Juist Links eraf vallen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

Juist Links eraf vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 11:32

Ik weet niet of het hier goed staat, graag verplaatsten als dat nodig is

Mijn schoonmoeder vertelde me laatst dat ze tv zat te kijken en dat er werdt verteld dat je altijd aan de linker kant van een paard af moet vallen..

Ik vraag me af is dat echt zo? als je op de linker hand rijd is links eraf vallen niet handig in mijn ogen..

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:35

Ik denk niet dat je altijd tijd heb om te beslissen welke kant je van je paard gaat vallen... Als ik dan toch kon kiezen zou ik wel blijven zitten! :o

ch_ntii123

Re: Juist Links eraf vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 11:46

Maar stel: je moet om wat voor reden van je paard af , welke kant kies je dan? ik zou niet altijd voor linsk kiezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:48

Ik zou voor kant kiezen waar de grond het zachtst is.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:56

Kiezen waar je gaat vallen? Tja ik kan je verzekeren dat het meer pijn doet. Mensen die kiezen als ze aan het vallen zijn of er zo nodig op moeten blijven terwijl ze er al naast hangen die verkrampen. Ze vallen altijd veel harder en pijnlijker dan diegenen die zich gewoon laten gaan en nog de tegenwoordigheid van geest hebben zich klein te maken.

Overigens, links opstappen, opzadelen en afzadelen, het is allemaal achterhaalde onzin. Het is begonnen in het leger heul lang geleden. Vanuit het opstappen en vanuit de militaire structuur. Alles netjes vanaf één kant en links opstijgen omdat de sabel links hing, en als je rechts zou opstijgen die in de weg zou zitten, niet meer niet minder.

Maar dat je nu ook opeens links moet gaan vallen, tja het draait een beetje door. Ook vallen kun je gewoon van beide kanten van het paard doen. (klinkt wat raar) Net als poetsen, zadelen en opstappen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:00

Ik denk dat ze het verkeerd begrepen of verstaan heeft, ze zullen wel afstappen bedoeld hebben ipv er af vallen. :D

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:02

Ik denk het ook.. Waar je valt kies je niet.. Dat is mij nog nooit gelukt tenminste :')

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:03

ik denk altijd loat goan nee grap, ik heb nooit echt de tijd om te kiezen :+

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:04

_O- Is mij ook nog nooit gelukt om het zelf te bepalen, werd voor mij bepaald :D

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:05

aah meestal bungel ik eerst ergens aan de hals ( ja ik heb foto's :)) ) en daarna val ik op mijn kont :P

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:08

Mij lukt het niet om te kiezen hoor :')

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:12

Ik kies 'eeeeehh' daar *wijst plek aan*

:+

Saartje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:13

volgens mij bedoelde ze ook afstappen, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik van mijn huidige paard altijd aan de linkerkant ben afgevallen :s puur toeval natuurlijk maar dat viel me onlangs op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:15

Voor mij wordt het ook bepaalt _O- .

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:18

Asyaa schreef:
Ik zou voor kant kiezen waar de grond het zachtst is.

Dat is de meest ideale situatie. Maar ik val eigenlijk meestal rechts. Al heb ik het meestal niet voor het kiezen als ik val

Ik denk dat dat komt omdat er sommige paarden het heel eng vinden om iets rechts te hebben hangen en mogelijks zouden kunnen natrappen. Maar dat is makkelijk te trainen door ook langs de rechter zijde op en af te stappen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:44

Lara_Silver schreef:
Kiezen waar je gaat vallen? Tja ik kan je verzekeren dat het meer pijn doet. Mensen die kiezen als ze aan het vallen zijn of er zo nodig op moeten blijven terwijl ze er al naast hangen die verkrampen. Ze vallen altijd veel harder en pijnlijker dan diegenen die zich gewoon laten gaan en nog de tegenwoordigheid van geest hebben zich klein te maken.

