Vandaag weer eens met mijn pony Lotus een poging tot dressuur gedaan in de bak.
We rijden voornamelijk buiten, en met het prachtige weer van de laatste tijd, zien we de bak enkel voor onze wekelijke les.
Simone (minka) was vandaag mee om foto's te maken, dus ik vond het wel weer eens tijd voor wat confronterende foto's van onze 'dressuurkunsten'.

Lotus en ik rijden geen wedstrijden en als we dan eens in de bak rijden, trainen we op B-niveau. Lotus wil graag hard-harder-hardst en kan behoorlijk drammen. We zijn dan ook vooral bezig met de ontspanning en de rust. Dit gaat steeds beter, maar we zijn er nog lang niet!
Zie hieronder de foto's, opbouwend commentaar graag, maar houd het s.v.p. vriendelijk!
Mijn eigen commentaar:
- Voor me uit kijken!
- M'n stoelzit, die hopelijk met een ander zadel binnenkort wat minder is..
- M'n strenge rechterhand waar ik me van bewust ben, maar soms toch weer vast pak..

[1] Instappen

[2] Poging tot lang en laag indraven. Dit gaat nogal eens de mist in, omdat Lotus soms wat hard gaat en mijn hand nog niet helemaal volgt, waardoor ik dus vrolijk met mijn handen ergens achter mijn oren zit.

[3]

[4] Iets meer oppakken

[5] Strenge rechterhand..
Hier ben ik me heel erg van bewust, probeer er enorm op te letten maar afleren gaat niet in één keer.. 

[6]

[7] Hier wilde ze gaan drammen..

[8]

[9]

[10] Warm of niet warm, een rustig galopje was vandaag ver te zoeken..

[11] Weer die binnenhand.

[12] Na de galop is ze altijd compleet hyper en is het erg moeilijk om haar weer terug naar een rustig tempo en de ontspanning te rijden..

[13] Maar na een hoop geduld kan ze dan toch weer lang en laag uitdraven...

[14] Klaar..

[15] En op de terugweg naar huis nog even poseren bij het bollenveld..

En vooral de laatste twee foto's zijn érg leuk!

Ik hoop het wel 
)