Reno @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence_

Reno @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 21:08

Hallo bokkers :wave:

Hier weer een topic van mijn pony amareno en ik, het is al een engige tijd geleden dat ik weer eens een HAW topic gemaakt heb. :o
We moesten veel trainen en toch eens goed gaan uitzoekken waarom hij zo moeilijk in de aanleuning liep..
Het gaat al steeds beter!
Hij is 5 jaar en moet nog heel veel leren.

Wat ik zelf al aangeef is dat ik goed recht op moet gaan zitten, en dat hij niet te diep gaat lopen.
(vooral in de galop)

Veder mogen jullie commentaar geven maar houd het aardig en opbouwend ;)

Hij staat trouwens voor de liefhebber te koop. voor meer info pb .

Hier de foto's sorry voor de slechte kwaliteit.

Afbeelding
Lekker drafje, tenen naar binnen.

Afbeelding
galopje, moet mijn hakken uitdrukken maar ik spoorde hem net aan.

Afbeelding
hier ga ik dus al voorover

Afbeelding
Een fijnbeeld. Maar hier moet ik ook rechter zitten.

Afbeelding

Afbeelding
een uitgestrekt drafje. Vind dit heel fijn. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bocht om. Moet recht op mijn pony blijven zitten.

Afbeelding
we hebben nartuurlijk ook gestapt.

Afbeelding
Een actief drafje.

Afbeelding

Bedankt voor het kijken !

Een reactie zou leuk zijn. :)

ik hoef veders geen commentaar over mijn beugels/zadel. Met een vzh zadel zit ik graag met korte beugels en het gaat prima ;)

Relien

Re: Reno @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:11

ziet er echt heel ontspannen uit.. probeer recht op te zitten je hebt nu de neiging om met je paard mee naar voren te duiken

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 21:13

Relien schreef:
ziet er echt heel ontspannen uit.. probeer recht op te zitten je hebt nu de neiging om met je paard mee naar voren te duiken

bedankt, ja dat klopt inderdaad ik focus zo dat ik mijn teugels kort moet houden (heb ze altijd te lang) en dan heb ik inderdaad de neiging om mee
tegaan ik zal er de volgende keer eens op gaan letten.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:33

nou ik wil wel n bericjtje achter laten hoor, ziet er netjes uit al komt je paardje bij mij op sommige pics wat slapjes over, daar bedoel ik mee dat ie op sommige punten zo laag en slungelig loopt mi, maar daar kan ik natuurlijk ook helemaal naast zitten, ik ben alleen maar dikke fjorden nekken gewend!

ziet er verder prima uit, leuk paardje wel, en volgens mij super zittend zadel

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:37

Ziet er heel netjes uit! Hele leuke pony. Misschien lukt het om m -als ie zo fijn loopt- ook wat meer te sluiten. Nu wordt ie af en toe wat lang.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 10:39

Carolinef schreef:
nou ik wil wel n bericjtje achter laten hoor, ziet er netjes uit al komt je paardje bij mij op sommige pics wat slapjes over, daar bedoel ik mee dat ie op sommige punten zo laag en slungelig loopt mi, maar daar kan ik natuurlijk ook helemaal naast zitten, ik ben alleen maar dikke fjorden nekken gewend!

ziet er verder prima uit, leuk paardje wel, en volgens mij super zittend zadel

Haha ja dat komt denk ik een beetje verkeerd over, \hier een foto kwa bouw dat die echt een slungel was ;(

dit is van afgelope winter,
Afbeelding

Hhaha dat zadel ja, een oud krot is het zeker (is vroeger van mijn moeder geweest :+ ) maar zit als een huis :D

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:39

Ziet er goed uit!
Probeer hem wat meer bij elkaar te gaan rijden.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 10:41

Yess schreef:
Ziet er heel netjes uit! Hele leuke pony. Misschien lukt het om m -als ie zo fijn loopt- ook wat meer te sluiten. Nu wordt ie af en toe wat lang.

Daar word zeker nog aan gewerkt, maar aangezien hij nogal moeilijk in de aanleuning loop/liep doen we het allemaal rustig aan.
En gaat het mij maar meer om dat hij zijn hoofd stil en laag houd :+ dat is al een hele kunst.

Sanne_Amiga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:52

Ik vind het er goed uit zien!
Je geeft zelf al aan dat je wat meer rechtop moet zitten soms ;)
En wat is hij veranderd als je naar die oude foto kijkt! Echt leuk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:04

Ik vind jullie een erg mooie combinatie!

Hij maakt zich soms erg lang, probeer hem wat meer op te sluiten. Ik vind je houding best netjes alleen je benen zijn soms een aandachts punt en je knikt soms wat in bij je heupen.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:26

Nou ziet er niet slecht uit hoor
Vind alleen je 1e galopfoto een beetje een eng beeld geven, pony valt door
wat uit elkaar en vind zijn hoofd-hals houding door niet fijn om te zien, maar kan ook een
momentopname zijn, 2e foto is het al veel beter namelijk
Jouw houding is verder best netjes hoor

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:29

Leuk paard hoor!
Volgens mij gaan jullie heel erg goed! Hij is echt veranderd sinds afgelopen winter.
Let wel op je houding dat je niet voorover valt, maar dat je meer op zijn achterhand gaat zitten.
Succes verder!!

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:01

Ook mijn reactie was, en dan bedoel ik met name in de galop, probeer hem wat meer bij elkaar te rijden. Dus voor opvangen achter actief rijden. Verder ziet het er super uit! Je paardje is net zou oud als die van mij en ook bij mij begint de aanleuning nu pas echt goed en constant te worden hoor, is gewoon jongigheid en moeten ze gewoon leren :j

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 12:05

Voor de liefhebber heb ik hier nog een filmpje van mijn pony. Zo kun je zien dat hij het moeilijk vind om een constante aanleuning te hebben.
Het is al veel beter als hoet het eerst was! :O ik hoef veder geen tips hier over omdat ik de conslusie al gevonden heb. ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:44

Ik zal er aan werken :D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:35

heelmaal off topic maar wat een super bak, weet waar t is, ook dat t bijna op zijn gat ligt, zooooo doodzonde, filmpje is erg leuk!

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 16:09

Carolinef schreef:
heelmaal off topic maar wat een super bak, weet waar t is, ook dat t bijna op zijn gat ligt, zooooo doodzonde, filmpje is erg leuk!

off topic: Jaa ik ben er helemaal blij mee! Hoe die eerst was, ECHT OM TE HUILEN gaten gaten en nog eens gaten. Toen hadden we
ander zand maar dat werd alleen maar erger.. ;( Nu zit er een mega top op nou en als het gereged heeft zie je helemaal geen gatate meer :D :D
Bedankt :D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:25

Even dat filmpje gezien,wat een lekkere schwung heeft die zeg! Hij is indd nog heel jong in zn doen en laten,moet die allemaal leren! Ik vind jou houding anders keurig,wat geneigd naar voren te zitten maar je zit heel fijn stil,zover ik kan zien komt de aanleuning ook niet door een evt drukke hand van jou kant. Miss is het een stukje balans? Rij hem is kleine stukjes binnenhoefslag,als die balans heeft,en wat sterker word kan die zichzelf wat meer gaan dragen,dat wil vaak ten goede komen van de aanleuning :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:54

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Op RT-HAW dien je open te staan voor de commentaar die je krijgt, het is dus niet de bedoeling om aan te geven ergens geen commentaar op te willen