De B en L1 zijn we door gevlogen. De L2 ging wat moeizamer maar ook hier behaalde we nette punten.
Nu rijden we inmiddels M1, dit gaat wat moeizamer.
Thuis gaat de training fijn, Urlie wordt fijner te rijden en de oefeningen gaan steeds beter.
Op wedstrijd gaat het helemaal mis, niet door Urlie, maar vanuit mij!
Het lijkt wel alsof ik niet meer durf te rijden, ik word veel te voorzichtig en laat Urlie het alleen oplossen.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, hij heeft mijn steun en begeleiding meer dan nodig!
Ik ben totaal in mijn eigen wereld en houdt mijn adem in. Afgelopen zaterdag had dat als gevolg dat ik een verliespunt heb gereden
Hier baal ik natuurlijk van, maar ik weet dat dit probleem helemaal vanuit mij zelf komt!
Heeft iemand tips voor mij hoe ik hier op wedstrijd aan kan werken?
Vorige week heb ik mezelf laten filmen tijdens de les en wat schrok ik van mijn houding zeg!
Mijn armen leken wel een stel vleugels, een vogel die elk moment kon gaan opstijgen.
Ik zat totaal niet stil met mijn handen.
Hier ben ik de hele week mee bezig geweest. Met naar mijn idee en beter resultaat.
Gister heb ik weer les gehad en heb ik me weer laten filmen.
We zijn vooral bezig geweest met mijn houding, ontspanning en reactie.
Een mooie actieve draf vind ik zelf. Ik ben hier bewust mijn handen stil aan het houden, met ellebogen mooi tegen mijn lijf aan.
Actieve overgangen rijden. Actief weg draven.
Hier ging het erom dat hij direct reageerde op een lichte druk. Wijken van de hoefslag af.
Het maakte niet uit hoe, als hij maar gelijk zou reageren.
Op de volte en niet continu been blijven geven. Dit doe ik nog te veel, met als gevolg dat hij snel terug valt.
Dit is ook te zien aan het begin van het filmpje. Wanneer ik kuitdruk geef, moet hij gelijk reageren.
Actief aangalopperen vanuit de achterhand. Moest even geoefend worden.

En dat geldt ook andersom. Vanuit de galop terug naar draf en direct actief door draven.
Actief houden in galop zonder continu been te geven.
Ik vind de hoofd-hals houding van Urlie erg vooruit gegaan. Hij heeft al meer zijn neusje eruit, ik vind wel dat hij op sommige moment er nog iets meer uit mag.

Ook mijn eigen houding vind ik vooruit gegaan. Ik zit stiller en rechter. Mijn handen leiden inmiddels minder hun eigen leven

Tips zijn van harte welkom.
Commentaar natuurlijk ook, ik zou het fijn vinden als je deze ook onderbouwt zodat ik weet hoe ik er mee aan het werk kan gaan
Als je blijft praten, blijf je ook ademen (ga ik volgende keer met crossen proberen, 4 tot 7 minuten niet ademen is niet goed voor mij)!
). Ik ben toen begonnen met heel vaak starten, maar als je verliespunten rijdt is dat niet leuk. Misschien kan je onderling of buiten mededingen ofzo. Puur voor de lol voor jezelf en je paard. Weer vertrouwen krijgen. Ook nam ik wel eens 3 uurtjes voor de wedstrijd een tabletje plantival. Dit is helemaal plantaardig, verhoogt concentratie en kalmeert de zenuwen.
Und werk aan overgangen draf - galop (rond houden, meer buitenteugel/zachter binnenteugel) en galop - draf (bij elkaar houden door hem goed onder je zit te plakken en je zit sluiten... het is een gevoel kan het niet zo goed uitleggen). Maar het ziet er leuk uit hoor erg mooi paard en je hebt er mooie lange benen op! Je zit idd wat scheef. Dat vind ik altijd heeeeel moeilijk om te corrigeren. Ik ben zelf begonnen met sporten (Zumba) omdat je bij deze sport aan beide kanten steeds hetzelfde doet en dus je houding rbeter maakt en omdat je bv je linkerarm en je rechterbeen iets anders moet laten doen, dus ook goed voor je hand - been coordinatie op het paard. Tennis ofzo lijkt me niet handig voor je rechtheid.
) heen komt, kun je zeker nog een stukje verder komen met dit paard