Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
spicegirl schreef:het probleem ligt wss toch rijtechnisch.
in western geef je galophulpen, en als ie galoppeert, dan hou je je been eraf. bij engels rijden blijf je bij iedere pas aansporen. doe je dit met een westernpaard, gaat ie harder. blijven aansporen is harder. dus als je niet gewend ben western te rijden, kunnen er veel misverstanden zijn, die onterecht aan het paard geweten worden...
lesnemen van een goede western-instructeur kan je daarbij helpen.
spicegirl schreef:je kan niet zo maar een quarter kopen, en verwachten dat je het wel kan.
gaat ie nu aan t rennen, of maakt ie geen sliding ? want dat zijn 2 heel verschillende dingen.
mijn QH kan ook geen sliding hoor, ze moeten het wel leren. en de ruiter zeker.
les nemen, zonde van het paard. triest ook...
riekie15 schreef:spicegirl schreef:je kan niet zo maar een quarter kopen, en verwachten dat je het wel kan.
gaat ie nu aan t rennen, of maakt ie geen sliding ? want dat zijn 2 heel verschillende dingen.
mijn QH kan ook geen sliding hoor, ze moeten het wel leren. en de ruiter zeker.
les nemen, zonde van het paard. triest ook...
die quarter van haar is heel ver gekomen in de futurity en het probleem is alleen dat hij maar blijft rennen en gewoonweg niet stopt ? Tamara vroeg of ik dit forum wilde maken dus tja
superpony schreef:O, jee...........Ik vind het bijna eng om te lezen. Je vriendin heeft een futurity paardje dat eerst prima kon stoppen en nu stopt hij niet meer en loopt zelfs door?
Of je wel of niet denkt te kunnen rijden, het is een rijprobleem. Je mag NOOIT zomaar gaan stoppen met een paard als je de basis niet kent, geen goede bodem hebt en slidingplates. Je kan een paard dat kan stoppen niet zomaar in een stop trekken. Je moet echt stap voor stap weten hoe het moet. Ook moet dus de bodem echt geschikt zijn.
Dit gaat zo niet goed en hier moet ze echt begeleiding bij nemen. Het enige dat dus gaat helpen is les!!! Er kunnen echt ongelukken voor het paardje gebeuren als je zo doorgaat en het zelf ook niet wil zien. Aan western oefeningen gaat ook heel veel training vooraf, dus wees ajb voorzichtig, ook al zou dit paard het kunnen. Een paar keer fout stoppen en het paard doet het niet meer, omdat ie wel weet wat er komt. verkeerde hulpen, pijn etc etc.....
riekie15 schreef:superpony schreef:O, jee...........Ik vind het bijna eng om te lezen. Je vriendin heeft een futurity paardje dat eerst prima kon stoppen en nu stopt hij niet meer en loopt zelfs door?
Of je wel of niet denkt te kunnen rijden, het is een rijprobleem. Je mag NOOIT zomaar gaan stoppen met een paard als je de basis niet kent, geen goede bodem hebt en slidingplates. Je kan een paard dat kan stoppen niet zomaar in een stop trekken. Je moet echt stap voor stap weten hoe het moet. Ook moet dus de bodem echt geschikt zijn.
Dit gaat zo niet goed en hier moet ze echt begeleiding bij nemen. Het enige dat dus gaat helpen is les!!! Er kunnen echt ongelukken voor het paardje gebeuren als je zo doorgaat en het zelf ook niet wil zien. Aan western oefeningen gaat ook heel veel training vooraf, dus wees ajb voorzichtig, ook al zou dit paard het kunnen. Een paar keer fout stoppen en het paard doet het niet meer, omdat ie wel weet wat er komt. verkeerde hulpen, pijn etc etc.....
maar Tamara geeft zelf ook les nouja mij doet het niet zoveel ze loopt toch maar stoer te doen met dr futurity pony >.< zelf mijn pony loopt beter mja kzal t dr zeggen