Draver; eerste onderlinge B proefje, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Draver; eerste onderlinge B proefje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 10:23

Gister heb ik voor het eerst een onderling B proefje gereden met mijn bijrijd paardje. Buddy is een 19-jarige draver die vroeger L2 heeft gelopen. Daarna is er een tijdje niet heel intensief met hem getraind wat je nu erg merkt. Z'n achterhand is wat verzwakt, galop is redelijk netjes voor een draver maar lang niet wat het zou moeten zijn. Bij de middendraf versneld ie vooral, en verruimt niet. En bij de middenstap zitten we tegen telgang aan volgens de jury.

Ik ben nu vooral bezig tijdens de training met de aanleuning en dat ie lekker los loopt. Straks wil ik de galop er meer bijpakken. Op een volte galopeerd hij redelijk goed, maar zodra ik een lange zijde erbij pak, zet ie z'n achterhand in draf en voor in galop en wordt het wat onstuimig. Tips?

Helaas staat er maar 1 proefje op film, batterijen waren leeg. Ik had voor deze proef 184 en voor de andere proef 196, redelijk soepel gejureerd.

Peeskappen zaten er nog om, helemaal vergeten eraf te halen haha :P

http://www.youtube.com/watch?v=FdxWT-CsFxE

Dit is nog een filmpje van eergister
http://www.youtube.com/watch?v=NDJ3rJMatW0

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar tips voor de volgende punten;
- Achterhand sterker maken
- De galop (hij loopt nu niet drietakt)
- Middendraf en middenstap
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 17-07-10 10:51, in het totaal 2 keer bewerkt

AmberHeijmanJarig

Re: Draver; eerste onderlinge B proefje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:32

Vind het er netjes uit zien. :j
Achterhand moet inderdaad nog meer getraind worden, voor een draver is zijn galop netjes maar hij kan nog beter dat geloof ik zeker. :)
Middenstap neigt inderdaad naar telgang, misschien eerst korte stukjes meepakken en dit later steeds meer uitbreiden.
Leuke draver, ik ben gek op dravers!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:52

Paardje ziet er lekker ontspannen uit.
Waar je vooral op moet letten zijn je handen, hou je duimen omhoog.
Je mag je hakken wel iets meer uitdrukken, geeft een mooier beeld.
Verder zou ik hard gaan trainen op de achterhand, dat die sterker wordt, want die is nu erg slap en daardoor komen de gangen en vooral de middengangen en galop er niet helemaal lekker uit.
Veel succes verder!!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 20:56

Dank jullie wel :)
Hoe zouden jullie die achterhand sterker maken?

LrssRwnkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:59

door te longeren en balkjes neer te leggen op de volte wordt de achterhand sterker, succes ;) jullie zijn een leuke combinatie! :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 21:07

Balkjes lopen gaat hem niet worden. Als hij er al eentje ziet liggen, gaat ie er met 50m omheen ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:16

heel veel overgangen en niet zoals soms in je filmpje eerst laten versnellen, maar direct wegdraven. tempowissels, enkele passen verkorten en weer vooruit en omgekeerd, ook geen volledige diagonalen in middendraf, begin met enkele passen en dit uitbreiden
voltes spiraalsgewijs verkleinen en er vergroten.

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:28

Ik heb ook een draver en die heeft er ook een handje van om in zijn galop te draven met zijn achterhand.Ik geef daarbij meer been zodat hij misschien wel iets harder gaat maar ook meer sprong.Nu probeer ik hem daarbij iets op te vangen voor maar wel dat hij zijn sprong behoudt.Is overigens wel een eigenschap van dravers een vlakke galop.Verder vind ik jullie halsstrekken erg goed.En het zag er erg ontspannen en relaxed uit.Mooie combinatie!!
Middenstap vond ik in het 1e filpje er goed uitzien.