Magic Melodie (Vitano x El Beauty) @ Dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMaud

Magic Melodie (Vitano x El Beauty) @ Dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 19:41

Hoii...

Vandaag heb ik mijn vader maar eens meegesleurd om foto's te maken van mijn pony!
Het ging vandaag niet zo heel goed, in het begin kon ze alleen maar bokken en rennen. :+
Toen heb ik haar even duidelijk gemaakt dat ze moest ophouden en daarna ging het wel weer. :)
De foto's zijn niet zo heel mooi als mijn vorige topic maar dat is ook waar als je met je mobiel foto's maakt. :P
Vorige topic (ter vergelijking): [RIJ-ITP] Melodie @ work door SilentShiver!

Info:
Melodie
Merrie
8 jaar
Vitano x El Beauty
Met vorige eigenaresse L2 dressuur en B springen.
Met mij B dressuur en springen.
Ik heb haar nu 1 jaar...
We gaan dit binnenseizoen starten.

Ik zou zeggen brand los met jullie ongezouten commentaar! }>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

commentaar:
- Hakken uitdrukken
- Tenen naar binnen
- Veel te sterk in mijn linkerhand
- Niet naar onderen kijken
- Handen meer dragen

p.s> het zadel ligt een beetje scheef, dat komt doordat ze zo dik is. ;)

upendo

Re: Magic Melodie (Vitano x El Beauty) @ Dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:42

Wat me van de foto's opvalt is dat ze heel erg op de voorhand loopt. Dus zorg ervoor dat ze mooi actief van achter wordt. :)

En een zadel hoort altijd recht te liggen, met en zonder grasbuik. :)

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 19:45

upendo schreef:
Wat me van de foto's opvalt is dat ze heel erg op de voorhand loopt. Dus zorg ervoor dat ze mooi actief van achter wordt. :)

Ja, dat viel mij ook op dat ze op de voorhand loopt ik ga er aan werken! ;)

Hmm.. mijn pony heeft niet echt een grasbuik. Ze is een en al vet. :(
En haar zadel is vorige week nog nagekeken door een MSFC saddlefitter dus hij zou moeten passen.

_shana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:39

Vappie_melo schreef:
upendo schreef:

En haar zadel is vorige week nog nagekeken door een MSFC saddlefitter dus hij zou moeten passen.

Lekker aan het werk met r :j Heb je een idee waardoor ze zo dik is dan?
En als het zadel is nagekeken passend is, zou het eigenlijk niet mogen schuiven nee.

probeer, zoals je zelf ook al aangeeft, je hakken naar je pony toe te draaien, en je knieen tegen het zadel aan te leggen!

sammyjo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:46

leuke pony probeer meer zijn achterhand er onder te krijgen hij loopt wat op de voor hand wat bij mij paard erg goed werkten is om veel over gangen te rijden

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 11:51

Lisa_western schreef:
Knappe Melo <3
Je kan inderdaad nog werken aan het vallen op de voorhand, maar verder vind ik het er netjes uitzien hoor Maud! :)

Dankje! <3

_shana_ schreef:
Vappie_melo schreef:

Lekker aan het werk met r :j Heb je een idee waardoor ze zo dik is dan?
En als het zadel is nagekeken passend is, zou het eigenlijk niet mogen schuiven nee.

probeer, zoals je zelf ook al aangeeft, je hakken naar je pony toe te draaien, en je knieen tegen het zadel aan te leggen!

Ik zou niet weten waardoor ze zo dik is. Ze is waarschijnlijk scjijnzwanger dus misschien komt het daardoor. ;)
Maar daar ga ik nog meer info over zoeken.

sammyjo2 schreef:
leuke pony probeer meer zijn achterhand er onder te krijgen hij loopt wat op de voor hand wat bij mij paard erg goed werkten is om veel over gangen te rijden

Oke, overgangen probeer ik zoveel mogelijk. :j
Alleen het probleem is dat ze daar heel heet van word en dan is ze bijna niet meer te rijden en wil ze alleen maar harder en harder. ;)

Hrc12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:42

Ik vind jullie een leuke combinatie! Probeer wel wanneer je pony op de voorhand valt, zelf rechtop te blijven zitten en niet mee naar voren te vallen. Wanneer je zelf mooi rechtop blijft zitten kun je hem ook meer van achteren activeren waardoor hij meer op de achterhand zal komen.

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 17:20

sleepless1 schreef:
Ik vind jullie een leuke combinatie! Probeer wel wanneer je pony op de voorhand valt, zelf rechtop te blijven zitten en niet mee naar voren te vallen. Wanneer je zelf mooi rechtop blijft zitten kun je hem ook meer van achteren activeren waardoor hij meer op de achterhand zal komen.

Dankje!
Ja, ik val heel snel naar voren mijn trainers proberen daar heel veel op te letten. ;)

marysa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:24

mmm bij de eerste foto vindi ik dat je te veel naar achter zit.. en de laatste foto is het zadel scheef en jij zit scheef maar je zegt dat zelf al. owja een zadel hoort met of zonder buik gewoon recht te liggen

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 17:34

marysa12 schreef:
mmm bij de eerste foto vindi ik dat je te veel naar achter zit.. en de laatste foto is het zadel scheef en jij zit scheef maar je zegt dat zelf al. owja een zadel hoort met of zonder buik gewoon recht te liggen

Te veel naar achteren? :+
Ik heb m'n bril nog opgezet maar ik zie me zelf écht niet te veel naar achteren zitten hoor! ;)

Ik heb al uitgelegd van het zadel dus daar ga ik verder niet op in. ;)

Debbieee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:25

marysa12 schreef:

dat vond ik ook lijken jaa. Maar als ik nog een keer kijk komt het misschien ook wel door hoe de foto gemaakt is en de pony een lange nek lijkt te hebben op de foto.

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 18:58

Debbieee__ schreef:
marysa12 schreef:

dat vond ik ook lijken jaa. Maar als ik nog een keer kijk komt het misschien ook wel door hoe de foto gemaakt is en de pony een lange nek lijkt te hebben op de foto.

Ja, de foto's zijn allemaal een beetje raar gemaakt. :P

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:38

Ik vind jullie een heel leuke combinatie :)
Een pony gaat meestal niet zomaar bokken enzo, misschien had ze last van een zadel op dr ruggengraat.. Wat me opviel: je dekje is niet goed in de kamer getrokken, dus hij drukt waarschijnlijk op de schoft en misschien ook wel op de ruggengraat.