[OLD]Waldfee, nieuwe aanwinst @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flynn

[OLD]Waldfee, nieuwe aanwinst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 19:55

Hoi,

Ik heb maar even fotos laten maken van mijn nieuwe aanwinst en mij, fotos zijn gemaakt met 3 mp telefoon, dus excuses voor de slechte kwaliteit, hoop dat jullie er nog wat van kunnen maken.

Graag uitleg bij jullie commentaar wat ik kan verbeteren e.d.

Waldfee is een Olbenburger merrie van 6 jaar. T is een vrij rank paardje van zon 1.66.
Ze is een Royal Diamond x Just Spectacular xx x Volturnus x Echo.
http://94.100.118.231/989400001-9894500 ... dUk_1.jpeg

Ik heb haar nu zon 2 á 3 week, en ze kent nog vrijwel niks, Braaf rondsturen en n klein parcoursje rondlopen..

Ik rijd haar eerst altijd laag en rond los, waarbij ze inderdaad wel te diep loopt, dit om haar echt goed over de rug te krijgen, en goed los in de kaak te krijgen ..

We werken momenteel vooral aan de basis, het sterker worden van achter, en de lengtebuiging ..

Ik heb op school zon 7 x per week les, en krijgt nu ik op stage ben ook regelmatig les.

Afbeelding
Laag en rond losrijden,

Afbeelding
Idem

Afbeelding
Daarbij n pasje voorwaarts ..

Afbeelding
Iets de hand laten volgen ...

Afbeelding
En iets oppakken ..

Afbeelding
Galopje rechts ...

Afbeelding
Ze komt al steeds mooier bij elkaar ...

Afbeelding
Galopje links ..

Afbeelding
Daar wil ze iets door mn binnenbeen heenvallen, en alle druk van de rechterteugel af hebben ...
( En zwaar worden op links ) Om dit op te lossen druk ik haar wat naar buiten met mn binnenbeen, om weer buiging te creëren, en kneed ik even in de buitenteugel om te zorgen dat ze daar wat lichter wordt.

Afbeelding
En nog n pasje voorwaarts .. Ze kruipt er wat achter .. Ik zie dat t lijkt alsof ik eraan hang, maar ik heb nog precies dezelfde druk .. Iemand tips ?

Afbeelding
Fijn drafje, al kruipt ze er alweer wat achter ..

AfbeeldingHeerlijk drafje, superfijn in de hand, en qua beweging.. er zit nog veeel meer in dat ik er (nog) niet uitkrijg :=

AfbeeldingPasje achterwaarts voor de gehoorzaamheid ..

Wijken hebben we ook gedaan, deze fotos zijn alleen mislukt .. :=

Afbeelding
Lekker drafje, lijkt op de voorhand, dit valt mee, foto is alleen scheef .. :=

Afbeelding
Uitdraven, ze mag nog veeel lager, iemand hier ook tips voor ?

Even mn zelfgecreëerde frontriem tonen :
http://94.100.123.10/1013800001-1013850 ... _Z7EH.jpeg

Halthouden ..
http://94.100.118.193/1013800001-101385 ... _10jJ.jpeg

PENNYMOMENT !
Afbeelding

En deze wou ik ook nog even delen ..
http://94.100.122.45/1009600001-1009650 ... mrA_1.jpeg

Graag vriendelijk en onderbouwd commentaar.

Dingen van mn houding en zit waar ik op moet letten :
Duimen op t hoogste punt,
Rechtop,
Hakken beter uitdrukken

Eigenlijk probeer ik altijd overal wel op te letten .... :o

Ik vind het heel lastig om te lichtrijden in mn dressuurzadel gezien ik een springzadel gewend ben.
( http://94.100.118.209/1013800001-101385 ... _fjb_.jpeg )
Ik heb dus de neiging om snel voorover te leunen, en iets me vanuit mn enkel laten staan .. Iemand tips om dit snel aan te leren ? ( ben al hard aan t trainen daarop, op t begin zat ik helemaal zo krom als n banaan ... )

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:58

Ik vind je paard buiten de lang en laag fotos van het losrijden ook veeeel te diep lopen ...
En inderdaad voor de rest een beetje lastig beoordelen vanaf deze foto's :o

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:58

Mooi dier en kan goed bewegen zo te zien, maar ik vind wel dat ze op alle foto's (veel) te diep loopt.

Flynn

Re: [OLD]Waldfee, nieuwe aanwinst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:03

Zoals ik ook al in mijn verhaal heb staan weet ik dat ze te diep loopt, en dat ik naar uitleg vraag, en daarmee doel ik op hoe je dat volgens jullie eruit rijdt.

