vionne in reusel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vionnesem

vionne in reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 14:53

Ik heb een aantal weken nog wedstrijd gehad met vionne, numero uno × flemmingh
Ze is nu 8 jaar oud en 4 jaar onder het zadel, ons niveau ligt momenteel op L1, maar we hebben de punten voor het L2.
Ook springen wij sinds kort, dit was haar 6e wedstrijd en het gaat steeds beter.
Ik ben geselecteerd voor de brabantsekampioenschappen met springen, en 1e reserve met dressuur.
Ze is heel moeilijk rond te rijden, en dan tegelijkertijd ook nog voorwaarts.
Dit is waar we momenteel mee aan het werk zijn.
Ik heb een filmpje van 1 dressuurproef waar ik 192 punten had, en een springproef erachteraan.
Daar kwam ik helaas 0,52 seconden te laat binnen, maar toch een 2e plaats

vilouma

Re: vionne in reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:20

Leuk dier heb je dar! Het ziet er heel gemakkelijk en gecontroleerd uit,dat is fijn! Ik vind het wel wat stijfjes ogen,ook in de buiging , probeer wat extra aandacht te besteden aan het loswerken,lekker veel overgangen,schakelen,volte vergroten volte verleinen en afentoe even de halshouding afwisselen :) Maar netjes gereden hoor! Die 192 heb je verdiend ;)

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 18:05

dat is idd het werkpunt bij ons, we hebben sinds kort een andere instructrice en het gaat al stukken beter, eerst liep ze alleen in de stap een beetje aan de teugel, en nu gaat het al veel beter.
Het galop is nog niet helemaal bevestigd, maar hier zijn we mee bezig.
Ik zal de volgende wedstrijd eens proberen te werken aan die punten :)

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 10:14

heeft er verder nog iemand tips?

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:20

Ik zou proberen je paard iets rechter in het lichaam te krijgen tijdens het wijken, ze wijkt op rechts niet zoveel mee met de achterhand heb ik het idee.
Misschien dus iets meer opvangen op de buitenteugel.
Dit valt trouwens goed te trainen vanuit halthouden. Vanuit recht opzij wijken, dus niet voorwaarts, maar alleen maar zijwaarts. Hierdoor leert het paard zijn achterbenen ook overkruisen en kan je het paard, vind ik, makkelijker recht houden in het lichaam.