:05

Jemig, hij is echt een heel paard geworden in vergelijking met oud topic :D
Vind het er netjes uit zien en de HAWpuntjes komen helemaal goed!
Gaan met die banaan op BK *\o/* *\o/* *\o/*

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:52

Wat een fijn dier lijkt dat zo.Ik vind juist je lichtrijden fijn in balans,dat mag wel iets 'licht' hoor.Zou juist in je doorzitten af en toe naar de verlichte zit toegaan om te voorkomen dat je wat met je schouders achterover hangt.
Wijken vind ik juist heel knap,zo mooi recht.Voor in je proef zul je iets contrastelling moeten rijden,maar zeker geen buiging.

Succes op de BK,daarna M1?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:59

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de HAW regels verwijderd.

jasmijnertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:15

heel mooi maar laat hem niet achter de lootlijn komen..

_shana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:25

Mooi mooi mooooooi dier :9

Probeer je ellebogen, pols/handen, tegels naar het bit in een lijn te laten lopen, je tilt m nu als het ware op :j

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 08:07

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga op de puntjes letten.

@ Le-onie: Ik vind slecht wel een beetje overdreven. Hij schaart heel mooi. Maar ik ben het met je eens dat hij te recht blijft.
@ Girl in the mirror: Het zadel ligt echt heel goed op hem. En hij zit ook heel fijn. Ik heb er nog eens naar gekeken. Maar kan hier niets mis mee vinden ;)
@ Barbara_: hahaha en ik dacht even huh waar heeft zij het nou over :=
@ Ambre: Bedankt voor je puntjes. Zal er op letten. Na de BK ga ik idd over naar het M1 :)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:34

Je constateert het zelf al, maar bij het wijken zit idd. een knik in je rechterheup/middenrif. Je bovenlichaam komt teveel naar rechts mee, je hak/knie (?) trek je iets op. Daardoor lijkt ook de gewichtsverdeling niet meer te kloppen. Op de tweede foto van het wijken doe je het minder (het inknikken), daar zie ik dan wel weer ongelijke schouders: linkerschouder komt omhoog.

Verder: je handen zo gedragen oogt mooi, maar kunnen je teugels nog 5 cm. korter, zodat je je handen een klein stukje meer naar voren kunt steken? Dan klopt volgens mij de positie van je bovenarmen i.r.t. je bovenlijf beter en ben je mss. ook meteen van de (kleine) knik in je polsen af (zie ik alleen in het doorzitten, in het lichtrijden lijkt wel een 'rechte' verbinding tussen arm-hand-paardenmond).

Prachtig paard, aantrekkelijke combinatie! Ik mag dan wel commentaar geven, maar zo heb ik die van mij niet voor elkaar!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 09:57

Dank voor je reactie EsterW. Je hebt helemaal gelijk. Ik zie die dingetjes die je beschrijft ook. Ik zeg wel dingetjes. Maar in het rijden kunnen die dingetjes soms wel net het verschil maken. Daarom vind ik het altijd zo fijn om af en toe fotos te hebben. Dan kun je gelijk weer dat soort foutjes zien en kun je nog beter een gevoel krijgen bij wat je doet. En dus ook verbeteren. Ik vind het wel heel moeilijk om die kleine dingen recht te trekken, maar dat is natuurlijk wel mijn streven. Word aan gewerkt :D

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:53

wat is het toch een lekker ding juut :j
alle comentaar is wel gegeven geloof ik :D
succes op de kampioenschappen :D

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:10

Jee jij bent zelf ook vrij groot of niet??

Erg mooi paard en inderdaad zoals jezelf al zegt, met lichtrijden zit je nog iets teveel naar voren. Daardoor kom je teveel achter in het zadel terecht. Je ziet ook gelijk de houding van het paard veranderen wanneer je gaat doorzitten.

Denk er om dat je je teugels niet te lang hebt, neem ze liever ietwat korter en breng je hand daarbij iets mee naar voren.

Wijken geef je al aan.

Zeer fijne combi, super!

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 06:25

Ziet er netjes uit hoor.Mooi slank paardje ook.
Veel commentaar is al gezegd dus dat herhaal ik niet.
Wat ik alleen nog wil opmerken is dat je je schouders wat verder naar achteren mag doen. Zo krijg je een nog betere zit, heb je je hoofd beter op je romp staan en dit voorkomt uiteindelijk ook klachten bij jezelf.
Verder mag je van mij je bovenlichaam (voornamelijk armen,schouders) meer ontspannen. Zo til je het paard van voren niet op, gaat hij dus niet op je handen leunen/hangen en gaat je paard meer over zijn eigen benen lopen.

Maar.. het ziet er al super netjes uit!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 06:33

Ziet er netjes uit!! Leuk paard ook :).
Wel mag je bij het wijken wat stelling naar binnen vragen, nu neigt hij eerder naar buiten..
Veel succes bij de kampioenschappen!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 07:31

Bedankt voor de opmerkingen. Ga er zeker op letten.

@ Rocksyboy: ik ben zelf 180. en heb net als het paard ook vrij lange benen haha. Wat dat betreft passen we goed bij elkaar :D

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:48

Judith: wat ziet het er goed uit joh!
Ik ben lang niet meer op bokt geweest, maar keek af en toe fotootjes en nu kom ik deze van jou tegen.
Omdat er commentaar moet: idd het neusje er iets meer uitrijden, iets meer meegeven naar voren. Maar ik weet wel dat je daar aan werkt!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 07:50

Hey Nien leuk dat je post. Thanks voor je opmerking :D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:11

Wat een leuk elegant ding! Ik mis bij wijken de lengtebuiging,die moet er wel zijn,anders is er niet veel gymnastisch aan :) Probeer hem ook iets minder spanning in de hals op te laten bouwenzodra je hem als het waemeer oppakt. Ontstaat er ook een stuk meer spanning ,en word hij korter in de hals. Maar verder vind ik het er keurig uitzien!