Peet (Lancelot) dress + spr

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Peet (Lancelot) dress + spr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 16:01

Amazone: 22 jaar, blij, weinig spring en dressuurervaring, voordat ik paard had (3 jaar) altijd voor de lol gereden.
Paard: 13 jaar, mocht voorheen Z springen, bijdehand, lollig, en leuk!

Momenteel mogen wij samen M1 starten, maar thuis oefenen ging echt beroerd. Dit is ons vorige topic: [RT-HAW] paard (Lancelot) @ work in de hitte (L2/M1)
Op concours loopt hij actief door, daar door mijn handen stil, en de aanleuning fijn. Thuis is die activiteit en impuls weg, aanleuning zoek en mijn handen vliegen alle kanten op :') Heb hier aan gewerkt. Actie = reactie dus bij niet reageren zweep erbij. Zonder sporen liep ie zelfs lekker. Aanleuning was fijn. Ik had besloten dat ik de teugels in alle gangen op dezelfde plek ging vast houden en hoe hij ook sjort of tegensputtert: handen op de plek en teugels op één lengte. Na 4 seconden was z'n grapje weg. Yeah.

Springen vind ik leuk, maar ervaring is er niet echt. Dus tips voor houding en dergelijke, allemaal van harte welkom. Voor het eerst in m'n leven over een boomstam, die was niet zo heftig. Die andere wel :+ zitten wat noodsprongen tussen, ook goeie. Ach ja.

Tips zijn welkom, maar lees goed; graag onderbouwd. Wil er wel wat aan hebben :+

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ponymeid1 op 16-07-10 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:04

bij foto 7 lijkt het als of u heel erg aan de teugels trekt.
klopt dat? of was dat een tijd opname..
verder vind ik het er wel netjes uit zien.
misschien dat u uw handen wat meer mee naar voren kunt nemen.

Groetjes, Geeske

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:09

Ben zelf ook niet zo spring technisch onderlegd maar vind het er heel ontspannen en leuk uit zien. Alleen op foto 9 en 11 zit je behoorlijk scheef naar rechts (voor de kijkers links).Oh ja en let op je handen, piano spelen op je paard levert vast geen mooie muziek op :+ .

Maar wat ik me afvraag eigenlijk is wat de amazone achter je op foto 11 aan het doen is? Dat trok eigenlijk meer mijn aandacht dan het feit dat jij scheef zit ;).

corina21

Re: Peet (Lancelot) dr + spr. Na bokt-tips...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:10

zo wat heb je een mooi paard,
ik zou proberen goed mee te geven over de sprong,
je trekt op de eerste foto van het springen je handen terug.
dressuur matig ziet het er zeker goed uit.
succes.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 16:12

@ geeske; dat was de noodsprong zoals ik eerder noemde ;)
@ easygoing; nobody knows :+
Zit inderdaad een beetje scheef zie ik. Ga er eens op letten. Wellicht is de foto ook niet precies recht van voren genomen, en van lager. Zal vd eens vragen of instructie er op let ;)
@ sammy; zoals ik eerder bij geeske zei, dat was een beste noodsprong hahaha. Bedankt voor het compliment. :)

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:12

Ziet er netjes uit Kim, je trekt af en toe wel een ernstig hoofd hoor :+
Ik heb verder geen commentaar, vind het er netjes uit zien, en oefening baart kunst! :D

ponymeid1

Re: Peet (Lancelot) dress + spr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 16:36

@ Manon; het wordt al minder _O- toch := ??
@ easygoing; thankyou!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:04

Knap ventje. :+:
Wat een super leuke foto's en wat kijkt Pedro toch super lief op elke foto!
Hij geniet duidelijk van het springen, mooi om te zien! Het rijden ziet er netjes uit!
Iets meer meegeven zou ik als enige tip geven omdat dit natuurlijk HAW is :P

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:10

Haha wat knap dat je op zoveel foto´s kan lachen... Dat lukt mij echt nooit met rijden :D
Tijdens het springen niet naar beneden kijken maar vooruit kijken :) Verder ziet het er helemaal niet verkeerd uit hoor :)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 21:26

Haha ja ik had wel erg veel schik vandaag. Eigenlijk kun je meestal aan m'n gezicht zien wat ik er van vind :+

@ Astor; tsja ik blijf het lastig vinden waar m'n armen heen moeten met springen _O-

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:02

Probeer je ellebogen gewoon in je zij te houden en je armen mee naar voren te schuiven om hem genoeg ruimte te geven zodat hij zijn hals lang kan maken. Foto 7 blijf je volgens mij achter de sprong. Misschien ging ie wat eerder af als je verwacht had. (gebeurd mij ook wel eens) Verder ziet het er leuk en ontspannen uit. Lekker blijven oefenen! Je hebt een paard met ervaring dus je kan een hoop van hem leren op spring gebied. Zo te zien hebben jullie beide lol!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 08:28

