Trisca's Ambition @ Work (L)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Trisca's Ambition @ Work (L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 14:12

Ambition is een Tygo x Gribaldi van 5 jaar.

Ik heb haar nu een paar keer mee gehad op concours en ze doet het erg leuk. Ze scoort eigenlijk redelijk constand tegen of in de 190 en net wel of net niet in de prijzen. We hebben op concours nog veel moeite om haar concentratie vast te houden. Ze hinnekt erg veel naar andere paarden en daardoor maken we nog wat wiebel en slingerfouten :o . Veel meenemen dus :Y)

Verder heeft ze nog wat moeite met een constante aanleuning, maar dat gaat ook met de keer beter. Ben dus veel aan het schakelen en haar laten wachten. :)

Vorige topics van haar:
[ITP] Helemaal trots I introduce to you: Trisca's A....
[ITP] Cursus zadelmak maken met Ambition :D (Tygo x Gribaldi)
[ITP] Trisca's Ambition (Tygo x Gribaldi) aan het werk!

Het werd dus wel weer tijd :Y)

Afbeelding
losdraven

Afbeelding
iets ronder om de verbinding over de rug te krijgen

Afbeelding
galopje. Is erg fijn bij haar :j

Afbeelding
andere kant ook even

Afbeelding
schakelen wiebel wiebel :):)

Afbeelding
pasje weg :)

http://lh4.ggpht.com/_eP242CIcymw/TCSyk ... G_2716.JPG
wat doet dat achterbeen daar?

Afbeelding

dit vind ik een mooie houding, iemand lijm? :+

Afbeelding
:9

Afbeelding

effe wachten... :Y)

Afbeelding

en we gaan weer :)ddd

Afbeelding

ze is best leuk toch??

Afbeelding
om het af te leren O:)

Sorry voor de hoeveelheid, kon niet goed kiezen. :o

Heb nog 2 leuke filmpjes van haar (helaas niet onder het zadel):

http://www.youtube.com/watch?v=G7KwRGN-z0k

http://www.youtube.com/watch?v=e8Svp3dIUBk

Jammer dat ik geen springer ben :o

Simone (xSiep) had veel te veel mooie plaatjes gemaakt. Bedankt Simone!!!

Elise95

Re: Trisca's Ambition @ Work (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:32

Super leuke combie. VInd vooral het losrijden er echt super mooi uitzien, dus ik zou vooral nog werken aan het oppakken en je handen mischien iets lager dat je arm en teugel gelijk lopen.

TGSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:33

wat een prachtig paard heb je onder je kont geweldig en loopt erg mooi op het filmpje super kwijl kwijl

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 14:50

bedankt voor de reacties. Het is ook een hele fijne merrie om te rijden.

Elise95 schreef:
Super leuke combie. VInd vooral het losrijden er echt super mooi uitzien, dus ik zou vooral nog werken aan het oppakken en je handen mischien iets lager dat je arm en teugel gelijk lopen.

dat viel me ook op op de foto's. De ene foto is mijn hand mooi en de andere foto te hoog. Ik zal erop letten. dank je wel :)

Chap_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:56

Wat een ontzettend knap dier, de losrijfoto's geven echt een heel fijn beeld. De foto's dat je haar iets meer opgericht rijd vind ik iets minder, ze zou dan toch iets meer door de hals mogen. :j Probeer zelf verder te zakken in je knie waardoor je je been lang maakt en je je hakken ook meteen uitdrukt.

Maar volgens mij gaat het helemaal goedkomen , jullie zijn echt een leuke combinatie!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 14:59

Ja Rhodos, kom maar op ~~}> :+

je hebt helemaal gelijk Chap_ ze vind dat echt nog heel moeilijk. Ik probeer haar stukjes wel op te pakken zodat ze leert haar balans te vinden, maar dat is nog verre van bevestigd. Het zadel is net nieuw, en mijn benen moeten hun plekje nog vinden (weet dat dat een slecht excuus is :+ )

mmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:04

netjes gereden ..
Schrok een beetje van jou en je paard ik vind haar heel veel op die van mij lijken en ook het zelfde bloed ..

gave combinatie ga zo door ...!

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZXQUFE3L

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 15:05

ze lijken inderdaad veel op elkaar :oo

Leuk paard! :+ *D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:18

Wat grappig, ze lijken inderdaad heel erg op elkaar.

Je onderbeen mag inderdaad verder naar voren maar als ik naar je zadel kijk, zou het heel goed kunnen dat de wrong je bovenbeen naar achter drukt, waardoor je het tuimelbeker effect krijgt en het voor jou haast onmogelijk wordt je onderbeen naar voren te leggen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:08

Wat een leukerd is Ambi trisca, fijn dier! Plaatjes geven ook een ontspannen beeld.

Renpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:39

Ziet er goed uit! Vind het een heel relaxed en vriendelijk beeld geven!
Ze zou nog wat meer bij elkaar mogen, maargoed ze is nog jong, geeft niets. :)
Probeer dr in de oprichting niet op te tillen, ik vind het moeilijk te beoordelen op de foto's maar heb een klein beetje dat idee.
Dus omhoog vragen en dan toch weer lucht (en direct been!) zodat ze het neusje eruit kan houden, ze zal dan versnellen in tempo maar dat geeft niet, gewoon weer rustig terugrijden en opnieuw. :)
Laatste foto's zien er al een stuk beter uit dus gaat vast goed komen!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:05

Wauw wat wordt ze al mooi en ze loopt echt super. Je hebt haar mooi voor elkaar.

