trucjes met kijken of je op het goede been lichtijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marysa12

trucjes met kijken of je op het goede been lichtijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 20:49

nou sins kort ben ik echt veel en vaak in de bak aan het rijden en ik merk dat ik gewoon niet weet ofik op het goede been zit |( |( nou ben ik het op gaan zoeken en er stond: als het binnen achterbeen naar voren gaat .. dus ik voelen met en zonder zadel aleen weet ik gewoon echt niet waneer het binnenacterbeen opgetild word (ik voel het aleen als hij neerkomt) zijn er dus andere manieren om te kijken of je op het goede been lichtrijd ? (ooit iets gelezen met schouder enzo..) tips.? groetjes marysa

Jinte

Re: trucjes met kijken of je op het goede been lichtijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:50

Wanneer het buiten voorbeen naar voren gaat moet je gaan staan, wanneer deze naar achter gaat zitten. Of wanneer het binnen voorbeen naar voren gaat zitten, en wanneer deze naar achter gaat staan :) Veel oefenen, op een gegeven moment ga je het vanzelf oefenen.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:52

kijk naar het voorste buiten been
wanneer deze voor is moet je staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:52

Het is eigenlijk heel simpel:

Wanneer je in de bak rijdt en de buitenvoorbeen naar voren gaat en de binnenvoorbeen naar achter ga je staan. Wanneer de buitenvoorbeen naar achter gaat en de binnenvoorbeen naar voren ga je zitten. Dit kun je dan inderdaad aan de schouder zien :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:53

Draf is een tweetakt gang. Binnenachterbeen en buitenvoorbeen gaan in draf gelijktijdig weg, worden dus gelijktijdig opgetild. Wat jij zegt klopt dus; je moet inderdaad gaan staan als het binnenachterbeen wordt opgetild. En omdat dat gelijk gaat met het buitenvoorbeen, kun je stiekem even spieken naar het buitenvoorbeen: als die naar voren gaat, moet jij staan. Let er wel op dat je niet je hele hoofd naar beneden kantelt, maar netjes je hoofd rechtop houdt en alleen met je ogen kijkt. Je hoeft maar een paar pasjes te kijken en later leer je het vanzelf aanvoelen. Probeer het als je het wat beter doorhebt ook maar eens met je ogen dicht te voelen!

marysa12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 21:05

Jinte schreef:
Wanneer het buiten voorbeen naar voren gaat moet je gaan staan, wanneer deze naar achter gaat zitten. Of wanneer het binnen voorbeen naar voren gaat zitten, en wanneer deze naar achter gaat staan :) Veel oefenen, op een gegeven moment ga je het vanzelf oefenen.

ja dankjewel.! :+ ga indd heel veel oefenen!

marysa12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 21:07

Rijerijerije schreef:
Draf is een tweetakt gang. Binnenachterbeen en buitenvoorbeen gaan in draf gelijktijdig weg, worden dus gelijktijdig opgetild. Wat jij zegt klopt dus; je moet inderdaad gaan staan als het binnenachterbeen wordt opgetild. En omdat dat gelijk gaat met het buitenvoorbeen, kun je stiekem even spieken naar het buitenvoorbeen: als die naar voren gaat, moet jij staan. Let er wel op dat je niet je hele hoofd naar beneden kantelt, maar netjes je hoofd rechtop houdt en alleen met je ogen kijkt. Je hoeft maar een paar pasjes te kijken en later leer je het vanzelf aanvoelen. Probeer het als je het wat beter doorhebt ook maar eens met je ogen dicht te voelen!

oke dankjewel! :+ zal veel gaan oefenen .. heb er weer zin in lekker rijden haha :+

Liefdesgeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 07:43

Als je rechtsom gaat moet je toch gaan staan wanneer het linkervoorbeen naar voren gaat? Of andersom want nu raak ik ook in de war.... :Y)

Mer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:19

Je hebt het wel goed, maar handiger is denk ik om te houden dat je moet gaan staan als het buitenvoorbeen naar voren gaat.

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:41

Je zou ook les kunnen nemen. Instructie kan je dan even weer aanspreken als je niet goed zit. Leer je ook veel van!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:44

Mer123 schreef:
Je hebt het wel goed, maar handiger is denk ik om te houden dat je moet gaan staan als het buitenvoorbeen naar voren gaat.

Klopt precies, ik leerde het altijd wel andersom. Naar achter is zitten A-Z als ezelsbruggeltje.

Altijd kijken naar het buitenvoorbeen heb ik geleerd.

trimmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:46

ik heb het ook geleerd door te kijken naar het buitenvoorbeen als die naar voor gaat moet jij staan

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:18

Ik heb het ook geleerd op het buiten voorbeen.
Dat is gewoon het handigste om even te spieken of je op het goede been zit.
Op den duur hoef je niet meer te kijken, dan voel je wat de benen van je paard doen :)

Succes met het oefenen! :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:20

Uiteindelijk moet je het natuurlijk gaan voelen.
Dus probeer eens zonder spieken te voelen of je goed zit.
En als je denkt dat het weet; kijken naar het been of je echt goed zit.
Dan leer je het heel snel aan!
Nog een tip: met ogen dicht draven en dan proberen te voelen.
Wel onder veilige omstandigheden natuurlijk, eventueel aan de longe :)

xMoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:20

Ik heb ook altijd geleerd, als het buitenvoorbeen naar voren gaat, moet jij staan.

Maar het ezelsbruggetje Achter Zitten had ik nog nooit gehoord, maar is misschien wel een makkelijke manier om het te onthouden!

Succes!

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:40

staan als het buitenvoorbeen naar voren gaat en zitten wanneer deze weer naar achter gaat

Kassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 01:49

ik heb ook geleerd buitenbeen naar voren dan staan. Nu voel ik het ook zelf aan, als ik op het verkeerde been zit voelt het net alsof mijn paard kreupel loopt en dan spiek ik altijd even en dan denk ik ja ik zit weer op het verkeerde been hihi