Anomien

Re: [OLD]Waldfee, nieuwe aanwinst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:05

oei,.. heb ze bewust niet allemaal bekeken. Krijg gewoon pijn in mijn nek. Wat is er mis met minder rond en diep rijden? Om maar even van eht ondewerp te wisselen.. want dit ga je nog wel 100 keer horen..
Mooi achterbeen gebruik.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:06

Flynn schreef:
Zoals ik ook al in mijn verhaal heb staan weet ik dat ze te diep loopt, en dat ik naar uitleg vraag, en daarmee doel ik op hoe je dat volgens jullie eruit rijdt.

heel actief naar voren rijden... is mij altijd verteld. Het actieve achterbeen lijkt eigenlijk wel aanwezig te zijn. veel succes!

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:06

Ik rijdt dr bewust laag en rond om dr los te krijgen in kaak en rug, anders blijft ze daar taai. Ze hoeft van mij lang niet zo diep, ze kruipt er verder zelf achter ..

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:07

voorwaarts voorwaarts voorwaarts, naar de hand toe rijden.
Je moet vanachteruit druk in je hand rijden en niet je teugels zo aannemen dat zij er zover achter kruipt.
Dus veel been, veel schakelen en overgangen, veel zit.
Je schrijft dat je op school zo'n 7x pw les hebt, Deurne?

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:08

Knert schreef:
Flynn schreef:

heel actief naar voren rijden... is mij altijd verteld. Het actieve achterbeen lijkt eigenlijk wel aanwezig te zijn. veel succes!

Dat doe ik al, steeds (schijn) overgangen voorwaarts en terug ... en ze is heel fijn in de mond, licht contact .. terugrijden doe ik puur op zit ..

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:08

willemieke schreef:
voorwaarts voorwaarts voorwaarts, naar de hand toe rijden.
Je moet vanachteruit druk in je hand rijden en niet je teugels zo aannemen dat zij er zover achter kruipt.
Dus veel been, veel schakelen en overgangen, veel zit.
Je schrijft dat je op school zo'n 7x pw les hebt, Deurne?

Nee paardensportopleiding in pesse :P ( AOC Terra )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:10

zolang je haar zelf BEWUST laag en rond blijft rijden , blijft jouw paard TE diep lopen
probeer haar eerst maar eens voorwaartsneerwaarts te laten lopen met der neus eruit en als dat goed gaat, gaan verzamelen

dit vind ik er gewoon niet fijn uitzien.. ( i'm sorry )

succes nog verder!

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:11

Ik hoef niet 5000 x het zelfde commentaar, leg t dan ook uit,

En zoals ik al zeg, schakelen etc dat doen we bijna alleen maar.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:11

Ziet er ontzettend netjes uit! ;),

En over dat laag en diep, voor de mensen die dat niet goed vinden. De FEI heeft dressuur houdingen door gegeven die mogen, en dat is deze houding om de rug en nek los te maken!
Daarom is dit geen probleem, mensen hebben hier altijd wel wat over te zeggen. Maar het is geen Röllkur achtig effect of hoe jullie het ook willen zeggen, het is gewoon los werken! ;) Alleen we worden het daar dan toch nooit over eens met bepaalde mensen! :) Maar dat geeft niet, als je zelf maar beter weet ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:13

Neus ag minstens 40/50cm verder naar voren, want hij loopt nu veel en veel te diep. Zo zorg je er ook niet voor om hem los te laten in de kaak, daar is zo diep echt niet voor nodig.

Voorwaarts rijden en je hand ook naar voren zetten, heb het idee dat hij er nu er achter kruip dus echt tegen je hand omhoog rijden. Je moet druk krijgen op je teugel, maar hij moet jouw hand op gaan zoeken en niet jij zijn mond. Dus hand naar voren, been en flink voorwaarts rijden.

Je kan ook lang en laag rijden (en dus niet diep en rond), dus zorgen dat hij zijn hoofd naar beneden brengt.

Ik vind het zo echt geen fijn beeld geven, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:13

melissaxx94 schreef:

En over dat laag en diep, voor de mensen die dat niet goed vinden. De FEI heeft dressuur houdingen door gegeven die mogen, en dat is deze houding om de rug en nek los te maken!
Daarom is dit geen probleem, mensen hebben hier altijd wel wat over te zeggen. Maar het is geen Röllkur achtig effect of hoe jullie het ook willen zeggen, het is gewoon los werken! ;) Alleen we worden het daar dan toch nooit over eens met bepaalde mensen! :) Maar dat geeft niet, als je zelf maar beter weet ;)

deze methode mag ook maar een paar minuten duren en niet langer... en het paard loopt al uitzich zelf veel te diep dus het is niet handig deze methode uit te gaan voeren met losrijden..