Inderdaad..
Áls ik van m'n paard dreig te vallen dan laat ik me gewoon vallen en zorg dat ik weg rol en dan sta ik weer vrolijk op. :D Is lang geleden dat ik ben gevallen en dat was ook wel hard, maar dat was met paard en al. Verder ben ik nog nooit gevallen dat het echt zeer deed.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:47

Lara_Silver schreef:

Overigens, links opstappen, opzadelen en afzadelen, het is allemaal achterhaalde onzin. Het is begonnen in het leger heul lang geleden. Vanuit het opstappen en vanuit de militaire structuur. Alles netjes vanaf één kant en links opstijgen omdat de sabel links hing, en als je rechts zou opstijgen die in de weg zou zitten, niet meer niet minder.

Maar dat je nu ook opeens links moet gaan vallen, tja het draait een beetje door. Ook vallen kun je gewoon van beide kanten van het paard doen. (klinkt wat raar) Net als poetsen, zadelen en opstappen.

Absoluut niet waar.
Ik heb het vorig jaar meegemaakt, hing al aan de zijkant, kon kiezen tussen proberen te blijven zitten en eventueel kunnen vallen op een asfaltpad of direct vallen en in het gras belanden.
Heb toch echt voor dat 2e gekozen en ik denk dat ik daar toch echt verstandig aan heb gedaan ;)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:48

Ik dénk dat TS bedoelt aan welke kant je je laat vallen als je een noodgeval hebt.
Bijvoorbeeld je paard die er vandoor gaat richting een grote weg ofzo en je besluit je eraf te laten vallen
zou ik eigenlijk nooit doen maar goed..
Ik zou me denk ik eerder aan links laten vallen, lijkt me door de een of andere manier natuurlijker ofzo ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:49

Nies_ schreef:
Lara_Silver schreef:

Inderdaad..
Áls ik van m'n paard dreig te vallen dan laat ik me gewoon vallen en zorg dat ik weg rol en dan sta ik weer vrolijk op. :D Is lang geleden dat ik ben gevallen en dat was ook wel hard, maar dat was met paard en al. Verder ben ik nog nooit gevallen dat het echt zeer deed.

Precies hier hetzelfde, vorig jaar September een ongeluk gehad, Silver viel op me. Toen was het ook ambulance enzo. Maar verder nog nooit pijn gehad van een willekeurige val.. Als je vrijwillig valt (naja vrijwillig, als je het accepteerd) dan val je veel soepeler en zul je je veel minder snel pijn doen.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:52

Echt kieze waar ik val doe ik niet,
maar als ik bijvoorbeeld op de rechterhand langs de rand van de bak rijdt en mijn paard begint ineens zot te bokken ga ik wel automatisch wat naar de rechterkant (de kant waar de bakrand niet is) leunen denk ik.
Want ik ben tot nu toe altijd op het zand gevallen, en nog niet op de rand van de bak.

jasmijnertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:35

nog nooit gehoord maar ik blijf liever zitten;)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:40

had je moeder soms naar rodeo zitten kijken :=
Die mensen zitten met een hand vastgebonden. En moeten dus eigenlijk om goed los te schieten aan een bepaalde kant vallen. Maar dit hoeft niet altijd links te zijn, want je hebt links en rechtshandige mensen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:49

Vastgebonden met een hand? Lekker dan als dat niet goed wil los schieten.. :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:52

:j
De rodeo ruiters hangen niet voor niets wel eens onder een stier. Dan wil het touw niet los schieten :=

Klavertjes4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:16

Lara_Silver schreef:

Het links op en afstijgen, op en afzadelen is inderdaad van de militaire structuur. Maar paarden hebben vaak ook gewoontes net als ons. Probeer je paard maar is aan de rechterkant op te zadelen, rechts op te stappen. Ikzelf moet er dan altijd 3x langer over nadenken en mijn paard staat me dan ook nog eens raar aan te kijken.. :')
Maargoed, we zijn allemaal een beetje raar. :+

Trouwens, ik kan nooit kiezen welke kant ik opval. Soms gaat het zo snel en dan weet ik niet eens meer HOE ik ben gevallen. _O-