Grappig dat ze nog zo donker is, ik vraag me af hoeveel witter ze nog gaat worden. Ik denk in elk geval niet dat ze net zo schimmel gaat worden als haar moeder.
Ik vind het super om te zien dat mijn kleine veulen van toen is uitgegroeid tot zo'n topper. Jullie gaan het vast ver schoppen.

Omdat het HAW is, ook nog wat rijtechnisch commentaar :D : Je lijkt je benen wat op te trekken, probeer ze mooi in een lijn met je lichaam te houden.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:34

Ziet er fantastisch uit!!!!
Als ik dan toch iets mag opmerken, dan valt het me op dat je je hakken niet goed genoeg uitdrukt, maar verder niets dan lof!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:51

Wat een tof paard :)
Het ziet er allemaal heel netjes uit.
Valt me op dat je niet heel constant bent met je handen. En waarschijnlijk met drijven je voeten erg naar achter trekt en je hakken erg op.
probeer ze gewoon lang te houden. Voor zover dat alles van foto is te beoordelen
maar verder leuke combinatie zijn jullie :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:56

Wat een geweldig leuk paard! Ik vind het er netjes uitzien. Vooral in de filmpjes zie je wat een vrolijk paard het is en hoe ze beweegt! Wauw.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:02

<3 nice horse!

Maare waar gaan jou'n onderbenen naar toe? :P probeer ze iets meer naar voren te houde.. deze leiden lijkt mij een eigen leven;)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 09:08

Bedankt voor alle reacties.

Heb dit zadel net nieuw en moet inderdaad af en toe nog wat zoeken in het zadel. Helemaal met een jong en wiebelig paard is dat soms erg lastig :o Het gaat nu al veel beter, maar geef jullie helemaal gelijk dat het allemaal stiller kan. :) Laatste wedstrijd had ik trouwens 2 x een 8 voor houding en zit, dus ik kan het wel :+ :Y)

Mijn handen zijn wel rustig voor zover het kan. Ze is nog zoekerig in de aanleuning dus volg ik met mijn handen zodat de aanleuning wel constand blijft. Ik wil namelijk geen bochtjes en ook niet trekken ;)

Fijn dat jullie het een vriendelijk beeld vinden en een leuk paard! Ben erg blij met haar. Heb haar toen gekocht om aan te rijden en te verkopen. Zal vast wel iemand een erg fijn paard aan hebben straks!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:32

Ik wil alleen maar roepen: Wat een gave merrie zeg!!! Lekker schimmelig ook toch? Ze is echt heel mooi en volgens mij hartstikke lief! <3

Eh... en nu rijtechnisch commentaar (ik kan niet meer objectief kijken hoor := ) Maar ik zie eigenlijk alleen dat je je hakken wat optrekt en dat je af en toe je handen scheef houdt, dus je duimen naar binnen draait.
Verder is het een ontspannen beeld, zeker het losrijden.

jopie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:04

wat een super leuk en mooi paardje!
probeer vooruit te blijven kijken
succes!

jasmijnertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:28

super voor zo'n jong paard!

probeer haar wel rond te houden maar niet te veel ingeknikt

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:36

Wat een leuke combinatie om te zien zeg! Je bent lekker aan het trainen zo.

Ik lees hierboven dat je zadel net nieuw is, maar ik krijg het idee dat je zadel te groot is voor je bips. Had je hiervoor ook al een dressuurzadel? Je glijdt namelijk enorm in het zadel heen en weer waardoor je op bijna iedere foto weer een andere houding hebt. Erg zonde en doet wel wat afbreuk aan het totaalbeeld, maar misschien moet je gewoon nog even wennen eraan.

Heel veel succes verder!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:11

Wat een heerlijk paard <3
Echt een prachtig pareltje :)

Alleen bij sommige fotos (Bijv bij om het af teleren)
Lijkt het alsof je een beetje staat en je rug holt

Mischien heb ik erover heen gelezen dan sorry :oo maar dat viel mij als eerste op :=

Verder veel succes op de wedstrijden! Aan jullie uiterlijk kan het niet liggen :)

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:31

Knap paard hoor! Je rijd haar netjes :D
Ze zal met de jaren wel lichter worden denk ik he? Dat is wel jammer.
Hoe groot is ze eigenlijk?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 15:52

Het zadel is een 18 inch (kieffer heeft geen halve maten) en 17 was te klein volgens Harrie.( Dank je voor het complement dat 18 te groot is, hoor ik liever dan dat het zadel te klein is :D ) Heb het zadel gister weer opgehaald, want hij is iets aangepast. Als het goed is licht hij nu iets hoger voor waardoor het zwaartepunt iets verder naar achter komt. Hopenlijk kan ik nu ook iets lekkerder zitten :o

Ik heb voor mijn andere paarden een stubben Meastoso 17,5 inch :)

Ambition is 1.70 groot :) en zal inderdaad wel lichter worden helaas...

Bol in de rug heb ik nog niet eerder gehoord, maar ik ben inderdaad nog zoekende in dit zadel naar mijn houding dus dat klopt wel.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:18

Wat een mooie bok :D
Ook een echte glimworm.

Omdat het moet, je onderbenen juist niet naar voren. Nu is alles 1 lijn, dan ga je een stoelzit krijgen wat je 90 % ziet.
Dan als je je been wel verder naar voren wil, moet je ook verder voor in je zadel zitten.