Hij ging ongeveer een hele galopsprong eerder af inderdaad, haha. Die had ik niet zien aankomen. Gok dat het kwam door ontbreken grondbalk, die lag daarna er wel bij! ;)

Ik laat hem meestal maar ruimte nemen, m'n handen zijn niet star of zo. Want de teugels moeten wel 'strak' blijven, anders krijgt ie een klap in z'n bek na de sprong. Nog ff uitpuzzelen hoe of wat ;)

Heb jij je foto's al? Ben retebenieuwd haha! :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:43

Kim, wat zie ik nu, jij springen? :D

Probeer wel er aan te denken dat je iets meer mee zit met de sprong, zodat je niet uit balans raakt, en daarmee je paard uit balans brengt. :)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:02

Ik zal vanavond mijn vriendje ff lief aan kijken of hij ze van zijn telefoon wil halen. Heb er een mooie foto van haar tussen zitten op 1.10 m. Gaan ook wat te vroeg hoor. maar komt allemaal vanzelf wel. We blijven oefenen. Afstanden inschatten is lastig. En daarbij ga ik liever te vroeg af als dat ze een krabbel maakt hoor zeker op oxers etc. Teugels moeten en aan blijven inderdaad. Ik heb tussen mijn foto's ook eentje waarbij we te vroeg af gingen en dat geeft het zelfde plaatje als jouw foto 7. Gelukkig maar 1 x gebeurd die dag. Ze had makkelijk nog een galopsprong kunnen maken maar ze ging even goed te vroeg. Ik zal waarschijnlijk zelf wel anders zijn gaan zitten denk ik.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 09:08

Hey Jen! Ja soms wordt het tijd voor wat nieuws hè, haha!

Hoe bedoel je uit balans? Hoe zie je dat? Voor mijn idee zit ik wel in balans, ook volgens instructie. Ik kan rondjes zonder teugel in verlichte zit door de bak, in draf en galop. Stap ook, maar dat zit niet zo lekker _O- Maar als jij het zegt geloof ik je wel, maar leg uit. Ben echt een gigantische leek ;)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:47

Vind em lekker lopen!! Mag ik vragen hoeveel meter er tussen de balken liggen als je er in galop overheen gaat??

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:10

Foto 6,7 en 8 laten zien dat je net niet helemaal lekker bij de sprong komt. Zo te zien voel je dat zelf ook, en als reactie ga je te veel vasthouden aan de teugels. Hierdoor kun je je paard uit balans brengen. Waardoor die dus met een weggedrukte rug springt, en tegen de hand. Qua eigen houding zit je prima in balans, je moet alleen wel zorgen dat je ook in balans over de sprong mee komt. :) Om je paard ook meer over de rug te kunnen laten springen. Snappie?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:14

Koekoek! ik kom er nu pas achter dat JIJ het bent 8)7

goedemorgen Wendy :z

Kim ! Wat een walgelijk leuk paard heb jij zeg :oo
ik heb weinig commentaar maar het blijft HAW :o
Op de foto's (de dressuurfoto's) is het alsof je, je ellebogen 'rond' maakt,
ze zeg maar afsteekt van je lichaam :)

Probeer ze aan je lichaam te houden ..

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:47

Mikkk ze hebben de foto's weggehaald omdat ik mijn lancelot foto niet in jouw HAW topic mag plaatsen. Ik heb ze daarom maar even in mijn profiel gezet dan kan je daar kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:00

Kim!

Wat een geweldig paard heb jij onder je kont zeg.

Als ik de foto's zo bekijk lijkt het voor mijn gevoel dat je je ellebogen naar buiten draait. Af en toe lijkt het ook of je wat scheef zit. Verder ziet het er prima uit zo! Lekker blijven lachen zo te paard :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:08

Oeh Kim wat een lekker dier zeg :D

Ziet er lekker ontspannen en relaxed uit hoor, heb wel het idee dat je bij de dressuurfoto's wat meer je ellebogen langs je lichaam zou kunnen houden, maar fijne foto's om naar te kijken verder, je zit ook echt met plezier op je paard :)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 21:28

Haha ja die ellebogen. Ik doe dat eigenlijk al sinds ik rij van jongs af aan... Maar afleren is zo lastig. :')

Bedankt voor de leuke complimentjes, hij is ook errug leuk!!! :)

Lovebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:28

je handen misschien wat meer naar voor als je over de sprong gaat ;)

yessicamandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:43

Je handen iets verder naar voren bij de sprong, en verder is het heel netjes vooral beter als je vorige topic !