Jael tijdens concours.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Smeetje

Jael tijdens concours.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 12:35

Hallo,
Ik heb nog niet eerder foto's geplaatst van mijn pony Jael en daarom leek het mij wel leuk om te weten wat jullie ervan vinden. Jael nu een 5 jarige merrie. Ik heb haar nu een jaar onder het zadel en moet echt zeggen dat ze met sprongen vooruit gaat. Ik weet ook wel dat het rijden nog niet perfect is, maar ze is ook nog jong.

Het lijkt me leuk om wat reacties te krijgen maar graag opbouwend. Met me houding ben ik druk aan het trainer op me voeten. Ik ben over het algemeen aardig tevreden over me houding maar ik moet echt denken aan de tenen naar binnen draaien &soms de hakken wat meer uittrappen.

Ik ga met Jael nu bijna naar het L1, maar ik heb helaas geen foto's van de afgelopen tijd. Maar ik heb nog wel wat foto's van vorig jaar september (dus in 2009.)

Dit is tijdens de clubkampioenschappen waar ik haar net 2 maandjes onder het zadel heb.

1.Afbeelding
Los draven.

2.Afbeelding
Drafje, loopt iets weg over buiten schouder.

3.Afbeelding
Galop, daar had ze toen nog zoveel moeite mee. Ze ging zo hard altijd. Maar gelukkig is die sterk verbeterd. Ik laat zo nog wel een foto zien van een paar maanden later.

4.Afbeelding
Zit zelf iets naar binnen.

5.Afbeelding
van hand veranderen, inzet middendraf.

6.Afbeelding
stap

Nu heb ik nog wat foto´s van 4 maanden later. Dit was haar 1e officiële concours in de B dressuur bij de pony´s.

7.Afbeelding
Galop (ik vind het zelf echt duidelijk verschil met 4 maanden hiervoor.)

8.Afbeelding
Galop

9.Afbeelding
Galop

10.Afbeelding
Galop

11.Afbeelding
Draf, inzet volte.

12.Afbeelding
Middendraf.

Bedankt voor het kijken, en ik hoop dat er leuke reacties uit voort komen.

mmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:46

Super combinatie ! :o
Commentaar geef je zelf al ,ga zo door jullie komen er wel.
Dat been werk ... een plaatje schitterde bestiering eentje om trots op te zijn! _/-\o_

Helma_Amber

Re: Jael tijdens concours.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:13

Wauw wat een mooie haf. Jullie vormen een mooie combinatie.
Wat ook een verbetering in de galop, echt super.
Het lijkt op de foto's wel alsof hij zijn hoofd wat kantelt in de galop, probeer daarom te denken.
Succes samen, jullie gaan het vast ver schoppen.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:55

het lijkt alsof hij soms veel op je hand leunt.
Probeer veel overgangen (stap-draf-middendraf en terug)te rijden zodat hij er van achter meer onder komt en van voren wat meer los laat.
Verder is het een hele verbetering met de eerste foto's. Hele mooie haf en super combinatie. Lekker door trainen, dan komen jullie er wel!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:03

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

De foto's die je hebt geplaatst zijn ook te oud, waardoor de rijtechnische commentaar die gegeven wordt niet meer van toepassing is.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Wanneer je geen 5 recente foto's hebt waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar RIJ-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.