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:14

Tsja, laat hun dr maar opzitten als je haar niet zo losrijdt, dan heb je idd de neus eruit.. maar dan recht naar voren, en is ze zo taai in de kaak als maar kan .. en na t losrijden vind ik dr persoonlijk niet eens zo verschrikkelijk diep lopen, ze kruipt er idd wel achter ja ..

Ik kan mn hand wel verder naar voren doen, dan kruipt ze er nog achter, maar dan iets lager .. ( Tja wat lastig uit te leggen ... Ze volgt iig mn hand wel .. )

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:15

Leuk dier, maar zoals hierboven allemaal al gezegd is ze loopt vééééél te diep en het geeft alles behalve een fijn beeld!
Mijn tip, LOSLATEN in de mond en je paard 1st op haar eigen benen laten lopen.
En eventueel de mond na laten kijken of ze geen pijn heeft dat ze daarom onder jouw hand uit duikt.
Overgangen, figuren voorwaarts rijden en niet te veel in de mond bezig zijn.

@ melissaxx94
Meen je dat nu serieus? :oo

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:15

Anoniem schreef:
melissaxx94 schreef:

deze methode mag ook maar een paar minuten duren en niet langer... en het paard loopt al uitzich zelf veel te diep dus het is niet handig deze methode uit te gaan voeren met losrijden..

Mensen kunnen jullie nog lezen ????

Als je haar NIET zo losrijdt, dan is ze zo taai als ik wete niet wat, vandaar. Lezen mensen, t blijft lastig hier op bokt .. :n

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:16

Anoniem schreef:
melissaxx94 schreef:

Daarom word het in de training ook altijd gedaan eigenlijk de gehele training.. Vertel mij niet hoe ik moet rijden want daar krijg ik meestal te goed les voor les niet voor niets bij een bn'er die grand prix rijd en het ook heus wel weet hoe of wat :'), meestal is het maar 15 tot 10 minutjes hoog instellen ;)! En de rest in de training lang laag en rond ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:17

Als ze er achter kruipt, volgt je ze hand absoluut niet. Ja, als jij de teugel los laat, natuurlijk zal ze naar beneden gaan, maar dat is geen hand volgen.

Als je alleen maar haar goed kan rijden, door zo los te rijden. Zit er iets niet goed, lichamelijk, rijtechnisch of wat dan ook. Ook na het losrijden, loopt je paard veel en veel te diep. :) Neus hoort op de loodlijn te zijn, liever nog iets er voor.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:17

Miska schreef:
@ melissaxx94
Meen je dat nu serieus? :oo

:j anders zeg ik het toch niet :+

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:19

Quir schreef:
Als ze er achter kruipt, volgt je ze hand absoluut niet. Ja, als jij de teugel los laat, natuurlijk zal ze naar beneden gaan, maar dat is geen hand volgen.

Als je alleen maar haar goed kan rijden, door zo los te rijden. Zit er iets niet goed, lichamelijk, rijtechnisch of wat dan ook. Ook na het losrijden, loopt je paard veel en veel te diep. :) Neus hoort op de loodlijn te zijn, liever nog iets er voor.

Ik zeg, als ik mijn hand naar voren doe, langzaamaan. in mijn ogen is dat toch echt de hand volgen.
Ik doe normaal springen, en ik rijd al die paarden zo los, goed over de rug.
Geen wonder dat al die bokken van die dressuurprikkers last van de rug hebben.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:20

Flynn.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, wat een leukerd! :+:

En jeetje, wat zijn jullie negatief zeg!
Ik vind dit echt heel raar, misschien is het wat te diep ja, dat geeft ze zelf ook aan ;) Maar het is een nieuw paard, daar moet je ten eerste ook nog even uitvinden hoe je die moet sturen etc! En een paard wat nog niet veel gereden is, moet los gemaakt worden.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:20

Mijn paardje hoeft het ook nog niet want is nog te jong! ;), maar later zeker in de loswerking gaat die lekker laag en rond ;) niks mis mee.

TS gewoon doen kan geen kwaad, en trouwens mensen dit zijn moment opnamen. Ga eens langs bij de ts en kijken hoe ze rijd! Want van een foto kan je niet beoordelen ;)! loopt je paard met z'n neus in de wind is het niet goed loopt je paard te laag is het ook niet goed wat willen jullie dan zien :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:21

tuurlijk moet je aan je nieuwe paard wennen , maar de ts zegt zelf dat ze rond en diep inrijd.. dus tja dan kan je dingen verwachten hier op bokt