Longeren met pessoa/dubbele lijnen (is dan wel niet onder 't zadel), maar hierdoor gebruiken de meeste paarden hun achterhand veel meer, lijkt me dat ie hierdoor ook sterker wordt!
Zou zeker geen zwaar terrein opzoeken, is echt heel slecht voor de pezen, zeker voor ongetrainde paarden. Je kan het beter technisch oplossen, heeft je paard meer aan en blijft hij ook heel van als je het goed doet.
Veel overgangen, schijnovergangen rijden. Veel figuren, voltes, gebroken lijnen. Ofterwijl actief rijden. Verder kunnen balkjes inderdaad ook helpen
Eemseleemse
Geplaatst: 16-07-10 17:13
Veel overgangen rijden, en longeren met pesoa, eventueel met bandage aan de kont. Dit helpt erg goed! In mijn ervaring dan.. Is ook een tip van mijn fysio, vandaar dat ik eraan begon!
Esssmee_ wat moet ik me voorstellen met een bandage aan de kont?
Anoniem
Geplaatst: 16-07-10 17:16
Het hangt een beetje af van het niveau van africhting van je paard. Met een jong paard is veel overgangen rijden een fijne manier. Bij een ervarener paard uiteraard ook, maar daar zou je ook wat met schouderbinnenwaarts/travers kunnen werken, of bijvoorbeeld voltes openen en sluiten in galop
Eemseleemse
Geplaatst: 16-07-10 17:21
oja dat zal ik dan ook even uitleggen ! Oeps!
Nou je gaat longeren, hierbij draag je een longeersingel, aan de klipjes op de longeer singel maak je een bandage vast, die doe je om de achterhand, zodat de staart er dus overheen zit en maak je vast aan de andere kant. Dit kun je strakker en losser doen.